Newsy

Polkomtel przyjrzy się sieci dilerskiej

2012-04-11  |  06:45
Mówi:Wojciech Pytel
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Polkomtel
  • MP4

     - Pierwsza faza redukcji się zakończyła. Nie przewidujemy kolejnej w najbliższej przyszłości - zapewnia Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela, zapytany o zwolnienia w spółce. Jednak to nie koniec restrukturyzacji. Polkomtel zamierza łączyć sprzedaż produktów Cyfrowego Polsatu i Plusa.

    Zmiany w strukturze, zatrudnieniu i funkcjonowaniu wymusiło ubiegłoroczne przejęcie Polkomtela przez spółkę kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.

     - To przede wszystkim wiąże się z tym, że włączając spółkę do grupy multimedialnej musimy dostosować się do standardów pracy i efektywności, która w grupie panuje. Wykorzystując synergię między spółkami i nakładające się kompetencje mamy okazję, żeby poczynić oszczędności - wyjaśnia Wojciech Pytel.

    O przeprowadzonej i ewentualnej kontynuacji redukcji zatrudnienia nie chce jednak mówić.

     - Pierwsza faza redukcji się zakończyła. Nie przewidujemy kolejnej w najbliższej przyszłości - zapewnia.

    Redukcja zatrudnienia o kilkuset z ponad 4 tys. pracowników była od początku zapowiadanym elementem restrukturyzacji przejętej firmy. Zwolnienia nie ominęły również kadry kierowniczej.

    Kolejne zmiany będą dotyczyć sieci dilerów.

     - Będziemy patrzyli na efektywność, czy poszczególne punkty sprzedaży są efektywne. Będziemy te sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Plusa analizowali na bieżąco i starali się sprzedawać produkty w obu sieciach naraz - zapowiada Wojciech Pytel.

    Jednocześnie zapewnia, że będzie to zmiana stopniowa.

     - To się będzie działo, ale to nie będzie żadna rewolucja, nic gwałtownego - podkreśla.

    Na koniec 2011 roku z usług Polkomtela korzystało blisko 14 mln klientów. Łączenie usług w ramach multimedialnej grupy ma przyciągnąć wielu nowych klientów. Od środy dostępna będzie wspólna oferta Plusa i Cyfrowego Polsatu. Dodatkowe minuty czy filmowy bon mają przekonać klientów do korzystania z usług obu firm. W marcu Plus zdecydował się wprowadzić do swoich usług ultraszybki internet w technologii LTE, oferowany przez NFI Midas.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.