Newsy

Szczecińska hala sportowa zmieni nazwę na Azoty Arena. Grupa Azoty liczy na promocję międzynarodową dzięki sukcesom Chemika Police

2015-01-14  |  06:45
Mówi:Krzysztof Jałosiński
Funkcja:wiceprezes zarządu Grupy Azoty, prezes zarządu Grupy Azoty Police
  • MP4
  • Szczecińska hala widowisko-sportowa Arena Szczecin zmieni nazwę na Arena Azoty. Chemiczna grupa chce wykorzystać nazwę hali do promocji własnej marki nie tylko w Polsce, lecz także w Europie. W szczecińskim obiekcie swoje mecze rozgrywa m.in. zespół Chemika Police, którego siatkarki odnoszą sukcesy także w rozgrywkach międzynarodowych.

    Ten zamysł powstał jeszcze przed końcem budowy hali sportowej. Już wtedy rozmawialiśmy z prezydentem Szczecina o tym, żeby ta hala miała nazwę Azoty Arena i ten pomysł urzeczywistniliśmy po kilku miesiącach negocjacji – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Jałosiński, wiceprezes zarządu Grupy Azoty oraz prezes zarządu Grupy Azoty Police. ‒ Promowanie przez sport przynosi wymierne korzyści spółce. My te korzyści oczywiście mamy, na przykład w postaci lepszej sprzedaży naszych produktów.

    Szczecińska hala Arena Szczecin została oddana do użytku 1 sierpnia 2014 r. i może pomieścić na trybunach ponad 5 tys. widzów. Poza regularnymi rozgrywkami sportowymi odbyły się tam także m.in. koncerty, gale sportów walki, festiwale i przyznania nagród muzycznych oraz przedstawienia baletowe. Przy hali znajduje się także centrum treningowe oraz sale konferencyjne.

    Hala będzie nosiła nazwę Azoty Arena przez co najmniej trzy lata. Równocześnie wiceprezes Grupy Azoty zastrzega, że nie należy mówić o sponsoringu hali ‒ Grupa Azoty będzie jedynie uczestniczyła w kosztach utrzymania obiektu.

    Regularne mecze rozgrywają w niej zespoły koszykówki, piłki ręcznej i – co najważniejsze dla Grupy Azotów – siatkarki Chemika Police. Ten naszpikowany gwiazdami zespół po kilkunastu słabszych latach wrócił w poprzednim sezonie do najwyższej klasy rozgrywkowej i przebojem zwyciężył w lidze, Pucharze Polski oraz zdobył Superpuchar Polski.

    Szczecin jest bliski Policom właśnie dlatego, że tam rozgrywają mecze siatkarki Chemika Police i trzeba przyznać, że tym sposobem zachęcamy szczecinian do tego, żeby przyszli kibicować zespołowi, który jest przecież zespołem spoza Szczecina, co nie jest łatwym elementem – zwraca uwagę Jałosiński.

    Dzięki umowie z operatorem szczecińskiej hali Grupa Azoty liczy na promocję swojej marki i produktów nie tylko w Polsce. Po sukcesie na krajowych parkietach w tym sezonie Chemik Police liczy na dobry wynik w Lidze Mistrzyń, a wyniki dotychczasowych meczów potwierdzają duży potencjał.

    Jałosiński zwraca również uwagę na to, że promocja poprzez sport nie tylko jest szansą na wzmocnienie marki na zagranicznych rynkach, lecz także jest bardzo skutecznym narzędziem dotarcia do dużej grupy osób.

    Poza sportem nie ma takiego elementu, który by przyciągał tak dużo ludzi i miał kontakt z taką rzeszą publiczności, bo żadne działania kulturalne nie mają takiego przekazu – zwraca uwagę Jałosiński. ‒ Choć oczywiście nie skupiamy się tylko na sporcie, popieramy też inne działania związane z promowaniem naszej marki, ale to sport jest numerem jeden.

    Jałosiński zastrzega jednak, że Grupa Azoty starannie wybiera sportowców, których wspiera. Na sponsoring mają szanse jedynie najlepsi i odnoszący sukcesy na arenach międzynarodowych. Wśród nich są m.in. siatkarze ZAKSA Kędzierzyn-Koźle, żużlowcy Unii Tarnów oraz narciarze (Grupa Azoty jest partnerem Polskiego Związku Narciarstwa), w tym m.in. skoczkowie oraz biegacze.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje

    Prace nad pakietami deregulacyjnymi trwają. Biznes liczy na ich sprawne przeprocesowanie, ale i tak nie spodziewa się, żeby pierwsze efekty były widoczne przed jesienią. Dziś przedsiębiorcy 40 proc. swojego czasu spędzają na wypełnianiu różnego typu wymagań, a dodatkowo wstrzymują się z inwestycjami ze względu na niestabilność prawa. Zdaniem przedsiębiorców deregulacja to krok w dobrym kierunku, który pozwoli na przesunięcie zamrożonych w bankach pieniędzy na inwestycje i zwiększy konkurencyjność polskich firm.

    Ochrona środowiska

    Nowa wersja programu Czyste Powietrze zwiększa wymagania wobec wykonawców instalacji. Nie wszystkie firmy są w stanie im sprostać

    Aktualizacja programu Czyste Powietrze, która wystartowała 31 marca br., przyniosła m.in. uszczelnienie zasad finansowania oraz zwiększenie monitoringu wykonawców. – Obecna edycja programu jest najbardziej wymagająca ze wszystkich, jakie do tej pory realizowaliśmy – mówi Paweł Bednarek, prezes zarządu Columbus ONE. Wiele firm nie było w stanie się odpowiednio przygotować do zmian i teraz wstrzymały pozyskiwanie nowych klientów. Grupa Columbus ma ambicję, by konsolidować ten bardzo rozdrobniony rynek.

    Handel

    Na platformach sprzedażowych mogą się znajdować szkodliwe produkty. Dotyczy to całego rynku online

    Badanie odzieży i bielizny zakupionych na dwóch azjatyckich platformach wykazało obecność w części z nich niebezpiecznych związków w niepokojących stężeniach – wynika z Raportu Federacji Konsumentów. Podobne produkty mogą się jednak również znajdować na polskich czy międzynarodowych platformach.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.