Newsy

Totalizator Sportowy: nasza marka LOTTO to gry liczbowe i loterie pieniężne. Nie można nas mylić z Totolotkiem S.A.

2012-09-03  |  06:20
Mówi:Piotr Kamiński
Funkcja:p.o. prezesa Totalizatora Sportowego
  • MP4

    Popularna nazwa „totolotek” wprowadziła ostatnio wiele zamieszania. Prywatna spółka Totolotek S.A., której minister finansów cofnął koncesję na organizowanie zakładów wzajemnych, mylona jest przez klientów z grą Totalizatora Sportowego, spółki Skarbu Państwa. – Zwykliśmy mówić o każdej grze: idę puścić „totolotka”. Ale dziś gramy w LOTTO. Nie można potocznej nazwy „totolotek” łączyć z kwestią nazw spółek i nazw handlowych – tłumaczy Piotr Kamiński, pełniący obowiązki prezesa Totalizatora Sportowego. – Grając w LOTTO możemy czuć się bezpieczni, a wygrana jest gwarantowana i w 100 proc. pewna.

    Totolotek S.A. jest spółką prywatną, której Jacek Rostowski, minister finansów, w marcu tego roku cofnął wszystkie koncesje na organizowanie zakładów wzajemnych. Jednak Totolotek odwołał się od tej decyzji i nadal prowadzi zakłady.

    Jak podkreślają przedstawiciele Totalizatora Sportowego, spółka Totolotek nie ma nic wspólnego z najpopularniejszymi grami w kraju. Przede wszystkim firmy prowadzą zupełnie inny rodzaj działalności.

     – Tylko Totalizator Sportowy pod marką LOTTO może w Polsce prowadzić gry i loterie, które objęte są państwowym monopolem. Natomiast zakłady wzajemne, sportowe, którymi zajmuje się Totolotek S.A., to są zakłady tzw. totalizatory (typowanie wyników wydarzeń sportowych) lub tzw. bukmacherka (typowanie zaistnienia zdarzeń) i to jest zupełnie inna działalność – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Kamiński, członek zarządu Totalizatora Sportowego, pełniący obowiązki prezesa.

    Piotr Kamiński podkreśla, że Totalizator Sportowy pod marką LOTTO nie prowadzi tego typu zakładów.

     – Może mylić nazwa Totalizator Sportowy, dlatego publicznie występujemy pod marką LOTTO.. Typową, najstarszą grą jest Lotto, wcześniej znaną pod nazwą Duży Lotek, a jeszcze wcześniej – Toto-Lotek. Stąd całe zamieszanie. Dziś marką tej gry jest Lotto, a markami loterii są np. Kaskada czy Zdrapki – wymienia Piotr Kamiński.

    Zapewnia, że gry i loterie, objęte monopolem państwa nie mają nic wspólnego z zakładami wzajemnymi.

     – To są różne segmenty działalności i nie można ich mylić – zaznacza Piotr Kamiński.

    Totalizator Sportowy to spółka Skarbu Państwa, w 100 proc. od niego zależna. Jak zapewniają jej przedstawiciele, sytuacja finansowa spółki jest stabilna. Wynik za I półrocze to prawie 190 mln zł zysku netto. Dodają, że wygrana w popularnej grze Lotto jest gwarantowana i pewna.

     –  Grając w LOTTO, możemy zdobyć coś dla siebie i dodatkowo coś dla innych, czy to bezpośrednio wygrywając dużą sumę pieniędzy, czy też dofinansowując budowę infrastruktury sportowej czy kulturalnej – mówi Piotr Kamiński.

    Na ten cel spółka przeznacza 19 groszy z każdej złotówki, którą gracz wydaje na zakup gier i loterii LOTTO. Totalizator Sportowy działa na rynku od 56 lat, w ciągu tego przekazała ok. 7 mld zł na rozwój sportu i kultury.

     – W tym roku prawie 400 mln zł odprowadziliśmy na budowę hal sportowych, boisk, pływalni, na wspieranie wydarzeń kulturalnych i remonty zabytków. Te środki wpływają do specjalnych funduszy, którymi zarządzają ministerstwa i z tego jest finansowany m.in. sport dla paraolimpijczyków. Nasi reprezentanci w paraolimpiadzie nie byliby w stanie ćwiczyć, gdyby nie środki, które dostarczyli gracze LOTTO – mówi przedstawiciel Totalizatora Sportowego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.