Mówi: | Wojciech Pytel |
Funkcja: | Członek Zarządu |
Firma: | Polkomtel |
Polkomtel przyjrzy się sieci dilerskiej
- Pierwsza faza redukcji się zakończyła. Nie przewidujemy kolejnej w najbliższej przyszłości - zapewnia Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela, zapytany o zwolnienia w spółce. Jednak to nie koniec restrukturyzacji. Polkomtel zamierza łączyć sprzedaż produktów Cyfrowego Polsatu i Plusa.
Zmiany w strukturze, zatrudnieniu i funkcjonowaniu wymusiło ubiegłoroczne przejęcie Polkomtela przez spółkę kontrolowaną przez Zygmunta Solorza-Żaka.
- To przede wszystkim wiąże się z tym, że włączając spółkę do grupy multimedialnej musimy dostosować się do standardów pracy i efektywności, która w grupie panuje. Wykorzystując synergię między spółkami i nakładające się kompetencje mamy okazję, żeby poczynić oszczędności - wyjaśnia Wojciech Pytel.
O przeprowadzonej i ewentualnej kontynuacji redukcji zatrudnienia nie chce jednak mówić.
- Pierwsza faza redukcji się zakończyła. Nie przewidujemy kolejnej w najbliższej przyszłości - zapewnia.
Redukcja zatrudnienia o kilkuset z ponad 4 tys. pracowników była od początku zapowiadanym elementem restrukturyzacji przejętej firmy. Zwolnienia nie ominęły również kadry kierowniczej.
Kolejne zmiany będą dotyczyć sieci dilerów.
- Będziemy patrzyli na efektywność, czy poszczególne punkty sprzedaży są efektywne. Będziemy te sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Plusa analizowali na bieżąco i starali się sprzedawać produkty w obu sieciach naraz - zapowiada Wojciech Pytel.
Jednocześnie zapewnia, że będzie to zmiana stopniowa.
- To się będzie działo, ale to nie będzie żadna rewolucja, nic gwałtownego - podkreśla.
Na koniec 2011 roku z usług Polkomtela korzystało blisko 14 mln klientów. Łączenie usług w ramach multimedialnej grupy ma przyciągnąć wielu nowych klientów. Od środy dostępna będzie wspólna oferta Plusa i Cyfrowego Polsatu. Dodatkowe minuty czy filmowy bon mają przekonać klientów do korzystania z usług obu firm. W marcu Plus zdecydował się wprowadzić do swoich usług ultraszybki internet w technologii LTE, oferowany przez NFI Midas.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-12: Wysokie ceny elektryków to duża bariera w rozwoju elektromobilności w Polsce. Większy wybór tańszych modeli mógłby pobudzić rynek
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-06: 200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem polskiego rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.