Newsy

Skandia Życie planuje dalszą ekspansję i zacieśnianie współpracy z bankami

2014-05-08  |  05:55
Skandia planuje znaczne zwiększenie sprzedaży i liczby klientów. Pomóc w tym ma edukowanie klientów o konieczności oszczędzania na emeryturę w trzecim filarze. Duży nacisk spółka kładzie na współpracę z bankami, które są dystrybutorami produktów Skandii.  

Chcemy mieć określony wzrost w dwóch miejscach  zarówno pod względem liczby klientów, jak i sprzedaży urocznionych kontraktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Żukowski, dyrektor sprzedaży Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń.  

Spółka planuje także rozwój sieci dystrybucyjnej.     

Pracujemy nad tym cały czas we wszystkich segmentach, i to zarówno w naszej sprzedaży własnej w oddziałach, jak i jeśli chodzi o segment bankowy. To samo dotyczy części multiagencyjnej, czyli u partnerów zewnętrznych, gdzie także poszukujemy nowych partnerów – mówi Żukowski.  

Spółka szczególny nacisk chce położyć na dalszy rozwój współpracy z bankami.  

Stawiamy na bardzo bliską współpracę, co oznacza, że chcemy wspólnie z bankami konstruować ofertę, która będzie dopasowana do potrzeb klientów – mówi Żukowski. – Banki są naszymi dystrybutorami, często to w nich klienci kupują nasze produkty. Dlatego też uważamy, że bliska współpraca z nimi jest ważna – dodaje.  

Jak zauważa dyrektor sprzedaży Skandia Życie, przy sprzedaży produktów finansowych istotną rolę odgrywa edukacja klienta.  

–  Tylko, jeśli klient dokładnie zrozumie cel programu oszczędnościowego, to ten program będzie miał szansę dotrwać do końca – mówi Żukowski. – Bez zwiększenia świadomości klienta trudno nam będzie zbadać jego potrzeby – dodaje.  

Edukacja finansowa ma szczególną rolę do odegrania wobec zmian w systemie emerytalnym. Zdaniem Żukowskiego uświadomienie sobie przez klientów problemów demograficznych i związanych z nimi problemów ZUS powinno skłonić ich do samodzielnego oszczędzania na emeryturę. 

Sam wybór między OFE i ZUS-em nie jest tu najważniejszy – twierdzi rozmówca Newserii Biznes. – Musimy natomiast informować klientów i tłumaczyć im, że bez trzeciego filaru po prostu sobie nie poradzimy. Tę wiedzę krzewimy w Skandii w naszych oddziałach własnych oraz u partnerów, takich jak banki czy multiagencje – dodaje.

Obecnie na 1000 osób w wieku produkcyjnym przypada 260 osób w wieku poprodukcyjnym. Jednak za 30 lat proporcja ta będzie wynosić 1000 do 500. Z kolei w 2060 r. na 1000 osób w wieku produkcyjnym mają wg prognoz przypaść 772 osoby w wieku emerytalnym. Spowodowało to konieczność podniesienia wieku emerytalnego, który w 2040 r. ma wynieść 67 lat zarówno u kobiet, jak i mężczyzn. Eksperci są zgodni, że bez samodzielnego oszczędzania na emeryturę, Polacy będą za kilkadziesiąt lat otrzymywać świadczenia niewystraczające na życie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.