Newsy

Komputronik zapowiada ekspansję na Wschód i do Niemiec. Będzie to możliwe dzięki rekordowym zyskom w tym roku

2013-12-27  |  06:35

Komputronik osiągnie w tym roku rekordowy wynik sprzedaży detalicznej. Szczególnie dobrze sprzedają się smartfony oraz komputery przeznaczone do gier. Dzięki dobrym wynikom spółka szykuje ekspansję na Wschód i uruchomienie rosyjskojęzycznego portalu. Komputronik chce także dotrzeć do klientów w Niemczech.

 – Niewątpliwie ten rok należy uznać za bardzo udany. Spółka notuje rekordowe przychody, również bardzo dobre zyski. Jeżeli w trzecim kwartale kalendarzowym, który zakończył się we wrześniu, spółka miała wyższe przychody niż do tej pory w czwartym  najlepszym dla branży kwartale zeszłego roku, można oczekiwać, że w tym kwartale uda nam się ten rekord pobić – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.

W ciągu ośmiu miesięcy roku, od kwietnia do listopada, szacunkowy zysk handlowy wyniósł blisko 80 mln zł, czyli był o ponad 25 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2012 roku.

Spółka notuje wzrosty szczególnie w sprzedaży detalicznej, w tym także poprzez stronę internetową. Wielu klientów decyduje się na zakup smartfonów, a hitem był tani model Goclever Quantum. W pewnych momentach sprzedaż przekroczyła nawet możliwości realizacji zamówień.

W przyszłym roku Komputronik chce dalej zwiększać przychody, m.in. poprzez ekspansję zagraniczną. Buczkowski zapowiada uruchomienie portalu rosyjskojęzycznego, który będzie skierowany dla klientów z Obwodu Kaliningradzkiego, Białorusi i Ukrainy. Sprzedaż jednak nadal będzie odbywała się w Polsce.

 – Dodatkowo uruchomimy cztery punkty agencyjne, które będą blisko punktów granicznych, tak żeby skrócić podróż naszych potencjalnych klientów z krajów ościennych – zapowiada Buczkowski. – Od paru lat jesteśmy na rynkach czeskim i słowackim. Jeżeli chodzi o sprzedaż w kierunku zachodnim, to myślimy również o uruchomieniu sprzedaży w Niemczech. W pierwszym kwartale przyszłego roku spodziewamy się startu naszego projektu sprzedaży z wykorzystaniem platform transakcyjnych, takich jak Amazon.

Buczkowski dodaje, że sytuacja w branży komputerowej bardzo się skomplikowała po wprowadzeniu na rynek nowych technologii. Produkowane są już nie tylko smartfony i tablety, ale także telewizory, a nawet lodówki, które mają możliwość podłączenia do internetu. Sprzedaż wszystkich urządzeń tego typu rośnie, ale tracą na tym sprzedawcy komputerów.

 – Sprzedaż komputerów stacjonarnych globalnie na rynku nieco spada, chociaż Komputronik, jako największy producent sprzętu tego typu w Polsce, może się pochwalić dodatnią dynamiką. Nasza sprzedaż wzrasta, szczególnie w segmencie komputerów do gier – podkreśla Buczkowski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.