Newsy

IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października

2014-11-24  |  06:30

W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowało TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.

„Gazeta Wyborcza” była cytowana w październiku 633 razy, „Rzeczpospolita” – 614. Na trzecią w rankingu stację RMF FM powoływano się 258 razy, zaś na czwarty TVN24 – 212. Tygodnik „Wprost”, który spadł na piąte miejsce, cytowany był w październiku 184 razy.

Najczęściej cytowanymi w październiku tematem w większości badanych mediów była wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska z Władimirem Putinem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Tomsia, specjalistka ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Kolejnymi były sytuacja na Ukrainie i wybory samorządowe. Chętnie komentowano także tzw. aferę szpiegowską oraz tragedię w Katowicach i w kopalni Mysłowice-Wesoła.

Na prasę powoływano się znacznie częściej niż na słowo mówione czy publikowane online. Wśród prasy codziennej za liderami rankingu znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Puls Biznesu”, cytowane kolejno 140 i 121 razy. Za „Wprostem” na liście najczęściej cytowanych tygodników znalazł się „Newsweek”, którego publikacje przywoływano 149 razy.

O ile czołówka rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych nie zmienił się od września, o tyle nastąpiły pewne przetasowania w rankingu telewizyjnym i radiowym – podkreśla Monika Tomsia. – Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną nadal pozostaje TVN24, natomiast TVP INFO, które we wrześniu zajmowało czwarte miejsce, w październiku znalazło się na miejscu drugim (66 cytowań). Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową nadal jest RMF FM, natomiast Radio ZET z miejsca trzeciego wskoczyło na miejsce drugie.

Od cytowanego w październiku ponad 250 razy RMF FM kolejne na liście Radio ZET i Tok FM znacznie odstają – powoływano się na nie odpowiednio 107 i 106 razy.

Nadal niemal ex aequo wśród portali internetowych najczęściej cytowanymi mediami są TVN24.pl oraz Onet.pl – informuje przedstawicielka Instytutu Monitorowania Mediów.

Na portale jednak powoływano się znacznie rzadziej niż na prasę. Liderów cytowano kolejno 83 i 82 razy, zaś kolejny na liście portal specjalistyczny Sportowefakty.pl przywoływano 76 razy.

Lidera na rynku prasy regionalnej – „Dziennik Polski” – cytowano 31 razy, a kolejne na liście tytuły: „Gazetę Krakowską” i „Dziennik Zachodni” kolejno 15 i 14 razy.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych możemy wyróżnić trzy pierwsze miejsca w trzech kategoriach. W kategorii prasa będzie to tradycyjnie „Puls Biznesu”, wśród portali internetowych ekonomicznych będzie to Bankier.pl, a wśród stacji telewizyjnych – TVN24 Biznes i Świat – mówi Monika Tomsia.

Na Bankiera pl. powołano się w październiku 30 razy, zaś na biznesowy kanał TVN-u pięciokrotnie.

Do pobrania

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.