Mówi: | Monty Sarhan |
Funkcja: | CEO |
Firma: | SkyShowtime |
SkyShowtime zadowolone z liczby subskrybentów w Polsce. Planuje oryginalne, lokalne produkcje
Serwis streamingowy SkyShowtime zadebiutował w Polsce w lutym i – jak informuje CEO Monty Sarhan – już może się pochwalić szybko rosnącą liczbą subskrybentów, a w planach ma intensywne plany podboju tutejszego rynku. Mają się do tego przyczynić nie tylko premiery i najlepsze hollywoodzkie tytuły, ale i lokalne produkcje, takie jak polski serial „Warszawianka”, który zadebiutował w serwisie 19 czerwca. Produkcja jest jedną z pierwszych, które pojawią się na platformie jako SkyShowtime Originals. – Premiera „Warszawianki” to dopiero początek, mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne – zapowiada Monty Sarhan.
– Polska to jeden z naszych najważniejszych rynków i od samego początku idzie nam tutaj rewelacyjnie. Jesteśmy zadowoleni z liczby subskrybentów i cieszy nas zaangażowanie, z jakim ludzie oglądają i dyskutują o naszych treściach – mówi agencji informacyjnej Newseria Monty Sarhan, CEO platformy SkyShowtime.
Nowy europejski serwis streamingowy jest wspólnym przedsięwzięciem Comcastu i Paramount Global. Oficjalnie zadebiutował we wrześniu ubiegłego roku – na początku w Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji, a w tej chwili jest już dostępny łącznie w 22 krajach. W Polsce wystartował w lutym tego roku, kusząc subskrybentów tańszym, promocyjnym dostępem i szeroką ofertą filmów i seriali wyprodukowanych przez Universal Pictures i Paramount Pictures – czyli dwa najstarsze hollywoodzkie studia filmowe, a także DreamWorks Animation, Nickelodeon, Paramount+, Showtime, Sky Studios i Peacock.
– Polska jest dla nas bardzo ważna. Weszliśmy na tutejszy rynek cztery miesiące temu i jesteśmy na nim całkowicie zaangażowani. Chcemy dawać widzom autentyczne i ważne historie, które bez nas nie mogłyby się przebić do szerszej publiczności – mówi CEO SkyShowtime.
Oprócz premier i najlepszych hollywoodzkich tytułów SkyShowtime ma oferować widzom również lokalne produkcje, stworzone specjalnie na tę platformę. Firma już ogłosiła pozyskanie 21 seriali oryginalnych – w tym nowych, które zadebiutują na platformie w tym roku jako SkyShowtime Originals. Jako pierwsze są to czeski „The Winner” i polska „Warszawianka”.
– Własne produkcje mają kluczowe znaczenie, zdecydowanie przysporzą nam widzów – mówi Monty Sarhan. – Widzowie lubią oglądać historie, które są im bliskie, i postacie, z którymi się identyfikują, i chcemy, żeby takie produkcje w Polsce były właśnie u nas. Wiemy, że realizując seriale oryginalne, takie jak „Warszawianka”, możemy liczyć na jeszcze większe zainteresowanie naszą platformą.
„Warszawianka” to 11-odcinkowy serial, który można oglądać na platformie od 19 czerwca br. Został wyreżyserowany przez Jacka Borcucha i wyprodukowany przez Izabelę Łopuch na podstawie scenariusza Jakuba Żulczyka. Obok Borysa Szyca w roli głównej zagrali w nim też m.in. Krystyna Janda, Jerzy Skolimowski, Ilona Ostrowska i Jan Peszek. Produkcja opowiada o tragikomicznych losach Franka Czułkowskiego – 40-letniego playboya, imprezowicza, seryjnego uwodziciela, który próbuje odnaleźć się w otaczającej go rzeczywistości.
W ubiegłym tygodniu w stolicy „Warszawianka” miała swoją oficjalną premierę, a na czerwonym dywanie – obok występujących w niej gwiazd – nie zabrakło osób ze świata kultury i rozrywki oraz znanych influencerów, wśród których znaleźli się m.in. Karol Paciorek, Kamil Szymczak, Adrianna Krysian czy Izabela Zabielska.
– Jesteśmy dumni z tego serialu, ale premiera „Warszawianki” to dopiero początek. Mamy plany na kolejne wartościowe produkcje oryginalne i już nie możemy się doczekać, kiedy trafią one do naszych subskrybentów – zapowiada CEO SkyShowtime.
„Warszawianka” została zrealizowana w Polsce ze wsparciem finansowym na podstawie ustawy o finansowym wspieraniu produkcji audiowizualnej, przyznanym przez Polski Instytut Sztuki Filmowej ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Natomiast serwis SkyShowtime jest dostępny dla subskrybentów w Polsce za pośrednictwem aplikacji na urządzeniach Apple iOS, tvOS, Android oraz na stronie internetowej: www.skyshowtime.com. Miesięczna, regularna opłata za korzystanie z serwisu wynosi 24,99 zł.
Czytaj także
- 2024-10-14: Grzegorz Krychowiak: Mieszkam od lat we Francji i kultura tego kraju jest mi bliska jak polska. Poświęciłem bardzo dużo, żeby osiągnąć sukces
- 2024-09-09: W przyszłym tygodniu wchodzi w życie część przepisów nowego prawa autorskiego. Wzmacniają pozycję twórców i mediów oraz zapewniają im prawo do wynagrodzenia
- 2024-11-13: Maja Klajda (Miss Polonia 2024): Obecność w Zespole Pieśni i Tańca Lublin obudziła we mnie poczucie polskości, patriotyzmu i folkloru
- 2024-07-01: Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
- 2024-05-28: ZPAV: nowelizacja ustawy o prawach autorskich niewiele zmieni na rynku muzycznym. Artyści nadal będą dostawać tantiemy od serwisów streamingowych
- 2024-07-31: Rafał Zawierucha: Trzeba być do zawodu aktora w jakimś stopniu powołanym. Nie można jednak mówić ludziom, jak mają żyć, na kogo głosować i co jeść
- 2024-06-13: Magdalena Boczarska: Tantiemy z internetu to jest należna nam wypłata za naszą pracę. Te pieniądze pozwoliłyby nam spokojnie przeżyć od pierwszego do pierwszego
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2023-12-15: Od wiosny możliwe braki w kinowej ofercie filmów zagranicznych. To szansa dla polskich produkcji
- 2024-01-12: Magdalena Lamparska: Widzowie polubili system oglądania filmów w domu. Niektóre produkcje nadają się tylko na duży ekran, a inne doskonale się sprawdzają na ekranie laptopa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.