Newsy

Cyfrowy Polsat nie zamierza inwestować w technologię 3D

2012-03-09  |  06:20
Mówi:Dominik Libicki
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Cyfrowy Polsat S.A.
  • MP4

     - To technologia jeszcze w powijakach - mówi Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. I prognozuje, że 3D nie przyniesie rewolucji na miarę emisji w HD.

    Cyfrowy Polsat ma ponad 3,5 mln abonentów i jest pod tym względem liderem wśród satelitarnych platform telewizyjnych. Jak podkreśla prezes Dominik Libicki klientów przekonują głównie konkurencyjne ceny.

     - Telewizja cyfrowa w Polsce jest tak tania jak chyba nigdzie w Europie. Średni abonament w Cyfrowym Polsacie wynosi 38 zł. To jest złotówka dziennie za dostęp do ponad 100 kanałów. Wydaje mi się, że są to bardzo rozsądne ceny i rosną bardzo powoli mimo inflacji, wzrostu kosztów związanych z kursem złotego, który osłabił się przez ostatnie lata. Cyfrowy Polsat nie robił podwyżki przez ostatnie 5 lat i na razie nie planuje - zapewnia Dominik Libicki.

    Abonenci Cyfrowego Polsatu na razie nie mają co liczyć na rozrywkę w 3D. W najbliższym czasie spółka nie planuje inwestycji w tym zakresie.

     - Telewizja trójwymiarowa według mnie jest technologią w powijakach. Nigdzie na świecie nie ma przykładów na to, że cieszy się uznaniem widzów. Technologia nie jest doskonała. To nie jest ta sama rewolucja, którą przyniosło HD - uważa Libicki.

    Cyfrowy Polsat stawia przede wszystkim na ofertę łączoną, czyli pakiet telewizji, internetu i telefonu. Od sierpnia 2011 spółka oferuje mobilny internet w technologii LTE.

     - Internet będzie coraz szybszy, a czy tańszy, to będzie zależało od tego, ilu klientów z niego korzysta, bo zawsze jest ten efekt skali. Czyli im więcej klientów, tym teoretycznie usługi powinny być tańsze, bo jest to pewien poziom opłat stałych, które zawsze rozkłada się na liczbę klientów - mówi prezes Cyfrowego Polsatu.

    W poniedziałek spółka poda dane dotyczące wyników finansowych i liczby abonentów za 2011 rok.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

    Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

    Bankowość

    Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

    W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

    Przemysł

    Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

    Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.