Mówi: | Marta Ziobro |
Funkcja: | kierownik działu marketingu |
Firma: | Praktiker Polska |
Rośnie zapotrzebowanie na asortyment ogrodniczy. W sezonie dużą popularnością cieszą się meble ogrodowe, baseny i grille
Polacy wykazują znacznie większą dbałość o ogrody niż jeszcze kilka lat temu, dlatego wiosną i latem centra ogrodnicze przeżywają prawdziwe oblężenie. Największą popularnością od kilku sezonów cieszą się meble ogrodowe – technorattanowe, drewniane bądź tekowe. W przypadku sprzętu do pielęgnacji ogrodów widać większe zapotrzebowanie na produkty wysokiej jakości. Najniższa półka cenowa w tym przypadku prawie zupełnie zanikła – mówią przedstawiciele sieci Praktiker.
– Bardzo dobrze sprzedają się meble ogrodowe. Klienci chętnie wybierają meble technorattanowe, ponieważ są one trwałe i atrakcyjne cenowo, meble tekowe i drewniane. Hitem są także produkty dla dzieci, np. domki ogrodowe, ale to już do większych przestrzeni – mówi agencji informacyjnej Newseria Marta Ziobro, kierownik działu marketingu Praktiker Polska.
Rynek jest bardzo rozwojowy i sieciom wciąż przybywa w tym segmencie klientów. Polacy coraz częściej aranżują swoje ogrody tak, by były nie tylko przytulnym zakątkiem do wypoczynku po pracy, lecz także miejscem spotkań z rodziną i znajomymi.
– Cały czas dostrzegamy wzrost udziału sprzedaży produktów ogrodowych. Jest pewna cykliczność. W maju dostrzegamy wzrost sprzedaży grilli. Polacy wybierają grille węglowe, ponieważ są one bardzo atrakcyjne cenowo, ale też widzimy duży wzrost sprzedaży grilli betonowych, ponieważ mogą być ciekawym elementem stałej architektury ogrodu. W czerwcu świetnie sprzedają się nam baseny ogrodowe – duże, rozporowe i stelażowe – podkreśla Marta Ziobro.
Polacy nie wybierają już produktów przypadkowych. Jeśli chodzi o meble i akcesoria ogrodowe, to ważna jest dla nich nie tylko funkcjonalność, lecz także atrakcyjny wygląd. Inspiracje do urządzania terenów zielonych wokół domu często czerpią z branżowych portali internetowych i katalogów.
– Design dla Polaków stał się bardzo ważny. To, co modne, staje się istotne i Polacy są w stanie zapłacić za to więcej. Wybierają produkty o ciekawym kształcie, nawet jeśli są droższe – mówi Marta Ziobro.
Dużą wagę przywiązują również do pielęgnacji ogrodu i dbają o jego estetyczny wygląd. W tej kwestii priorytetem jest zadbany i odpowiednio przystrzyżony trawnik.
– W kategorii maszyn dostrzegamy zanik najniższej półki cenowej. Przykładem są kosiarki. Polacy wolą zapłacić więcej, np. za kosiarki spalinowe z silnikiem Briggsa, które są lepsze jakościowo. Wymieniają kosiarki nie dlatego, że sprzęt się zużył, ale dlatego, że zmieniły się ich wymagania – przyznaje Marta Ziobro.
Z obserwacji Praktikera wynika, że najczęściej wybierane są produkty ze średniej półki cenowej, gdzie jest największy wybór i dostępność. Widoczny jest jednak wzrost sprzedaży produktów z górnej półki, tzw. premium.
Jak podkreśla Ziobro, klientami segment ogród są nie tylko właściciele domów i ogródków działkowych, lecz także mieszkańcy bloków, którzy tworzą miniogródki na swoich balkonach i tarasach.
– Wiele osób, które mieszkają w blokach, stara się nie rezygnować z takiego miniogródka. Dlatego wybierają płytki tarasowe, które będą stanowiły integralną cześć wystroju balkonu, ciekawe rośliny ogrodowe, różnego rodzaju tuje, które fenomenalnie nam się sprzedają – dodaje Marta Ziobro.
Wiele osób rezygnuje też z mebli w ich tradycyjnej formie. Zamiast krzeseł czy ławy decydują się na plecione pufy, hamaki lub huśtawki.
Czytaj także
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-04-04: Warszawskie ZOO: Powstanie nowa małpiarnia, powiększymy wybieg dla gepardów. Będą też kapibary
- 2024-03-07: Nadmierna ilość sztucznego światła w nocy wpływa negatywnie na całe ekosystemy. Zmienia czas kwitnienia roślin i zmniejsza liczbę owadów zapylających
- 2024-03-07: Michel Moran: Dzień Kobiet to nie jest pamiątka z PRL-u, to jest międzynarodowe święto. Szacunek należy się każdej kobiecie, nie tylko żonie czy mamie
- 2023-07-24: Problemy finansowe i braki kadrowe uderzają w warszawskie zoo. Konieczne wstrzymanie inwestycji i ograniczanie liczby zwierząt
- 2023-05-02: PLICH: Aranżacja ołtarzy i dobór tekstyliów w kościołach to ważna kwestia. Rażą mnie kiepskiej jakości tkaniny i plastikowe wazony, które nijak się mają do polichromii i złoceń
- 2022-10-07: Producenci mebli mierzą się z nawet 50-proc. spadkiem zamówień. Klienci odkładają zakupy ze względu na inflację
- 2022-09-13: Inteligentna doniczka zapewni świeże zioła i warzywa przez cały rok. Parametrami można sterować z poziomu aplikacji
- 2022-08-18: Marcin Tyszka: W telewizji wychodzę na ostrego brutala, ale w rzeczywistości bardzo kocham przyrodę. Z moją miłością do roślin jeszcze nikt nie wygrał
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.