Newsy

Operatorzy pocztowi wdrażają nowe technologie. Elisty.pl zamiast tradycyjnej korespondencji

2013-06-14  |  06:35
Mówi:Artur Kapler
Funkcja:Dyrektor ds. Sprzedaży
Firma:Emerson
  • MP4

    Emerson, największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum wydruku korespondencji i zarządzania danymi, uruchamia nowatorską na polskim rynku usługę elisty.pl. Dzięki niej firmy, ale także osoby indywidualne będą mogły oszczędzić czas i pieniądze związane z wysyłaniem korespondencji. Oferta jest możliwa dzięki liberalizacji rynku pocztowego. Emerson zapewnia, że elisty.pl spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa i poufności.

     Usługa elisty.pl to nowatorskie rozwiązanie na rynku polskim. Do tej pory proces wysyłania korespondencji był rozłożony na kilka różnych czynności. Elisty.pl gwarantują realizację tego w jednym procesie, czyli my drukujemy, pakujemy korespondencję w imieniu klienta i nadajemy ją w terminalu pocztowym znajdującym się na terenie drukarni – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Artur Kapler, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Emerson.

    Zatem druk i nadanie przesyłki odbywa się w siedzibie firmy Emerson. Klienci przekazują korespondencję elektronicznie. Już teraz z usług firmy korzystają największe firmy ubezpieczeniowe i banki rozsyłające korespondencję masową.

    Klienci oszczędzą na kosztach druku, papieru oraz znaczków. Do tego cały proces będzie przebiegał szybciej. Emerson szacuje, że koszty po stronie klientów spadną nawet o połowę na każdym liście.

    W tej chwili z usług Emersona korzystają firmy, które nadają korespondencję masową, głównie banki i firmy ubezpieczeniowe. Kapler podkreśla jednak, że nie ma przeszkód, by wysyłać w ten sposób nawet pojedyncze listy i oszczędzać na tym.

     – Pozostaje duża część korespondencji, która powstaje lokalnie, jest pisana przez przedstawicieli banku czy firmy ubezpieczeniowej i tę korespondencję chcemy przejąć od tego typu instytucji – mówi Kapler. Dodaje: – To nie jest tylko usługa dla dużych instytucji finansowych. Mogą z niej korzystać też małe i średnie firmy. Jest również możliwość obsłużenia korespondencji, którą wytwarza zwykły Kowalski. Zapłaci on po prostu cenę znaczka i w tej opłacie będzie miał drukowanie, zużyty materiał, który został poświęcony na wyprodukowanie korespondencji i opłatę pocztową.

    Kapler podkreśla, że jest bardzo wiele firm, zarówno handlowych, jak i produkcyjnych, które wysyłają tysiące listów, a już dla 500 przesyłek oszczędności w skali roku wyniosą kilkanaście tysięcy złotych.

    Dzięki nowej usłudze Emerson chce zwiększyć wolumen produkowanej korespondencji o 20 proc. Liczy, że o tyle samo procent rocznie będzie rosnąć ten rynek.

    Z uwagi na trwającą współpracę z bankami i firmami ubezpieczeniowymi Emerson nie obawia się o standardy bezpieczeństwa.

     – Emerson już w tej chwili przetwarza wrażliwe dane, które są do nas przekazywane codziennie. Mamy odpowiednie do tego zabezpieczenia, przede wszystkim wdrożony certyfikat bezpieczeństwa ISO 27000, a także wypełniamy wszystkie postanowienia Krajowego Nadzoru Finansowego, który wskazuje jak wrażliwa korespondencja ma być przetwarzana i doręczana do klientów – mówi Kapler.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.