Newsy

Sieć Biedronka poszukuje początkujących ilustratorów książki dla dzieci. Zwycięzca otrzyma 100 tys. zł nagrody

2021-05-19  |  06:15
Mówi:Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko
Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „tekst”
  • MP4
  • W tym roku Biedronka już po raz siódmy organizuje konkurs Piórko na najlepszą książkę dla dzieci, skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów. Zwycięzcy otrzymają po 100 tys. zł nagrody, a ich książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do szerokiego grona odbiorców. Sześć książek, wydanych w ramach dotychczasowej edycji Piórka, sprzedało się już w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy. Od wtorku 18 maja do 28 czerwca swój akces do konkursu mogą zgłaszać początkujący ilustratorzy, artyści i graficy.

    – W tym roku organizujemy już siódmą edycję konkursu Piórko. Cel, który nam przyświeca, od samego początku jest taki sam. Po pierwsze, chcemy wyławiać talenty, ponieważ w tym konkursie – zarówno w części literackiej, jak i graficznej – mogą startować wyłącznie debiutanci. Po drugie, wydajemy książki, które są dostępne w całej Polsce w sieci sklepów Biedronka, i chcemy w ten sposób przekonać najmłodszych do czytania książek, bo to pomaga zrozumieć świat – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka, juror konkursu Piórko.

    Konkurs jest skierowany do debiutujących autorów tekstów i ilustratorów, których prace nie były nigdy dotąd publikowane. Ich zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4–10 lat. Zwycięska książka zostanie wydana w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka, które każdego dnia odwiedza ok. 4 mln Polaków. Ma więc szansę dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców.

    Pierwszy etap siódmej edycji konkursu, w którym można było zgłaszać opowiadania i teksty dla dzieci, zakończył się pod koniec marca. Jak wskazuje rzecznik sieci Biedronka, ta edycja okazała się rekordowa pod względem liczby zgłoszeń.

    – W tym roku nadesłano nam aż 3667 tekstów. Zwycięzcę już wybraliśmy, teraz mamy nadzieję, że również graficzna część konkursu przyniesie kolejny rekord – mówi Arkadiusz Mierzwa.

    Zwyciężczynią pierwszego etapu tegorocznej edycji Piórka została Justyna Woźniak z Lęborka, która zwycięskie opowiadanie napisała dla dwójki własnych dzieci, czteroletniej Asi i sześcioletniego Jasia.

    – Ta historia jest przede wszystkim o sile marzeń i o tym, że najlepszym sposobem na ich realizację jest bezgraniczna wiara w to, że się spełnią. Pisząc tę książkę, chciałam wpoić młodemu czytelnikowi, że nigdy nie należy rezygnować z dążenia do wyznaczonych sobie celów, nawet jeśli wszystko wskazuje na niepowodzenie. Pomysł pojawił się w mojej głowie w momencie, kiedy zdałam sobie sprawę, czym sama kieruję się w życiu i jakie jest moje życiowe motto. Pod nie ułożyłam historię o elfie, ogrze i kolejnych bohaterach – mówi Justyna Woźniak, laureatka konkursu „Piórko 2021. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” w kategorii „Tekst”.

    Druga część konkursu, skierowana do debiutujących grafików i ilustratorów, rusza we wtorek 18 maja. Ich zadaniem będzie zilustrowanie wybranego przez jury tekstu. Ogłoszenie wyników i premiera książki nastąpi 29 września, w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania, a kolejnego dnia publikacja trafi do sieci sklepów Biedronka.

    – Dobra książka musi się składać z dwóch komponentów. Pierwszy to znakomity i wciągający tekst, a drugi – równie istotny – to towarzysząca mu fajna kreska. W drugim etapie konkursu Piórko zachęcamy do udziału wszystkich grafików, ilustratorów i tych, którzy nie zajmują się jeszcze profesjonalnie ilustracją, ale jest to dla nich hobby. Prace można nadsyłać od 18 maja do 28 czerwca, a wszystkie informacje i formularz zgłoszeniowy do konkursu znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl – mówi Arkadiusz Mierzwa.

    Zwycięzcy konkursu – czyli autor najlepszego tekstu oraz autor ilustracji do niego – otrzymają po 100 tys. zł nagrody. Sześć dotychczasowych edycji Piórka wyłoniło już 12 zdolnych debiutantów, których Biedronka nagrodziła łącznie 1,2 mln zł, a publikacja prac otworzyła im drzwi do profesjonalnej kariery.

    – Ta nagroda finansowa przykuwa pewnie największą uwagę, lecz chyba większą nagrodą jest realizacja marzeń i to, że dzięki konkursowi debiutanci, którzy do tej pory nie wydali swoich prac, mogą zawalczyć o swoją przyszłość i pokazanie swojego talentu – wskazuje dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.

    – Nie bez powodu kilka tysięcy twórców zgłasza się do konkursu z myślą, że go wygra, ponieważ takiej szansy, jaką tu otrzymujemy, nie daje żadna inna inicjatywa w Polsce. Nie dość, że nakład dla debiutującego autora jest przeogromny, to jeszcze książki są do kupienia w każdym sklepie sieci Biedronka i dochodzi do tego jeszcze bardzo duża nagroda finansowa – dodaje Justyna Woźniak.

    W ramach sześciu dotychczasowych edycji konkursu Piórko nadesłano blisko 22 tys. prac tekstowych i graficznych. Sześć wydanych do tej pory zwycięskich książek sprzedało się w nakładzie ponad 320 tys. egzemplarzy.

    Więcej na temat
    Konsument GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA] Wszystkie newsy
    2021-05-14 | 06:20

    GUS: Liczba gości w muzeach spadła o prawie 60 proc. Teraz placówki kulturalne szykują się na szturm zwiedzających [DEPESZA]

    W ubiegłym roku 65 proc. galerii i 51 proc. muzeów ograniczyło z powodu pandemii swoją działalność, czasowo zawieszając prace nad ofertą dla publiczności, ale wiele
    Praca Artyści wciąż w trudnej sytuacji finansowej. Wiele grup zawodowych w teatrach straciło ponad połowę swoich zarobków
    2021-03-26 | 06:15

    Artyści wciąż w trudnej sytuacji finansowej. Wiele grup zawodowych w teatrach straciło ponad połowę swoich zarobków

    70 proc. artystek i artystów teatralnych ocenia swoją sytuację zawodową jako złą, w tym ok. 30 proc. wskazuje, że jest bardzo zła. Mimo że aż 74 proc. pracuje
    Handel Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy
    2021-03-17 | 06:15

    Sieć Biedronka po raz kolejny nagrodzi pisarza i ilustratora książki dla dzieci. Na zwycięzców czeka po 100 tys. zł i debiut wydawniczy

    – Piórko to konkurs literacki adresowany do tych, którzy lubią pisać, ale z tego zajęcia nie zrobili jeszcze sposobu na życie. Nagradzamy debiutantów, a
    Problemy społeczne W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki. Więcej i częściej czytają dzieci niż dorośli
    2021-03-08 | 06:15

    W czasie pandemii Polacy chętniej sięgają po książki. Więcej i częściej czytają dzieci niż dorośli

    Ubiegły rok dla czytelnictwa i rynku książki – po wiosennym załamaniu z powodu zamkniętych księgarń i bibliotek – okazał się jednak korzystny. Zgodnie

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

    Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

    Problemy społeczne

    Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

    Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.