Newsy

Kulczyk sponsoruje olimpijczyków. Będą wyższe nagrody za medale

2012-07-23  |  16:35
Mówi:Dr Jan Kulczyk
Funkcja:Przewodniczący Rady Nadzorczej
Firma:Kulczyk Investments
  • MP4

    Kulczyk Investments i Kulczyk Holding zostały strategicznym sponsorem polskiej reprezentacji olimpijskiej. 30 mln zł, jakie przeznaczą na ten cel, to rekordowy sponsoring reprezentacji pod względem zaangażowania finansowego. – Chcemy dać komfort zawodnikom, działaczom, trenerom, by każdy koncentrował się na tym, w czym jest najlepszy. My jesteśmy w stanie zająć się stroną finansową – podkreśla dr Jan Kulczyk, przewodniczący rad nadzorczych Kulczyk Investments i Kulczyk Holding.

    Dziś Jan Kulczyk i prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Andrzej Kraśnicki podpisali umowę o długofalowej współpracy. Rozpoczynające się w piątek Letnie Igrzyska w Londynie będą jej początkiem.

    Kulczyk Investments i Kulczyk Holding będą wspierać polską reprezentację olimpijską przez cztery lata, w trzech kolejnych, wielkich imprezach sportowych. Oprócz igrzysk w Londynie będą to również Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi w 2014 roku oraz Olimpiada w Rio w 2016 roku.

    Jednak, jak podkreśla dr Jan Kulczyk, o sporcie powinniśmy myśleć długofalowo.

      Sport i myślenie o sporcie nie powinno odbywać się w kategoriach 4 lat, charakterystycznych dla kalendarza politycznego, ale powinno się odbywać z takim myśleniem o przyszłości, o naszych dzieciach i wnukach. To takie myślenie, które daje szanse na sukces – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Jan Kulczyk.

    W sporcie, podobnie jak w biznesie, zarówno sukces, jak i długofalowe planowanie wymagają niezbędnego finansowania. Stąd – jak zaznacza biznesmen – decyzja, by zostać strategicznym sponsorem polskich olimpijczyków.

     – Myślę, że my jesteśmy w stanie zająć się stroną ekonomiczną. I to dzisiaj wyraziłem podpisując umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim. Teraz oczekujemy, że te środki zostaną wykorzystane tak, by wszyscy Polacy mogli być dumni z naszych sportowców, z naszych osiągnięć, a przede wszystkim być dumni z myślenia o tym, że nie tylko marzenia, ale i ciężka praca i talent prowadzą do sukcesu – mówi przewodniczący rad nadzorczych Kulczyk Investments i Kulczyk Holding.

    Jego zdaniem, z tego powodu niewiele różni też sportowca i biznesmena. Obaj powinni posiadać takie same cechy, które decydują o ich sukcesie.

     – Może tylko ryzyko u sportowca jest większe, bo zazwyczaj biznesmen ma szanse powtórzyć działania i naprawić swoje błędy. Czas jest bardziej nieubłagalny dla sportowców niż dla nas, dlatego muszą czuć to wsparcie z tyłu, żeby koncentrowali się wyłącznie na jednym: na rozwijaniu swojego talentu – przekonuje Jan Kulczyk.

    Zaangażowanie Kulczyk Holding i Kulczyk Investments umożliwi podwyższenie nagród za medale dla polskich olimpijczyków. Złoty medalista z Londynu otrzyma 120 tys. zł, srebrny – 80 tys. zł, natomiast za brąz przewidziano nagrodę w wysokości 50 tys. zł. W konkurencjach drużynowych każdy otrzyma 75 proc. z tej kwoty.

    Do Londynu pojedzie 217 polskich sportowców z 22 dyscyplin. To najliczniejsza grupa olimpijska po igrzyskach w Moskwie w 1980 roku. Największą grupę stanowią lekkoatleci, potem wioślarze i pływacy.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.