Newsy

Portfel elektroniczny ma zrewolucjonizować handel w sieci

2013-01-18  |  06:45
Mówi:Małgorzata O'Shaughnessy
Funkcja:wiceprezes
Firma:VISA Europe
  • MP4

    Visa zapowiada rewolucję w zakupach internetowych dzięki elektronicznemu portfelowi V.me. Polscy klienci wkrótce za zakupy online będą mogli zapłacić za pośrednictwem przeglądarki internetowej – na smartfonie, tablecie czy laptopie – i to jednym kliknięciem, bez konieczności podawania danych z karty. Co więcej, e-portfel będzie można zasilić nie tylko kartami Visa. Polska jest jednym z pięciu krajów UE, gdzie to rozwiązanie będzie testowane. Powód? Tego typu nowinki dobrze się u nas sprzedają.

     – V.me będzie oznaczał dla polskiego konsumenta bardzo łatwy i bezpieczny sposób zawierania transakcji w sieci, dokonywania zakupów internetowych. Po jednorazowym włożeniu karty do tego portfela będzie to transakcja tzw. „one click”, czyli po zalogowaniu się, wybraniu przedmiotu, który chcemy kupić, tylko za pomocą jednego kliknięcia będziemy w stanie dokonać zakupu, bez podawania danych naszej karty, bez przekazywania ich sklepowi, w którym kupujemy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata O'Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe i dyrektor odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację.

    Portfel elektroniczny uruchomimy za pośrednictwem banku, z którego usług korzystamy. Przedstawicielka firmy Visa uważa, że nowe rozwiązanie może przyspieszyć rewolucję na polskim rynku e-commerce.

     – Polska jest jeszcze trochę z tyłu pod względem tego typu płatności w porównaniu z resztą Europy, bo np. na rynku brytyjskim już ponad 20 proc. wszystkich płatności Visa to właśnie płatności online. W Polsce ta statystyka to tylko 3 proc. Polacy są bardzo przyzwyczajeni do płatności gotówką przy odbiorze, nawet jeśli dokonujemy zakupów internetowo, czy też za pomocą płatności pay-by-links, czyli bezpośrednich przelewów udostępnianych konsumentom przez bank – mówi O'Shaughnessy.

    W cały projekt Visa zainwestowała już 100 milionów euro. Firma szacuje, że do 2020 roku w Europie co trzeci konsument będzie użytkownikiem tego produktu. Zalety V.me już testują Brytyjczycy. Polska ma być jednym z pięciu europejskich rynków, na których Visa w tym roku uruchomi usługę portfela elektronicznego. Przedstawiciele firmy podkreślają, że nasz kraj jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie rynków.

    Polacy lubią nowości

    Wartość płatności z użyciem debetowych kart Visa, których najchętniej używają polscy konsumenci, w ciągu roku wzrosła o ponad 16 proc. To ponad dwu i półkrotnie większy wzrost niż w przypadku wartości transakcji ogółem dokonywanych polskimi kartami debetowymi Visa, które uwzględniają także wypłaty gotówki z bankomatów (tu wzrost o 6,9 proc.). Liczba transakcji bezgotówkowych kartami debetowymi Visy wzrosła o 20 proc. W całej Europie ponad 14 proc. wartości zakupów jest opłacanych kartami tej firmy. Udział Visy na rynku polskim wynosi ponad 60 procent.

     – Polska jest bardzo ciekawym rynkiem dla Visa Europe z wielu względów. Myślę, że przede wszystkim ze względu na fakt, iż wiele z innowacji, które wdrażamy na rynkach europejskich, ma bardzo podatne pole testowe i do wdrażania na skalę masową właśnie na rynku polskim. Po drugie, ze względu na wciąż ogromny potencjał rozwoju, który nasz rynek sobą reprezentuje, ponieważ i tak jest jeszcze dużo gotówki w obiegu. Rośniemy w szybkim tempie, w tempie dwa razy szybszym niż reszta Europy i średnia europejska, natomiast widzimy możliwości przyspieszenia tego wzrostu, przede wszystkim właśnie poprzez innowacje – wyjaśnia Małgorzata O'Shaughnessy.

    Polacy już są w światowej czołówce, jeśli chodzi o korzystanie z płatności zbliżeniowych – zarówno kartowych, jak i tych dokonywanych za pomocą telefonów komórkowych. W połowie 2012 roku na naszym rynku działało 12 mln kart zbliżeniowych, co stanowiło 35 proc. wszystkich kart płatniczych w Polsce. To aż sześciokrotnie więcej niż w 2010 roku. Analitycy prognozują, że do końca tego roku Polacy będą korzystali z 15 mln kart zbliżeniowych, których będzie można użyć w 100 tys. terminali. 

     – Ze względu na sukces płatności zbliżeniowych Polska jest dla nas idealnym rynkiem dla rozwoju płatności mobilnych, czyli przede wszystkim płatności za pomocą smartfonów. Bardzo mocno nad tym pracujemy. Jesteśmy przekonani, że rok 2013 będzie rokiem przełomowym, jeśli chodzi o masowe wdrożenie płatności za pomocą telefonów komórkowych – mówi wiceprezes Visa Europe.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

    Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

    Problemy społeczne

    Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

    Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.