Newsy

Już 23 spółki w indeksie giełdowym RESPECT. Elitarny klub?

2012-01-31  |  15:45
Mówi:Beata Jarosz
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Giełda Papierów Wartościowych
  • MP4

    Cztery nowe spółki weszły do indeksu RESPECT - pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie. W sumie indeks liczy już 23 spółki. Do indeksu dołączyły: Bank BPH, Ciech SA, PZU i Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A.

    Do RESPECT Index trafić może spółka z Głównego Rynku GPW, działająca zgodnie z najlepszymi standardami zarządzania w zakresie ładu korporacyjnego, informacyjnego i relacji z inwestorami, a także z uwzględnieniem czynników ekologicznych, społecznych i pracowniczych.

     - Przede wszystkim jest oceniana przez inwestorów jako spółka zarządzana odpowiedzialnie. Takie spółki charakteryzują się mniejszą zmiennością, są bardziej atrakcyjne, dają większy wzrost kapitału w długim okresie. Są atrakcyjne dla inwestorów, a więc chyba każdej spółce giełdowej zależy, aby była postrzegana przez inwestorów jako atrakcyjna inwestycja - podkreśla Beata Jarosz, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

    GPW zauważyło, że zainteresowanie spółek wejściem do tego indeksu jest coraz większe.

     - Oczywiście nie wszystkim się to udaje, ale liczymy na to, że poprzez to, że pokazujemy pozytywne przykłady tego projektu, zachęci on coraz więcej spółek do aspirowania by być członkiem tej elitarnej grupy spółek zakwalifikowanych do indeksu RESPECT Index – uważa Beata Jarosz, członek zarządu GPW.

    Od pierwszej publikacji indeksu, czyli 19 listopada 2009 roku do 26 stycznia 2012 r. stopa zwrotu indeksu RESPECT wyniosła 31,2 proc.

    Informacja dla dziennikarzy:

    Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.