Mówi: | Janusz Malinowski |
Funkcja: | Prezes zarządu |
Firma: | PKP Intercity |
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. Ma być więcej wagonów
PKP Intercity przygotowuje się do sezonu letniego. W czerwcu obniży ceny biletów na niektórych odcinkach i zwiększy liczbę wykorzystywanych wagonów do 1600. Przewoźnik rozwija sprzedaż biletów przez biletomaty i internet. Dzięki wcześniejszemu zakupowi pasażerowie mogą zaoszczędzić, a spółka ma szansę lepiej dostosowywać zestawienie pociągów do zapotrzebowania podróżnych.
– Oferta Intercity idzie w takim kierunku, że bilet kupiony wcześniej jest tańszy, również zaczynamy wprowadzać ceny relacyjne, czyli na niektórych odcinkach ceny od czerwca ulegną zdecydowanej obniżce, jest kilkanaście takich relacji – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity. – To z jednej stronypozwala nam lepiej optymalizować zestawienia pociągów, z drugiej strony nie narażamy naszych pasażerów na ewentualne kolejki przy kasach biletowych.
Kolejki w szczycie sezonu mają zmaleć także dzięki systemom zarządzania. Został on na razie wprowadzony na dworcu Warszawa Centralna. Według Malinowskiego zbiera on wiele pochwał i faktycznie wpłynął na skrócenie czasu oczekiwania do kasy. Wkrótce podobne systemy zarządzania kolejką mają pojawić się na innych dużych dworcach w Polsce.
Malinowski dodaje, że coraz więcej pasażerów decyduje się na zakup biletu przez internet, telefon komórkowy lub biletomat, których w całym kraju jest już 140 i będzie ich przybywać
– Wskaźniki sprzedaży tymi kanałami nam rosną, trudno je nawet porównywać, bo porównania do okresu wcześniejszego nie są miarodajne. Wzrosty są czasami po 200-300 proc., ale to wynika z tego, że tej sprzedaży wcześniej było bardzo mało – podkreśla Janusz Malinowski.
Pasażerowie mogą kupić przez internet bilety na wszystkie połączenia krajowe PKP Intercity, jak również na połączenia międzynarodowe w kierunku zachodnim. Jak dodaje Malinowski, biletu nie trzeba już drukować – kontrolerzy mogą sprawdzić bilet wyświetlany na ekranie smartfona, laptopa lub tabletu. We wszystkich pociągach można płacić kartą.
Dzięki sprzedaży biletów z wyprzedzeniem PKP Intercity będzie mogło lepiej zarządzać zestawieniami pociągów i dostosowywać się do faktycznego zapotrzebowania.
– PKP Intercity na sezon letni przygotowuje jak największą liczbę wagonów. Nasz plan przygotowania wagonów na sezon letni to jest 1600 wagonów i to powinno zabezpieczyć potrzeby przewozowe w okresie wakacji – przewiduje Malinowski.
1600 wagonów na lato to o 300 więcej niż spółka wykorzystywała w codziennym ruchu w grudniu.
Czytaj także
- 2024-03-21: Branża budownictwa kolejowego w trudnej sytuacji po dwuletnim wyhamowaniu zamówień. W tym roku spodziewa się ożywienia i uruchomienia dużej liczby przetargów
- 2024-02-20: Pociągi autonomiczne rozwiążą problem braków kadrowych. Na ich pojawienie się w Polsce jeszcze zaczekamy
- 2024-02-15: Resort infrastruktury weryfikuje kluczowe inwestycje infrastrukturalne. Będą zmiany w Krajowym Planie Kolejowym
- 2024-02-16: Spór ze związkowcami w PKP Cargo daleki od rozstrzygnięcia. W marcu podobny scenariusz może czekać inne spółki kolejowe
- 2023-12-28: Rekordowy rok dla PKP Intercity. W 2024 roku spółka chce przekroczyć barierę 70 mln pasażerów
- 2024-01-05: Szereg nowych przetargów w planach PKP Intercity na 2024 rok. W realizacji strategii taborowej mogą pomóc środki z UE
- 2023-12-05: Koszty realizacji inwestycji kolejowych kilkadziesiąt procent wyższe niż przed wybuchem wojny. Branża apeluje o waloryzację kontraktów
- 2023-10-05: Wielomiliardowe inwestycje na kolei nabierają rozpędu. Pociągi będą się poruszać z maksymalną prędkością 250 km/h
- 2023-08-07: Mateusz Damięcki: Podczas zdjęć do nowego filmu przeszedłem przeszkolenie jako pracownik kolei. Rola dróżnika sprawiła mi wiele radości
- 2023-08-04: Duże zainteresowanie przewozem psów koleją. W I półroczu br. w pociągach PKP Intercity podróżowało ponad 100 tys. czworonogów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.
Infrastruktura
Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.
Konsument
Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi
Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.