Mówi: | Iga Świątek, tenisistka, zwyciężczyni wielkoszlemowego French Open Jolanta Stryjczak, PR manager Xiaomi na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie |
Iga Świątek awansowała do Top 10 światowego rankingu tenisa i szykuje się do obrony French Open. Kulisy jej przygotowań mogą śledzić użytkownicy Xiaomi
Iga Świątek to najmłodsza tenisistka z pierwszej dziesiątki rankingu WTA. Po triumfie w Rzymie awansowała na dziewiątą pozycję. Teraz wyznacza sobie nowe cele, z których najważniejszymi są obrona wielkoszlemowego Rolanda Garrosa i igrzyska olimpijskie w Tokio. Polka dba także o marketingową stronę swojej kariery – do tej pory wystąpiła już w kilku kampaniach reklamowych. Niedawno dołączyła także do Xiaomi Polska jako ambasadorka marki i członkini społeczności Mi Community, gdzie podzieli się z fanami informacjami o swoim życiu i karierze. Będą oni mogli nawet wygrać pojedynek na korcie z mistrzynią French Open.
– To jest taki cel, który właściwie ma każde dziecko zaczynające grać w tenisa, żeby np. być właśnie w Top 10, później w Top 5, później w pierwszej trójce na świecie, więc naprawdę jestem przeszczęśliwa, że udało mi się to osiągnąć. Ale teraz mamy oczywiście kolejne cele na horyzoncie i największym wyzwaniem będzie utrzymanie tego rankingu i bycie bardzo stabilnym zawodnikiem i sportowo mądrym, żeby być w stanie przez wiele lat utrzymać się właśnie w tej dziesiątce, więc będziemy teraz nad tym pracować i kolejne wyzwania przed nami – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Iga Świątek.
Polka to pierwsza tenisistka urodzona w XXI wieku, która awansowała do czołowej dziesiątki rankingu WTA. Dokonała tego po triumfie w turnieju WTA w Rzymie i deklasacji rywalki z Czech w finale. To trzeci tytuł w karierze 19-latki z Warszawy. W styczniu tego roku wygrała turniej w Adelajdzie, zaś w zeszłym roku triumfowała na paryskich kortach Rolanda Garrosa. Obrona wielkoszlemowego tytułu to jeden z głównych celów tenisistki na ten rok, jednak Iga Świątek dba także o marketingową stronę swojej kariery.
Niedawno polska tenisistka została też ambasadorką Xiaomi Polska. W ramach współpracy dołączyła do fanów marki w serwisie Mi Community, gdzie publikuje nie tylko wpisy, lecz także zdjęcia i filmy, w których dzieli się informacjami ze swojego życia. Fani Xiaomi będą mogli także wziąć udział w konkursie, w którym zwycięzca będzie mógł zmierzyć się na korcie z Igą Świątek.
– Chcemy odkryć Igę Świątek nie tylko jako tenisistkę, ale jako osobę, która osiągnęła tak bardzo wiele w tak młodym jeszcze wieku – wskazuje Jolanta Stryjczak, PR manager na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie w Xiaomi.
– Xiaomi i ja mamy podobne wartości, sama jestem również rozwijającą się firmą. Mamy wspólne ścieżki rozwoju, które mogą być bardzo pozytywne i oddziaływać na innych ludzi – podkreśla Iga Świątek.
Polska tenisistka w serwisie Mi Community pokazuje, jak wyglądają jej przygotowania do treningu. Pierwszy wpis dotyczył jej występu w turnieju Mutua Madrid Open, w którym Polka odpadła dopiero w starciu z liderką światowego rankingu WTA, oraz drogi do imprezy w Rzymie.
– Xiaomi jest bardzo ambitne i widać, że ma ogromny potencjał, więc mam nadzieję, że wspólnie będziemy się rozwijać i też w przyszłości będą możliwe projekty, które przybliżą innym ludziom mój sport i że będzie to możliwe dzięki Mi Community, gdzie będę dzielić się swoimi wrażeniami i tym, jak wygląda moje życie – zapowiada.
Mi Community to miejsce spotkań fanów technologii i marki Xiaomi. Poza samymi technologiami członkowie poruszają w nim także tematy zdrowia czy sportu. Dołączenie do tej szybko rozwijającej się społeczności światowej klasy tenisistki to kolejny dowód na ścieranie się świata technologii i sportu.
– Sport i smartfony to obecnie nierozerwalne rzeczy. Niezależnie od tego, czy uprawiamy sport wyczynowo, czy np. biegamy rekreacyjnie, to zawsze z tej technologii korzystamy – mówi Jolanta Stryjczak. – Korzystamy ze smartfona, inteligentnej opaski, smartwatchy po to, żeby zmierzyć swoje osiągnięcia. Dzięki temu też nawet wiemy, gdzie byliśmy i co się w danym momencie wydarzyło.
Świat sportu i nowych technologii coraz mocniej się przenika. Z badania panelu Ariadna na zlecenie Xiaomi wynika, że smartfony są ważne dla aktywnych sportowców, którzy używają ich podczas treningu. Dzielenie się wynikami ćwiczeń czy przejechanymi trasami jest jednym z najlepszych sposobów motywacji i robi to blisko 80 proc. zaawansowanych sportowców i co piąty amator. Sport na smartfonie lubimy także oglądać i sprawdzać jego wyniki, szczególnie w podróży – tak zadeklarowało ponad 30 proc. badanych, głównie mężczyzn.
125. edycja turnieju wielkoszlemowego French Open rozpocznie się 30 maja. Tytułu w kobiecym singlu będzie bronić Iga Świątek, zaś w męskim – Rafael Nadal. Zwycięzcy zarobią po 1,6 mln euro i 2000 pkt w rankingu.
Czytaj także
- 2025-06-16: Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców
- 2025-06-12: Nowe technologie mogą wspierać samoleczenie. Szczególnie pomocne są dane zbierane przez aplikacje i urządzenia mobilne
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-22: Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-05-06: Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.