Newsy

Polacy wyjeżdżający na majówkę za granicę, wybrali południe Europy. Głównie Hiszpanię i Włochy

2013-04-30  |  06:59

Polacy, którzy zdecydowali się spędzić tegoroczną majówkę za granicą, wybrali głównie Hiszpanię i Włochy. Rosnącą popularnością cieszą się też Turcja i Gruzja. O wyborze oferty decydują przede wszystkim ceny biletów. Te sprzyjały w tym roku także dalszym podróżom, bo walka o klienta wśród linii lotniczych, szczególnie na kierunkach azjatyckich, spowodowała pojawienie się licznych promocji.

Polacy wciąż najchętniej wyjeżdżają do bliskiej i przez to najtańszej Europy. Dominują przy tym kierunki południowe. Co piąty turysta spędza majowy weekend w Hiszpanii. Tu bezkonkurencyjna jest Barcelona. Co siódmy wyjeżdzający za granicę Polak zwiedza będzie Rzym i Wenecję. Sporo osób wyjechało lub wyjedzie do Francji i do Wielkiej Brytanii.

 – Wielka Brytania co roku podczas majówki cieszy się popularnością, właśnie dlatego, że Polacy wyjeżdżają do rodziny, do znajomych. Odwiedziny można połączyć ze spędzeniem wolnego czasu, podczas takiej ładnej majowej pogody. Bilety lotnicze również zachęcają. W tym roku średnia cena biletu lotniczego do Wielkiej Brytanii wynosiła 664 zł w obie strony – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Bogumiła Sowa z serwisu fru.pl.

Coraz większą popularnością cieszą się też Turcja i Gruzja, które jeszcze do niedawna uznawane były za zbyt odległe.

– O ile jeszcze dwa lata temu wybrało się tam się zaledwie 3 proc. wszystkich turystów, którzy dokonali rezerwacji biletu lotniczego na okres 27 kwietnia do 5 maja, o tyle w tym roku wybierze się tam aż 15 proc. turystów – wylicza Bogumiła Sowa.

Do wyjazdów zagranicznych skłaniają stosunkowo niskie ceny. Tym bardziej, że przy zaangażowaniu własnego czasu i odrobinie szczęścia można znaleźć naprawdę atrakcyjną ofertę.

Jeżeli dużo wcześniej zaczniemy śledzić ceny biletów, to możemy trafić na naprawdę dobre ceny – mówi Bogumiła Sowa. – Na przykład co trzeci bilet, który został zakupiony do Hiszpanii, to był bilet, który kosztował mniej niż 500 zł, a najtańszy 206 zł w obie strony.

Kto może sobie pozwolić na nieco większy wydatek, wybiera dalsze zakątki świata. Przede wszystkim Azję. Dzięki akcjom promocyjnym, organizowanym przez biura podróży czy linie lotnicze, w ostatnim czasie spadły ceny biletów.

 – Na Polski rynek wchodziły linie Emirates i do walki o polskiego podróżnika stanęły wówczas linie Qatar Airways, Air France-KLM. W związku z czym ceny biletów lotniczych były naprawdę atrakcyjne. Do Tokio czy też Singapuru mogliśmy polecieć za 1600 zł, w związku z tym zauważyliśmy, że co czwarty bilet kupiony podczas tej promocji, kupiony był właśnie na majówkę – mówi przedstawicielka fru.pl.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.