Newsy

Nowe miejsca pracy dla informatyków i finansistów. Amerykańska firma Crossover do końca 2016 r. zatrudni tysiąc osób

2015-12-11  |  06:45

Co najmniej tysiąc specjalistów z dziedziny informatyki i finansów znajdzie zatrudnienie przy międzynarodowych projektach amerykańskiej firmy Crossover. Oferta dla najlepszych to 8 tys. dolarów miesięcznie, ale przedstawiciele firmy podkreślają, że to wyjściowa stawka. Wszyscy będą pracować zdalnie, co umożliwia podjęcie pracy również osobom z małych miejscowości, które nie chcą się przeprowadzać.

Chcemy pozyskać tysiąc najbardziej utalentowanych pracowników, przede wszystkim programistów, ale również specjalistów od finansów, sprzedaży i marketingu – mówi Andy Tryba, prezes firmy Crossover. – Szukamy nie tylko ludzi, którzy w tej chwili rozglądają się za pracą, lecz także tych, którzy chcą popchnąć swoją karierę do przodu, przenieść ją na wyższy poziom.

Crossover to amerykańska firma z siedzibą w Teksasie. Reprezentuje nowoczesny model współpracy oparty na zasadach pracy zdalnej. Pracownik Crossover może realizować projekt z dowolnego miejsca na ziemi w wybranych godzinach, bez konieczności chodzenia do biura.

Ten model współpracy sprawia, że możemy zatrudniać najlepszych ludzi na świecie i niezależnie od tego, gdzie mieszkają, czy na Podkarpaciu, czy Gdańsku, czy Stanach Zjednoczonych, czy w Japonii – mówi Markus Tornberg z Crossover Polska.

Każdy specjalista jest wynagradzany za swoje umiejętności na takim samym poziomie jak inni.

Wynagrodzenia zaczynają się od 8 tys. dolarów miesięcznie, ale mogą sięgnąć nawet 60 tys. dolarów – mówi Andy Tryba. – Gdy zaczniesz oferować takie wynagrodzenia w regionach świata, które wcześniej nie miały takiej możliwości, to wpływ tych pieniędzy na społeczeństwo jest bardzo duży. Wcześniej takie możliwości nie istniały z powodu lokalnych ograniczeń. Dzięki chmurze ludzie mogą pracować z dowolnego miejsca, więc te bariery zniknęły.

Wejście Crossover na Polski rynek to efekt przede wszystkim coraz lepszej renomy polskich informatyków w świecie. Firma już współpracuje z Polakami przy wielu międzynarodowych projektach. Już teraz 10 polskich informatyków pracuje z Polski przy międzynarodowych projektach. Na co dzień mieszkają w Łodzi, Krakowie, Poznaniu i Warszawie.

Chcemy pracować z najlepszymi. Dążymy do współpracy z top 1 proc. utalentowanych specjalistów z całego świata. Proces selekcji jest bardzo surowy, oparty na serii specjalistycznych testów sprawdzających wiedzę i umiejętności kandydata. Polska obfituje w talenty, ma wiele świetnych uniwersytetów. Wszystkie nasze dotychczasowe doświadczenia ze współpracy z nimi są fantastyczne, więc chcemy to rozwijać – mówi Andy Tryba.

Polscy specjaliści pokazują, że potrafią robić trudne zadania w międzynarodowych firmach – mówi Markus Tornberg.

Crossover współpracuje ze specjalistami z 80 krajów i 1150 miast na całym świecie. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, proces selekcji jest bardzo surowy, oparty na serii specjalistycznych testów sprawdzających wiedzę i umiejętności kandydata. Andy Tryba, prezes Crossover, spędził ostatnie 15 lat jako dyrektor generalny wielu udanych start-upów, pracował jako dyrektor strategii w Intel Corporation oraz był doradą Białego Domu w USA ds. przyszłości pracy i inżynierii talentów. Jego zainteresowania oscylują wokół tematu „Przyszłość pracy w połączonym społeczeństwie”. Andy uważa, że umożliwienie najlepszym specjalistom pracy z miejscach ich zamieszkania może się przyczynić do podniesienia standardu życia na całym świecie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.