Mówi: | Przemysław Kurczewski |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Emitel |
Multipleks 1 prawie w całej Polsce jeszcze przed Euro
Do końca maja multipleks pierwszy telewizji cyfrowej ma być dostępny dla ponad 90 proc. Polaków. Operator, firma Emitel zapewnia, że do tego czasu uzupełni braki infrastrukturalne.
W pierwszym multipleksie, obok trzech programów TVP: TVP1, TVP2 i TVP Info, znajdują się również Eska TV, TTV, Polo TV i ATM Rozrywka TV. Decyzję o przydziale kanałów Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał w grudniu 2011 roku. Emitel rozpoczął emisję w ramach tego multipleksu m.in. w Warszawie, Zielonej Górze i Rzeszowie, a już w czerwcu zasięgiem obejmie co najmniej 92 proc. kraju.
- Multipleks pierwszy powinien mieć ok. 90 proc. pokrycia Polski przed Euro 2012. To jest data, do której mamy dla TVP zbudować pokrycie cyfrowe sygnału Telewizji Polskiej - informuje Przemysław Kurczewski, prezes Emitela, operatora multipleksów.
I dodaje, że do tego czasu infrastruktura będzie gotowa.
- Emitel posiada wystarczającą infrastrukturę, żeby pokryć większość kraju sygnałem telewizji cyfrowej. Musimy w pewnych miejscach uzupełnić brakujące pokrycie, które zostało zbudowane dawno temu i teraz jest z tym delikatny kłopot - mówi Przemysław Kurczewski.
Emitel jest operatorem trzech multipleksów, czyli tzw. pakietów programowych naziemnej telewizji cyfrowej. Multipleks drugi z programami Polsatu, TVN, TV4 i TV Puls jest już dostępny prawie w całej Polsce. Na multipleksie trzecim są programy Telewizji Polskiej: TVP1,TVP2, TVP Info, TVP Kultura i TVP Historia. Chociaż został uruchomiony ponad rok temu, nie będzie mógł objąć zasięgiem całego kraju przed wyłączeniem sygnału analogowego. Zgodnie z planem stanie się to po 1 lipca 2013 roku. Emitel zapowiada, że pierwsze nadajniki naziemne będą wyłączane już w listopadzie tego roku.
Czytaj także
- 2024-05-15: Za blisko 80 proc. produkcji półprzewodników odpowiada Azja. Planowana inwestycja Intela w Polsce to jeden z kroków do zwiększenia autonomii UE w zakresie dostaw [DEPESZA]
- 2024-05-07: Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
- 2024-05-15: Wojciech „Łozo” Łozowski: Wziąłem już udział w większości fajnych dużych formatów telewizyjnych. Dostaję też wiele paździerzowych propozycji i je staram się odrzucać
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-07: Monika Richardson: Jeżeli miałabym wracać do telewizji, to tylko do mediów publicznych. W TVP panuje jednak większy chaos, niż zakładałam, i brakuje strategii wprowadzania zmian
- 2023-12-22: Tomasz Kammel: Obawę o pracę ma każdy człowiek, który pracuje. Ja przez 27 lat w mediach starałem się robić swoje i dostosowywać się do zmian
- 2023-10-18: Polskie firmy zbyt wolno się cyfryzują. Wiele z nich wciąż nie zna korzyści, jakie płyną z tego procesu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci
Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.
Bankowość
Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne
W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.