Newsy

Polska jednym z najważniejszych rynków dla IBM. Firma docenia pracowników i poziom uczelni wyższych

2013-06-11  |  06:42
Mówi:Ales Bartunek
Funkcja:Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie
  • MP4
  • Polska to najważniejszy rynek w regionie dla IBM-u – zapewniają władze firmy. Tak tłumaczą inwestycje w naszym kraju prowadzone na dużą skalę. To nie tylko kwestia wielkości rynku – IBM docenia również wykwalifikowaną kadrę w dziedzinie IT oraz dobry poziom uczelni wyższych. Ambitny biznesplan zakłada m.in. rozwój terytorialny: w tym i ubiegłym roku firma otworzyła kilka oddziałów, m.in. w Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Gdańsku.

     – Polska jest dla nas bardzo ważna. To pojawia się w każdej naszej wewnętrznej dyskusji o tym kraju, ponieważ jest to bardzo duży rynek. Nasza obecność tu to bardzo duża szansa dla nas, ale też dla ludzi stąd: dla studentów, dla naszych klientów i partnerów – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Ales Bartunek, dyrektor generalny IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

    Najnowszą inwestycją IBM-u w Polsce jest centrum w Katowicach. Od czterech lat działa także Centrum Dostarczania Usług we Wrocławiu – jedno z dziesięciu na świecie i dwóch w Europie. Firma tylko w zeszłym roku otworzyła oddziały we Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i Katowicach, a w tym roku w Gdańsku.

     – Zatrudniamy najlepszych inżynierów i specjalistów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa – dodaje Bartunek. – To są zobowiązania, które już w Polsce mamy, ale do tego dochodzi bardzo ambitny biznes plan, dlatego też staramy się rozwijać geograficznie.

    Bartunek podkreśla, że znaczenie Polski dla IBM-u wynika nie tylko z tego, że to największy rynek w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Równie ważna jest wykwalifikowana kadra specjalistów, szczególnie z dziedziny IT. Bartunek zauważa, że Polacy są cenieni jako pracownicy, ponieważ mają wysokie standardy pracy. Do tego IBM docenia polskie szkolnictwo wyższe, które według Bartunka jest bardzo konkurencyjne.

     – Polskę traktujemy jako jeden z naszych największych rynków z ogromnym potencjałem. Mamy podobne, ale nie w takiej skali, centra usług np. w Czechach, Bułgarii czy Rumunii, ale Polska z tej perspektywy pozostaje krajem najwyższejuwagi w Europie Środkowo-Wschodniej – podsumowuje Bartunek.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.