Newsy

Na sponsoring ze strony spółek Skarbu Państwa będą mogły liczyć bardziej niszowe dyscypliny sportu

2016-07-19  |  06:50

Ministerstwo Sportu i Turystyki stawia na wielowymiarową promocję sportu. Na wsparcie mogą liczyć sportowe środowiska lokalne. Pomoc ma trafić tam, gdzie odkrywa się i kształtuje talenty. Kodeks dobrych praktyk sponsoringowych ma zaś pomóc tym dyscyplinom, które dotychczas nie miały możliwości pozyskania sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Obecnie z 36 klubów reprezentujących dyscypliny olimpijskie osiem korzysta z tej formy wsparcia.

Bardzo mocno stawiamy na szkolenie oraz sport dzieci i młodzieży. To fundament budowy sportu wyczynowego. Podejmujemy szereg działań upowszechniających sport wśród młodzieży, wspierających imprezy sportowe, także w kategoriach masowych. Finansujemy też szkolenia realizowane przez związki sportowe. W tym roku uruchomiliśmy program „Klub”, największy w dziejach ministerstwa program wsparcia małych i średnich klubów sportowych poprzez dofinansowanie pracy trenerów, zgrupowań i sprzętu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Witold Bańka, minister sportu i turystyki.

Program „Klub” to nowy model w postaci pomocowego programu. Ma on bezpośrednio wspierać sportowe lokalne środowiska, których filarem jest klub sportowy. Centrum aktywności fizycznej jest miejscem identyfikacji i kształcenia talentów sportowych. Ministerstwo chce wspierać miejsca, gdzie odkrywane są talenty, a młodzi ludzie stawiają pierwsze kroki w sporcie.

W tym roku uruchomimy środki dla około 2 tys. klubów sportowych w Polsce. Chcemy przekazać środki finansowe tam, gdzie zaczyna się przygoda ze sportem wielu medalistów mistrzostw Europy, mistrzostw świata czy igrzysk olimpijskich – zapowiada Bańka.

Resort wspólnie z Ministerstwem Skarbu Państwa opracował też „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa”. Dokument ten porządkuje zagadnienia związane z działalnością sponsoringową, określa jej obszary (m.in. sport profesjonalny, wychowanie fizyczne, sport dzieci i młodzieży) i ramy prawne dla jej prowadzenia.

Planując sponsoring, spółki mają brać pod uwagę informacje udostępniane przez MSiT.

Program ma wspierać te dyscypliny sportu, które dotychczas nie mogły pozyskać sponsora w postaci spółki Skarbu Państwa. Czekamy teraz na oferty, strategie marketingowe związków sportowych. Będziemy sportowym think tankiem, który tego rodzaju projekty będzie opiniował, przedstawiał spółkom Skarbu Państwa i zachęcał je do zainwestowania środków – tłumaczy minister sportu.

Sponsorowane przez spółki z udziałem Skarbu Państwa dyscypliny sportowe należą do najbardziej popularnych dyscyplin. To m.in. siatkówka, piłka ręczna, lekkoatletyka i narciarstwo. Bardziej niszowe dyscypliny, mimo że często również przynoszą medale na najważniejszych imprezach są przez sponsorów pomijane. Przykładem może być choćby narciarstwo szybkie, boks, podnoszenie ciężarów, wioślarstwo czy strzelectwo.

Mam nadzieję, że związki sportowe staną na wysokości zadania i przygotują takie oferty, które będą atrakcyjne dla spółek Skarbu Państwa. Te zaś są otwarte na tego rodzaju współpracę, budowę marki, odbudowę dyscyplin sportu, które z naszego punktu widzenia są medalodajne, mają tradycję i potencjał na kolejne sukcesy – podkreśla Witold Bańka.

Warunkiem wsparcia danego związku sportowego będzie wskazanie przez zarząd spółki rzeczywistych i wymiernych korzyści wynikających z udziału w jego finansowaniu. Ministerstwo Skarbu Państwa podkreśla, że w ten sposób będzie można uniknąć przypadkowości w wydatkowaniu środków przez spółki.

W Polsce działa 36 związków sportowych, które reprezentują olimpijskie dyscypliny. Obecnie ze wsparcia spółek Skarbu Państwa korzysta osiem z nich.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.