Newsy

Grycan chce zdobywać rynki zachodniej Europy

2014-07-17  |  06:30

Marka Grycan – Lody od Pokoleń, po pierwszych sukcesach w Czechach, chce zdobywać kolejne zagraniczne rynki. Przedstawiciele firmy zapowiadają, że w tym roku skupią się na Europie. Chociaż Polacy z roku na rok jedzą coraz więcej lodów, to i tak daleko im do Włochów, Amerykanów, Norwegów czy Szwedów.

Cały czas badamy rynek czeski, widoczna jest na nim tendencja wzrostowa, więc jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. W tym roku skupiamy się na Europie, wychodzimy poza Polskę w kierunku całej zachodniej Europy – mówi Elżbieta Grycan, współwłaścicielka firmy Grycan – Lody od pokoleń.

Pierwsza lodziarnia firmy Grycan za granicą powstała w ubiegłym roku w Czechach pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe w Centrum Handlowym Černý Most w Pradze, kolejne zaś w CH HARFA w Pradze oraz sklepie IKEA w Ostrawie. 2013 rok to także początek sprzedaży lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

Przedstawiciel firmy mają nadzieję, że polskie lody trafią w gusta zagranicznych konsumentów. Chociaż według Elżbiety Grycan i na krajowym podwórku jest jeszcze duże pole do wzrostów.

Wbrew pozorom najwięcej lodów wcale nie jedzą Włosi, tylko Norwegowie, Szwedzi i Amerykanie. Oni zjadają kilka, kilkanaście razy więcej lodów niż my. Mamy więc jeszcze do czego dążyć – dodaje Grycan.

Polacy najchętniej spożywają lody w tradycyjnych smakach. Największą popularnością cieszą się lody waniliowe, czekoladowe i truskawkowe.

Polacy są tradycjonalistami, jednak z pewną domieszką ciekawości, lubią poeksperymentować. Szczególnie w okresie upałów próbują np. lody sorbetowe. Bardzo poszukiwane są teraz lody o smaku czarnej porzeczki, ananasa, truskawek, malin czy jagód; praktycznie ze wszystkich owoców można robić sorbety – mówi Elżbieta Grycan.

Firma nie zamierza jednak konkurować z lodziarniami eksperymentalnymi, które pojawiły się na rynku krajowym, oferując np. lody koperkowe czy marchewkowe. Elżbieta Grycan podkreśla, że lody można przygotować niemal ze wszystkiego, jest to jednak niewielka nisza na rynku.

Ich jakość nas nie zachwyciła, więc pozwolimy sobie spełniać oczekiwania naszych klientów w lodach tradycyjnych: czekoladowych, bakaliowych, malaga, cynamonowych, kokosowych, mango, wszystkie smaki, które są deserowe – mówi Grycan.

W fabryce firmy w Majdanie pod Warszawą powstaje ponad 60 smaków lodów: lody tradycyjne, tworzone na bazie śmietanki kremówki i żółtek jaj, lody jogurtowe powstające z jogurtu naturalnego, a także sorbety z owoców. Proces produkcji stanowi połączenie rzemieślniczych metod i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Grycan zwraca uwagę na to, że lody z jogurtu naturalnego produkowane przez jej firmę stanowią między innymi doskonałe uzupełnienie letniej diety.

Są to lody o walorach nie tylko smakowych, lecz także zdrowotnych, bo udało się opracować technologię lodów jogurtowych. Dodajemy świeży jogurt, prosto z mleczarni. I to jest świetna, letnia wersja lodów, ponieważ one są znacznie lżejsze od lodów tradycyjnych, waniliowych czy bakaliowych – dodaje Elżbieta Grycan.

Marka Grycan – Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r. W ciągu dziesięciu lat istnienia firma rozwinęła największą sieć lodziarni firmowych w Polsce, która obecnie liczy ponad 120 lokali.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.