Newsy

Iga Świątek awansowała do Top 10 światowego rankingu tenisa i szykuje się do obrony French Open. Kulisy jej przygotowań mogą śledzić użytkownicy Xiaomi

2021-05-20  |  06:25
Mówi:Iga Świątek, tenisistka, zwyciężczyni wielkoszlemowego French Open
Jolanta Stryjczak, PR manager Xiaomi na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie
  • MP4
  • Iga Świątek to najmłodsza tenisistka z pierwszej dziesiątki rankingu WTA. Po triumfie w Rzymie awansowała na dziewiątą pozycję. Teraz wyznacza sobie nowe cele, z których najważniejszymi są obrona wielkoszlemowego Rolanda Garrosa i igrzyska olimpijskie w Tokio. Polka dba także o marketingową stronę swojej kariery – do tej pory wystąpiła już w kilku kampaniach reklamowych. Niedawno dołączyła także do Xiaomi Polska jako ambasadorka marki i członkini społeczności Mi Community, gdzie podzieli się z fanami informacjami o swoim życiu i karierze. Będą oni mogli nawet wygrać pojedynek na korcie z mistrzynią French Open.

    – To jest taki cel, który właściwie ma każde dziecko zaczynające grać w tenisa, żeby np. być właśnie w Top 10, później w Top 5, później w pierwszej trójce na świecie, więc naprawdę jestem przeszczęśliwa, że udało mi się to osiągnąć. Ale teraz mamy oczywiście kolejne cele na horyzoncie i największym wyzwaniem będzie utrzymanie tego rankingu i bycie bardzo stabilnym zawodnikiem i sportowo mądrym, żeby być w stanie przez wiele lat utrzymać się właśnie w tej dziesiątce, więc będziemy teraz nad tym pracować i kolejne wyzwania przed nami – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Iga Świątek.

    Polka to pierwsza tenisistka urodzona w XXI wieku, która awansowała do czołowej dziesiątki rankingu WTA. Dokonała tego po triumfie w turnieju WTA w Rzymie i deklasacji rywalki z Czech w finale. To trzeci tytuł w karierze 19-latki z Warszawy. W styczniu tego roku wygrała turniej w Adelajdzie, zaś w zeszłym roku triumfowała na paryskich kortach Rolanda Garrosa. Obrona wielkoszlemowego tytułu to jeden z głównych celów tenisistki na ten rok, jednak Iga Świątek dba także o marketingową stronę swojej kariery.

    Niedawno polska tenisistka została też ambasadorką Xiaomi Polska. W ramach współpracy dołączyła do fanów marki w serwisie Mi Community, gdzie publikuje nie tylko wpisy, lecz także zdjęcia i filmy, w których dzieli się informacjami ze swojego życia. Fani Xiaomi będą mogli także wziąć udział w konkursie, w którym zwycięzca będzie mógł zmierzyć się na korcie z Igą Świątek.

    –  Chcemy odkryć Igę Świątek nie tylko jako tenisistkę, ale jako osobę, która osiągnęła tak bardzo wiele w tak młodym jeszcze wieku – wskazuje Jolanta Stryjczak, PR manager na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Nordyckie w Xiaomi.

    – Xiaomi i ja mamy podobne wartości, sama jestem również rozwijającą się firmą. Mamy wspólne ścieżki rozwoju, które mogą być bardzo pozytywne i oddziaływać na innych ludzi – podkreśla Iga Świątek.

    Polska tenisistka w serwisie Mi Community pokazuje, jak wyglądają jej przygotowania do treningu. Pierwszy wpis dotyczył jej występu w turnieju Mutua Madrid Open, w którym Polka odpadła dopiero w starciu z liderką światowego rankingu WTA, oraz drogi do imprezy w Rzymie.

    – Xiaomi jest bardzo ambitne i widać, że ma ogromny potencjał, więc mam nadzieję, że wspólnie będziemy się rozwijać i też w przyszłości będą możliwe projekty, które przybliżą innym ludziom mój sport i że będzie to możliwe dzięki Mi Community, gdzie będę dzielić się swoimi wrażeniami i tym, jak wygląda moje życie – zapowiada.

    Mi Community to miejsce spotkań fanów technologii i marki Xiaomi. Poza samymi technologiami członkowie poruszają w nim także tematy zdrowia czy sportu. Dołączenie do tej szybko rozwijającej się społeczności światowej klasy tenisistki to kolejny dowód na ścieranie się świata technologii i sportu.

    – Sport i smartfony to obecnie nierozerwalne rzeczy. Niezależnie od tego, czy uprawiamy sport wyczynowo, czy np. biegamy rekreacyjnie, to zawsze z tej technologii korzystamy – mówi Jolanta Stryjczak. – Korzystamy ze smartfona, inteligentnej opaski, smartwatchy po to, żeby zmierzyć swoje osiągnięcia. Dzięki temu też nawet wiemy, gdzie byliśmy i co się w danym momencie wydarzyło.

    Świat sportu i nowych technologii coraz mocniej się przenika. Z badania panelu Ariadna na zlecenie Xiaomi wynika, że smartfony są ważne dla aktywnych sportowców, którzy używają ich podczas treningu. Dzielenie się wynikami ćwiczeń czy przejechanymi trasami jest jednym z najlepszych sposobów motywacji i robi to blisko 80 proc. zaawansowanych sportowców i co piąty amator. Sport na smartfonie lubimy także oglądać i sprawdzać jego wyniki, szczególnie w podróży – tak zadeklarowało ponad 30 proc. badanych, głównie mężczyzn.

    125. edycja turnieju wielkoszlemowego French Open rozpocznie się 30 maja. Tytułu w kobiecym singlu będzie bronić Iga Świątek, zaś w męskim – Rafael Nadal. Zwycięzcy zarobią po 1,6 mln euro i 2000 pkt w rankingu.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Polityka

    Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

    Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.