Newsy

(Relacja) Najlepsi menedżerowie na czas kryzysu według Bloomberg Businesweek Polska

2012-08-14  |  06:40

Nagrody „Bloomberg Businessweek Polska” rozdane. Redakcja nagrodziła 20 najlepszych prezesów polskich firm, małych i dużych, które rozwijają się mimo spowolnienia gospodarczego. – To są osoby, które mogą przeprowadzić naszą gospodarkę w miarę suchą stopą po tym, co na nasz kraj może się rozlać – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny „BBWP”.

Na liście TOP 20 „Bloomberg Businessweek Polska” znaleźli się: Wojciech Balczun (PKP Cargo), Jørgen Bang-Jensen (P4, Play), Norbert Biedrzycki (Sygnity), Krzysztof Bobrowski (OSG Records Management Group), Marek Cywiński (Kapsch Telematic Services), Zbigniew Jagiełło (PKO BP), Krzysztof Kalicki (Deustche Bank Polska), Andrzej Klesyk (PZU), Piotr Krupa (KRUK), Dominik Libicki (Cyfrowy Polsat), Leszek Niemycki (Deutsche Bank PBC), Paweł Olechnowicz (Lotos), Maciej Owczarek (ENEA), Artur Radwan (Koleje Mazowieckie), Miroslav Rakowski (T-Mobile), Sławomir Sikora (Citi Handlowy), Ludwik Sobolewski (GPW), Cezary Stypułkowski (BRE Bank), Herbert Wirth (KGHM), Maciej Witucki (Orange Polska).

Jak przyznaje redaktor naczelny „Bloomberg Businessweek Polska”, są to wyróżnienia za to, co niektórym już teraz wydaje się niemożliwe do osiągnięcia.

 – Nadchodzą czasy, które będą weryfikowały umiejętności. Jak słusznie powiedział jeden z nagrodzonych, Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, to, co teraz dzieje się w gospodarce to uwertura do tego, co może dziać się w przyszłości – podkreśla Cezary Szymanek.

Tym bardziej w dobie spowolnienia gospodarczego potrzebni są menedżerowie, którzy nie tylko potrafią oprzeć się kryzysowi, ale i na nim zyskać.

 – Trzymajmy więc kciuki za takich ludzi, jakich nagrodziliśmy, bo to są osoby, które mogą naszą gospodarkę przeprowadzić w miarę suchą stopą przez to, co może się przez nasz kraj przelać – przekonuje redaktor naczelny „BBWP”.

Zgodnie z werdyktem głosujących najlepszy menedżer na czas kryzysu powinien być: odważny, by nie ulegać ogólnej panice i stawiać czoła przeciwnościom; rzeczowy, odporny, zdystansowany, charyzmatyczny, by pociągnąć za sobą ludzi.

 – To, co musi cechować dobrego menedżera, to ostrożność w podejmowaniu decyzji. Niepewność jest dziś zdecydowanie większa, więc każda decyzja obarczona jest ryzykiem – uważa Jacek Socha, wiceprezes PwC. –Menedżer na czas kryzysu to przede wszystkim to osoba, która umie podejmować decyzje, czyli przeanalizuje warianty, podejmie decyzje i weźmie za nią odpowiedzialność.

 – Spokój i konsekwencja to recepta na sukces. Odpowiadam za przeszło 30 tysięcy ludzi, więc sobie nie wyobrażam, żebym wykonywał jakieś nerwowe ruchy. Jeśli widzą we mnie spokojnego człowieka, który wie, czego chce i idzie do przodu, to jest naprawdę duży plus – zapewnia jeden z nagrodzonych, Herbert Wirth, prezes KGHM Polska Miedź.

Laureaci nagrody zgodnie podkreślają, że relacje z pracownikami i wzajemne zaufanie to klucz do sukcesu.

 – Myślę, że w tym okresie kryzysowym udało nam się – nam jako grupie, bo prezes bez grupy ludzi nie ma znaczenia – z bardzo młodym zespołem stworzyć firmę, zrealizować projekt w bardzo krótkim czasie i obsługiwać system, który w okresie krótszym niż dwa lata zwróci się w stosunku do nakładów dotychczas poniesionych – podkreśla nagrodzony Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services, operatora systemu viaTOLL.

Lista TOP 20 powstała na podstawie sondażu, w którym głosowali doświadczeni menedżerowie i obserwatorzy rynku z różnych branż. „Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazuje się od września 2011 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.