Mówi: | Arkadiusz Nowiński, prezes zarządu, Volvo Car Poland Mariusz Nycz, dyrektor ds. marketingu, Volvo Car Poland Stanisław Dojs, PR manager, Volvo Car Poland |
Rekordowy rok sprzedaży Volvo. Koncern coraz bardziej stawia na samochody ekologiczne
Ponad 9 tys. sprzedanych w Polsce samochodów i 570 tys. na całym świecie oraz rekordowy, wyższy o 30 proc. zysk – to wyniki Volvo za 2017 rok. W najbliższych miesiącach motoryzacyjny koncern zamierza kontynuować ofensywę modelową i wprowadzić na rynek kilka nowości. Marka prognozuje, że dobra passa w gospodarce będzie się dalej przekładać na branżę motoryzacyjną i stawia coraz bardziej na modele elektryczne oraz hybrydowe.
– Wyniki pozytywnie nas zaskoczyły, bo planowaliśmy sprzedaż na trochę mniejszym poziomie. W Polsce segment samochodów premium, w którym jesteśmy obecni, rozwinął się znacznie szybciej, niż przewidywaliśmy. Również sprzedaż globalna przekroczyła nasze oczekiwania. Wyprodukowaliśmy w naszych fabrykach więcej samochodów, które sprzedaliśmy z dużym zyskiem. To był dobry rok – podsumowuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Arkadiusz Nowiński, prezes zarządu Volvo Car Poland.
W ubiegłym roku motoryzacyjny koncern sprzedał w Polsce łącznie ponad 9 tys. aut, z kolei sprzedaż na globalnym rynku przekroczyła 570 tys. samochodów. Volvo wypracowało też rekordowy zysk w wysokości 14 mld koron szwedzkich – czyli o 30 proc. więcej w stosunku do poprzedniego roku.
Prezes Volvo Car Poland ocenia, że dobre wyniki to zasługa wprowadzenia na rynek nowych modeli: poczynając od X90 przez S90, V90 i kończąc na Volvo XC40. W ubiegłym roku marka wprowadziła na rynek również nowe Volvo XC60, które w Polsce jest liderem całego segmentu premium nieprzerwanie od 2009 roku.
– Wymieniliśmy prawie całą gamę modeli – to są samochody, które podobają się klientom zarówno w Polsce, jak i na świecie. Ludzie chcą jeździć samochodami bezpiecznymi, o szwedzkim designie, wyposażonymi w najnowocześniejszą technologię. Wydaje się, że to jest główna przyczyna wzrostów naszej sprzedaży – ocenia Arkadiusz Nowiński.
Volvo XC60 to samochód, który również w 2017 r. był najpopularniejszy w całej gamie modelowej – zarówno jego klasyczna wersja, jak i nowy, ubiegłoroczny model. Marka spodziewa się, że w kolejnych miesiącach ten trend się utrzyma. Plany na ten rok zakładają również wprowadzenie na rynek kolejnych nowości produktowych.
– W tym roku zamierzamy wprowadzić nowe Volvo XC40, nowe kombi V60, odmianę sedan S60 i wreszcie odmianę terenowego modelu kombi Volvo V60 Cross Country. Dostrzegamy rosnące zainteresowanie SUV-ami i crossoverami, więc myślę, że nowe Volvo XC40 będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem, podobnie jak nasz największy SUV – XC90 – ocenia Mariusz Nycz, dyrektor marketingu w Volvo Car Poland.
Marka zakłada, że w polski rynek nadal będzie rósł w tempie sięgającym 5–8 proc. w skali roku.
– Oczekujemy, że gospodarka w Polsce będzie rosła nadal, społeczeństwo będzie się bogacić. W związku z tym sprzedaż samochodów – a szczególnie naszego segmentu premium – będzie rosnąć, więc planujemy kolejny rekord – mówi Arkadiusz Nowiński.
Nieco szybszy wzrost zanotuje kluczowy dla Volvo segment premium i ze względu na coraz większe w ostatnich miesiącach zainteresowanie wzrośnie również sprzedaż modeli hybrydowych.
– Pod koniec tego roku będziemy mieli dostępnych aż sześć wersji naszych modeli hybrydowych – zapowiada Mariusz Nycz.
Prezes Volvo Hakan Samuelsson oświadczył niedawno, że od 2019 roku każdy nowy model marki debiutujący na rynku będzie samochodem elektrycznym lub hybrydowym. Koncern poważnie rozważa przejście z silników diesla na silniki elektryczne, hybrydy i silniki benzynowe. Jak podkreśla PR manager marki Stanisław Dojs, w Polsce Volvo było pierwszym producentem, który zareagował na zmniejszenie akcyzy dla samochodów elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka.
– Już obniżyliśmy cenę Volvo XC60 w wersji T8 Twin Engine. To jest upust rzędu 7,5 tys. zł plus dodatkowe wyposażenie na ponad 5 tys. zł w postaci systemu Volvo On Call. Ta zmiana obejmie nasze pozostałe hybrydy. Chcemy, by były one bardziej dostępne – zapowiada Stanisław Dojs. – Również samochody benzynowe, które będziemy wprowadzać – modele o mniejszych pojemnościach, mniejszych mocach, ale też i niższych cenach – będą tak pozycjonowane cenowo, aby stały się bardziej dostępne i aby nasi klienci mogli sobie na nie łatwo pozwolić.
Czytaj także
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-22: Temperatury w Europie rosną dwukrotnie szybciej niż globalnie. Za tym idą rekordowe zjawiska klimatyczne
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-18: Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
- 2024-04-12: Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy. W życie wchodzą nowe unijne przepisy
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.
Edukacja
Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
Mniejszość romska w Polsce liczy ok. 30 tys. osób, po wybuchu wojny za wschodnią granicą mogła się zwiększyć do nawet 100 tys. na skutek napływu uchodźców z Ukrainy. Jak wskazuje Fundacja w Stronę Dialogu, uchodźcy romskiego pochodzenia nie byli chętnie przyjmowani w punktach recepcyjnych, a na traumę spowodowaną agresją Rosji nałożyły się bieda, wykluczenie społeczne i traktowanie jak uchodźców drugiej kategorii. Przez dwa lata w tym zakresie niewiele się zmieniło, dlatego fundacja zaapelowała do rządu i Rzecznika Praw Obywatelskich o zajęcie się problemami Romów z Ukrainy, w szczególności w zakresie zakwaterowania, edukacji i miejsc pracy.
Transport
Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.