Newsy

Nieudaną imprezę sylwestrową można reklamować. Organizator powinien zwrócić część kosztów

2015-01-02  |  06:40

Zakupiony bilet na imprezę sylwestrową jest umową, dlatego mamy prawo żądać rekompensaty za niedopełnienie jej warunków. Najlepiej zawrzeć umowę na piśmie, gdzie wyraźnie będzie zaznaczona np. liczba ciepłych dań, rodzaj i forma muzyki. Ułatwi to dochodzenie roszczeń w przypadku niedotrzymania warunków balu sylwestrowego. Reklamować można też nieudaną fryzurę i makijaż.

Zawsze warto reklamować wszystkie produkty i usługi niezgodne z umową, począwszy od jogurtu, a skończywszy na imprezie sylwestrowej. To są nasze pieniądze, ale decyzja należy do konsumenta, który musi być świadomy swoich praw – przypomina w rozmowie z agencją Newseria Biznes Agnieszka Majchrzak z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak podkreśla, konsumenci często rezygnują z reklamacji. Nie tylko dlatego, że nie było wyraźnie zaznaczonych warunków, lecz także dlatego, że po prostu im się nie chce, wolą też nie wdawać się w kłótnie z organizatorem. Część nie wierzy także w efektywność reklamacji. To błąd, przekonuje Majchrzak i tłumaczy, że każdy ma prawo do produktu czy usługi wykonywanej zgodnie z umową, za którą zapłacił.

Bilet na imprezę sylwestrową to tak naprawdę umowa, określa datę, miejsce i warunki – mówi ekspertka. – Warto pamiętać, żeby przed wykupieniem biletu sprecyzować z organizatorem, nawet mailowo, wszystkie istotne elementy imprezy sylwestrowej.

Warunki balu najlepiej ustalić na piśmie, ułatwi to ewentualne dochodzenie zwrotu części kosztów. Reklamować można mniejszą niż umówiona liczbę ciepłych posiłków, serwowanych napojów czy muzykę Jeśli organizator oferował muzykę na żywo, a była puszczana z płyt, to jest to podstawą do dochodzenia swoich praw. Organizator powinien wówczas obniżyć cenę imprezy za niedopełnienie warunków.

Część rzeczy da się wyeliminować jeszcze na miejscu. Natomiast są takie, które będą nam przeszkadzać już po balu. Dlatego zabawmy się w sylwestrowego detektywa, zbierajmy dowody, nagrania, zeznania innych osób. Będzie łatwiej udowodnić, że umowa była wykonywana niezgodnie z jej warunkami – podkreśla Majchrzak.

Reklamację należy zgłosić na piśmie, a organizator ma 14 dni na zajęcie stanowiska w sprawie. Warto pamiętać, że także za źle zrobioną fryzurę czy makijaż można żądać zwrotu części kosztów, a w przypadku istotnej szkody, np. zniszczenia włosów lub choroby wywołanej przez zabieg kosmetyczny, także odszkodowania. Można się go też domagać, jeżeli po nieprawidłowo wykonanej usłudze klient był zmuszony skorzystać z usług innej firmy. Do udokumentowania szkody potrzebne będą rachunki.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.