Newsy

Operator Orange skończył modernizację sieci. 98 proc. obszaru Polski w zasięgu internetu 3G

2014-09-24  |  06:55
Mówi:Piotr Muszyński
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:Orange Polska SA
  • MP4
  • Po ponad dwóch i pół roku Orange kończy program inwestycyjny, dzięki któremu 98 proc. Polaków znalazło się w zasięgu internetu 3G. W tym czasie liczba stacji bazowych wzrosła o 60 proc. Zwiększenie zasięgu to szansa na zaoferowanie nowych usług w zakresie mobilnego dostępu do internetu.

    Program inwestycyjny służył poprawie jakości usług, przede wszystkim tych, które wiążą się z dostępem do mobilnego internetu – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjna Newseria Biznes Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska.

    Dzięki rozpoczętemu w maju 2012 r. programowi rozbudowy i modernizacji sieci komórkowej Orange zapewnia dostęp do szybkiego internetu mobilnego 98 proc. Polaków. W ciągu najbliższych tygodni odsetek ten zwiększy się do 99 proc. Takie pokrycie jest możliwe dzięki 10 tys. stacji bazowych. W porównaniu ze stanem sprzed 2012 r. ich liczba zwiększyła się o 60 proc.

    Muszyński podkreśla, że bez rozbudowy sieci Orange nie byłby w stanie sprostać potrzebom Polaków, którzy coraz częściej korzystają z internetu mobilnego. Program inwestycyjny prowadziła spółka joint-venture NetWorks!, w której po 50 proc. udziałów mają Orange oraz T-Mobile.

    Zaczęliśmy od sprawnie prowadzonych, ale wielomiesięcznych negocjacji formalno-prawnych z naszym partnerem. Następnym etapem było wspólne planowanie sieci, a następnie jej budowa, która polegała na wymianie całego sprzętu radiowego, którego używaliśmy do tej pory, na sprzęt nowej generacji, który umożliwia współdzielenie sieci pomiędzy dwoma operatorami – wyjaśnia Muszyński.

    Jak podkreśla Muszyński, zwiększenie zasięgu poprawi dostęp do usług oferowanych przez Orange. Przekonuje, że to bardzo duża zmiana, która umożliwi operatorowi rozwój nowych produktów. Zostaną one uproszczone i oparte o internet mobilny. Dzięki inwestycji w nowe stacje bazowe Orange jest gotowy również na dalszy rozwój usług.

    Poza pokryciem niemal całego kraju zasięgiem internetu 3G, Orange rozwija także zasięg szybkiego internetu LTE. W jego zasięgu jest już 22 mln Polaków, czyli niemal 60 proc. społeczeństwa.

    W ofercie produktowej stawiamy na dostęp do internetu mobilnego, uproszczenie naszych usług i na wszystko, co wiąże się z konwergencją, czyli możliwością wykorzystania sieci mobilnej i sieci stacjonarnej Orange ‒ podkreśla Piotr Muszyński.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.