Newsy

Przez brak zimy ucierpiała sprzedaż w sklepach sportowych. Sieci stawiają teraz na odzież i akcesoria do sportów całorocznych

2014-03-28  |  06:40

Nie pomogły akcje marketingowe i promocyjne – sprzedaż sprzętu zimowego w tym sezonie spadła. – Udało nam się zrobić sprzedaż zimową w 65 proc., pozostałych 35 proc. nie udało się sprzedać ze względu na brak śniegu – mówi Łukasz Chmaj, kierownik logistyki sieci Intersport. Towar, który teraz znika ze sklepów, wróci pewnie na początku przyszłego sezonu. Intersport liczy za to na wzrosty w innych segmentach, m.in. w profesjonalnej odzieży do biegania czy sprzęcie do gier zespołowych.

 Kolejny rok prawie bez śniegu zaowocował tym, że na tym polu nie udało się osiągnąć wszystkich celów sprzedażowych. Różne akcje marketingowe, promocje i szeroko rozpowszechnione przeceny pomogły pozbyć się części towaru, bo w tym momencie mówimy o pozbywaniu się towaru, a nie zarabianiu na nim. Natomiast ciągle zostało dużo towaru. Wszystkie sieci handlowe sportowe mają ten sam problem, każdy próbuje się tego pozbyć, ale na pewno ten towar wróci do sprzedaży na początku przyszłego sezonu – mówi Łukasz Chmaj, kierownik logistyki w sieci Intersport.

Poprawę wyników sportowej sieci Intersport ma przynieść w tym roku dywersyfikacja zysków ze sprzedaży. Do tej pory większość z nich opierała się na sprzedaży sprzętu zimowego. 

 – Odchodzimy od zimy, na której w dużej mierze opierały się zyski Intersportu. Zmienna pogoda, która w Polsce czasem nas obdarzy śniegiem, czasem nie, powoduje, że można na tym stracić. Szukamy miejsc, gdzie na pewno uda się nam towar sprzedać bez względu na to, czy będzie padał śnieg, czy go nie będzie – powiedział agencji informacyjnej Newseria Biznes Łukasz Chmaj podczas Kongresu Poland & CEE Retail Summit.

Planujemy delikatny wzrost sprzedaży w stosunku do 2013 roku.

Spółka ma zamiar obecnie skupić się bardziej na artykułach do sportów całorocznych. Już w ubiegłym roku w tych segmentach sieć notowała wzrosty. Polacy coraz częściej biegają czy uprawiają nordic walking i starają się korzystać przy tym z profesjonalnego obuwia, odzieży czy innych akcesoriów.

 – Mamy nadzieję, że w końcu odbije się nasz rynek, który jest trochę opóźniony w stosunku do na przykład rynku odzieżowego, który szybciej reaguje na poprawę koniunktury. Widać już lekkie ożywienie, liczymy, że w 2014 także ruszy ta techniczna, sportowa część – podkreśla Chmaj.

Spory wpływ na kształtowanie się popytu na artykuły sportowe miały Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012. Od tamtej pory dynamicznie zaczęły rozwijać się w Polsce dyscypliny gier zespołowych, na których również koncentruje się Intersport.

 – Okazuje się, że Euro 2012 bardzo przyspieszyło i rozwinęło sprzedaż asortymentu piłkarskiego na trochę wyższym poziomie – podkreśla przedstawiciel Intersportu. – Rozumiemy, że bieganie w bawełnianej koszulce nie najlepiej wpływa na zdrowie, szczególnie, kiedy wieje. W związku z tym kategoria profesjonalnej odzieży i obuwia coraz bardziej się rozwija i na pewno w tym kierunku idzie w tej chwili trend. To już nie są zwykłe trampki, w których biegają dzieci po piaskowym boisku. Mamy Orliki, w związku z tym wyposażamy nasze dzieci i samych siebie w coraz lepszy sprzęt – mówi Chmaj.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich

W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.

Handel

Mimo utrudnień na drogach Polacy popierają protesty rolników. Ich postulatom towarzyszy jednak szereg mitów

Rolnicy od miesięcy organizują protesty, których głównym przedmiotem jest Europejski Zielony Ład oraz import zboża z Ukrainy. EZŁ stał się – w opinii ekspertów – „chłopcem do bicia”, tymczasem z założenia ma on wyrównać konkurencyjne szanse mniejszych gospodarstw wobec tych produkujących na skalę przemysłową. Mylnie pojmowana jest także konieczność ugorowania części gruntów, a także odchodzenia od pestycydów, które nadużywane, skażają wodę i glebę i szkodzą rolnictwu. Koalicja Żywa Ziemia zwraca uwagę na pokutujące w społeczeństwie przekonania, które są powszechne, a mijają się z prawdą.

Bankowość

Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat

47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.