Mówi: | Piotr Kolasiński |
Funkcja: | dyrektor zarządzający rynkiem SOHO/SME |
Firma: | Netia S.A. |
Netia będzie sprzedawać prąd. Na razie klientom biznesowym
Operator telekomunikacyjny w nowej roli. Netia przy współpracy z RWE Polska będzie sprzedawać energię elektryczną swoim klientom. Oferta skierowana jest wyłącznie do klientów biznesowych. – Sprzedaż energii jest podobna do sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Mamy szerokie kompetencje w tym zakresie – podkreśla Piotr Kolasiński z Netii. Spółka liczy, że nowe rozwiązanie stanie się w ciągu dwóch lat znaczącym źródłem przychodów.
Obie firmy widzą w tym niecodziennym aliansie korzyści, i dla konsumentów, i dla siebie.
– Energia elektryczna jest produktem, jaki będziemy wdrażali dla naszych klientów, ponieważ poszukujemy rozwiązań spoza naszej branży, czegoś poza telefonem i internetem, choć dalej zakładamy dynamiczny wzrost udziałów w tym rynku i przychodów – przekonuje Piotr Kolasiński z Netii w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria.
W Polsce dotychczas nikt podobnych rozwiązań nie wprowadził. Inspiracją dla Netii były Węgry.
– Szukając nowych dróg dojścia do naszych klientów i uatrakcyjnienia oferty, przeglądaliśmy to, co robią inni operatorzy na rynku europejskim. Np. Magyar Telekom wprowadził z sukcesem sprzedaż prądu dla swoich klientów telekomunikacyjnych. W związku z tym my również postanowiliśmy uatrakcyjnić w ten sposób nasze portfolio produktowe – mówi dyrektor w Netii.
Dodaje, że sprzedaż energii niewiele różni się od oferowania usług telekomunikacyjnych, a operator ma niezbędne do tego kompetencje.
– Zakładamy w przyszłym roku sprzedaż na poziomie kilkuset klientów. Jej dokładną wielkość będziemy mogli oszacować na początku roku – zapewnia Piotr Kolasiński.
Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, na takim pakiecie łączonym klienci zyskają w dwojaki sposób. Cena energii elektrycznej będzie niższa średnio o 15 proc. przez cały okres umowy, a dodatkowo otrzymają jeden miesiąc usług Netii gratis.
– Decydując się na ten pakiet, klient otrzyma gwarancję niezmiennej ceny do 2014 roku. Oprócz ceny zyska przewidywalność i zarządzanie kosztami przez internet, 24 godzinny dostęp do telefonicznej infolinii, monitorowanie zużycia energii w e-boku czy e-fakturę – wylicza Iwona Jarzębska, dyrektor komunikacji i marketingu w RWE Polska.
Pojawienie się tego typu produktów to efekt uwolnienia rynku energii elektrycznej, które miało miejsce ponad 5 lat temu.
– Dzisiaj liberalizacja sektora usług energetycznych w Polsce jest już faktem. Nasza oferta została skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu. Kierujemy ją do przedsiębiorców, którzy cenią swój czas, przewidywalność wydatków i oczekują dobrego serwisu – dodaje Iwona Jarzębska.
Dyrektor Netii podkreśla, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne tego typu pomysły.
– Przypomnę, że RWE jest trzecim co do wielkości dystrybutorem energii elektrycznej w Europie, natomiast szóstym, jeżeli chodzi o dystrybucję gazu. I to być może jest kolejny kierunek, gdzie będziemy poszukiwali naszego rozwoju – przyznaje Piotr Kolasiński.
Wspólna oferta Netii i RWE Polska skierowana jest do klientów biznesowych, z sektora mikro, małych- i średnich przedsiębiorstw, którzy zużywają do 50 MWh (taryfa C) rocznie. Dotyczy to ponad dwóch milionów polskich przedsiębiorców. Nowy produkt będzie dostępny na terenie całego kraju, poza Warszawą, gdzie RWE jest Operatorem Systemu Dystrybucyjnego.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-11: Greenpeace: Prawie 6 tys. ciężarówek pełnych drzew wyjeżdża codziennie z polskich lasów. Wycinki trwają tam, gdzie nie wolno
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-04-17: Inwestycje w przydomowe elektrownie wiatrowe w Polsce mogą się okazać nieopłacalne. Eksperci ostrzegają przed wysokimi kosztami produkcji energii
- 2024-04-25: Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-13: K. Gawkowski: Cyfryzacja powinna być głównym tematem polskiej prezydencji w UE. Chcemy być liderem cyfrowych przemian
- 2024-03-11: A. Kwaśniewski: Polska jest jednym z ważniejszych krajów NATO. Kolejnym członkiem Sojuszu powinna zostać Ukraina
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.