Newsy

Piano Media będzie oferować w Polsce dostęp do dokumentalnych filmów wideo

2013-03-21  |  06:10

W systemie płatnych treści internetowych obok artykułów i treści audio pojawi się wideo. Za kilka tygodni oferta Piano Media będzie zawierała filmy dokumentalne. Po sukcesie na trzech rynkach – polskim, słowackim i słoweńskim, firma zamierza wejść na dwa kolejne, z czego jeden spoza Europy.

 – Staramy się powtórzyć sukces ze Słowacji, gdzie jedna z gazet zaczęła rozpowszechniać filmy dokumentalne od niezależnych producentów i to się okazało wielkim sukcesem – mówi Tomas Bella, prezes Piano Media. – Nikt się nie spodziewał, że niektóre gazety będą więcej zarabiać na filmach niż na artykułach, stąd polscy wydawcy bardzo zainteresowali się tym przykładem. Myślę, że wystartujemy z tego rodzaju serwisem, zawierającym filmy dokumentalne niezależnych producentów,  w ciągu kilku tygodni.

Piano Media to słowacka firma założona wiosną 2011 r. Oferuje ona wydawcom tzw. system Piano, umożliwiający płatne udostępnianie publikowanych przez nich treści. Klienci uzyskują do nich dostęp wnosząc tygodniową, miesięczną lub roczną opłatę. Pozyskane w ten sposób środki są rozdzielane pomiędzy uczestniczące w programie wydawnictwa na podstawie wyliczenia czasu, który czytelnik poświęcił na lekturę poszczególnych treści.

 – W tej chwili mamy 7 wydawców, 42 różne serwisy internetowe, a w tym miesiącu dodajemy dwa nowe serwisy i dodatkowe treści do naszego systemu. Oczekujemy, że będziemy dodawać kolejne serwisy w nadchodzących miesiącach – mówi prezes Piano Media Agencji Informacyjnej Newseria. – Zaczęliśmy od artykułów, ponieważ to jest coś, co wydawcy zwykle produkują. Teraz widzimy duży potencjał w innych mediach, więc Polska była pierwszym krajem, w którym wystartowaliśmy z audio. Polskie Radio dostarcza wysokiej jakości streamingu audio w systemie Piano Media i prawdopodobnie będziemy dodawać coraz więcej multimediów do naszego systemu.

Wydawcy już przekonani

W Polsce Piano Media działa od lipca 2012 r. Jak twierdzi Tomas Bella, w tym okresie firma stawiała na przekonanie wydawców co do skuteczności systemu.

 – Teraz będziemy też myśleć o dodawaniu nowych tytułów – zapewnia Bella. – Polska stanowi ważny krok dla nas. To pierwszy tak duży kraj i przykład Polski pokazuje wydawcom w innych krajach, że podobne rozwiązanie może być wdrożone także u nich, tak więc jak na razie jesteśmy usatysfakcjonowani.

Jak podkreśla prezes firmy, proces przyzwyczajania klientów do płacenia za treści dostępne w internecie jest długi i żmudny. Zdają sobie z tego sprawę także wydawcy. Ich zainteresowanie nowym systemem zatem nie słabnie. Piano Media planuje wdrożenie takiego systemu, jaki jest w Polsce także w dwóch kolejnych krajach.

 – Jeden z nich będzie prawdopodobnie spoza Europy, żeby udowodnić, że pomysł jest nie tyko dla wschodnio- czy centralnoeuropejskich państw – mówi Bella. – Poza tym negocjujemy z ponad 20 wydawcami w zachodniej Europie stworzenie czegoś w rodzaju „pojedynczej implementacji” w mniejszej, regionalnej skali. To też budzi duże zainteresowanie.

Do tej pory żaden wydawca nie zrezygnował ze współpracy z Piano Media.

Jak na razie nikt nie opuścił naszego systemu w żadnym kraju. To najlepiej świadczy o tym, że wydawcy wierzą w ten system – mówi Bella. – Oczywiście to tylko platforma, to nie jest magiczna różdżka. Jedni wydawcy radzą sobie lepiej niż inni, a naszym zadaniem jest dostarczać im danych, porad, nowych pomysłów, gdyż nadal jest dużo możliwości dalszego rozwoju systemu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.