Newsy

Polacy wciąż nie są przekonani do paczkowanego mięsa i produktów z supermarketów

2014-10-21  |  06:00
Wszystkie newsy
Mówi:Jacek Lewicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Grupa Drosed

Polacy wciąż niechętnie kupują paczkowane mięso. Ostrożnie podchodzą też do kupowania mięsa w dużych sieciach handlowych. Są jednak firmy, które chcą te nawyki zmienić. Według nich produkty zapakowane dają gwarancję jakości, którą dzięki etykietom łatwiej sprawdzić. Bezpieczeństwo zapewniają też wysokie standardy jakości, które stosują sieci hipermarketów.

Nasz konsument ciągle jeszcze nie jest przygotowany na to, żeby kupować produkt z opakowania – mówi agencji informacyjnej Newseria Jacek Lewicki, prezes zarządu Grupy Drosed. – Postrzega go jako zakonserwowany w jakiś sposób i trudny do oceny.

To sprawia, że sprzedaż mięsa paczkowanego nie rośnie w takim tempie, w jakim mogłaby. Drosed, który w swojej strategii stawia na produkty w opakowaniach, chce tę pogląd zmieniać. Przedstawiciele firmy podkreślają, że etykieta i opakowanie pozwalają zweryfikować jakość produktu.

Koncentrujemy się na nowoczesnej dystrybucji. Stworzyliśmy do tego pewne know-how, czyli sprzęt potrzebny do produkcji, sposób produkcji, trochę inaczej przygotowujemy kurczaka, właśnie dlatego że jest on później pakowany. Większość naszej produkcji jest pakowana, co jest dodatkową zaletą dla klienta, ponieważ gwarantuje pełną wiarygodność tego produktu, bo to my się na nim podpisujemy, czego nie można powiedzieć o produktach sprzedawanych bez opakowania – mówi Lewicki.

Jak podkreśla, na razie jednak trudno jest przekonać do tego klientów.

Liczę na to, że nasz rynek w pewnym momencie dojrzeje do tego – mówi prezes Grupy Drosed.

Spółka jest największym dostawcą do kilku największych sieci handlowych. Lewicki podkreśla, że do zakupów mięsa w hipermarketach Polacy też nie są jeszcze do końca przekonani.

Sieci nie rozwijają się w tym segmencie w takim tempie, jak rozwijają się w innych segmentach spożywczych. Konsumenci nie do końca wiedzą, że produkty mięsne sprzedawane w hipermarketach mają identyczną jakości, jak te sprzedawane w innych, mniejszych sklepach. W zasadzie można nawet powiedzieć, że te pierwsze są lepsze, bo bezpieczeństwo i standardy jakości gwarantujemy i my, i nasi klienci, czyli sieci handlowe, które mają dodatkowe systemy, daleko wykraczające poza polski standard – mówi prezes Lewicki.

Produkty Grupy Drosed sprzedają m.in. takie sieci, jak Auchan, Carrefour, Real, Biedronka, Netto, Piotr i Paweł czy Alma. Trafiają one też na eksport do Europy Zachodniej, m.in. Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Francji.

Jak podkreśla Lewicki, charakterystyczne dla polskiego rynku jest właśnie to, że Polacy niechętnie kupują mięso w dużych sklepach.

– Wciąż mamy bardzo dużo sprzedajemy w sklepach specjalistycznych – podkreśla Jacek Lewicki. – W zasadzie w przemyśle spożywczym oprócz piekarni niewiele się takich ostało. Dużo produktów sprzedajemy też w małych sklepach spożywczych. Nasza branża jest pod tym względem specyficzna.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.