Newsy

Koniec z kupowaniem przeterminowanego jedzenia

2012-02-07  |  06:20
Mówi:Alfred Kubczak
Funkcja:Dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciel sieci Biedronka
  • MP4

    To rozwiązanie dla mniej uważnych klientów. Sieć sklepów Biedronka korzysta z sytemu, który pozwala na zakodowanie daty przydatności produktu do spożycia. Przeterminowana żywność zostanie przez kasjera wyłapana, podczas skanowania ceny.

    Do tej pory kody kreskowe zawierały informacje o cenie, kraju pochodzenia i cechach podstawowych produktu. Nowy system na razie obejmuje kilkadziesiąt produktów z asortymentu sklepu, ale będzie stopniowo wdrażany na pozostałe artykuły.

     - To jest pionierskie rozwiązanie w skali Europy. Rozszerzony kod kreskowy w systemie GS1, który umożliwia zapisanie w tym kodzie dodatkowych informacji niż te dotychczasowe. W tej chwili dzięki dodatkowemu rozszerzeniu tego kodu możemy śledzić produkt pod kątem jego daty przydatności do spożycia, możemy dzięki temu w systemie kasowym uruchomić funkcję, która nie pozwala na sprzedanie produktu, którego termin przydatności do spożycia minął - wyjaśnia Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych w Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka.

    Ubiegły rok sieć zakończyła na dużym plusie. Przychody Biedronki wzrosły o blisko 25 proc. To pozwoliło na otworzenie 239 nowych sklepów. W tym roku skala ekspansji będzie podobna.

     - Zamierzamy otworzyć kolejne 250 sklepów i w tym roku przekroczymy magiczną liczbę 2000 sklepów. Jesteśmy w drodze do celu jakim jest 3000 sklepów w 2015 roku - zapewnia Alfred Kubczak.

    Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Biedronka zamierza podbić duże miasta.

     - Szukamy tych miejsc, gdzie, nie tyle wielkość miejscowości określa potrzeby, co klienci manifestują chęć posiadania jeszcze bliżej położonego sklepu Biedronka. Zdajemy sobie sprawę z tego, że tak dobrze jak jesteśmy reprezentowani w miejscowościach małej i średniej wielkości, tak w aglomeracjach miejskich musimy przyspieszyć dynamikę rozwoju, żeby tutaj też klientowi wyjść naprzeciw - podkreśla Kubczak.

    Biedronka zamierza przeznaczyć ok. 2 mld zł na nowe inwestycje. Oprócz nowych sklepów powstaną również dwa centra dystrybucyjne: w Sieradzu i w Rudzie Śląskiej. Przedstawiciele Biedronki zapewniają, że nowe inwestycje to ok. 4 tys. nowych miejsc pracy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.