Mówi: | Michał Skotnicki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | BBI Development |
W lutym ponownie ruszą prace przy wieżowcu Złota 44. Odbiór pierwszych mieszkań w II kw. 2016 r.
Niemal 200 mln zł wyda konsorcjum spółki BBI Development i amerykańskiego funduszu Amstar na doprowadzenie inwestycji Złota 44 do stanu deweloperskiego. Prace przy budowie wieżowca w centrum Warszawy zostaną wznowione jeszcze w tym miesiącu. Odbiory zaplanowano na II kwartał 2016 r.
‒ Złota 44 to najwyższy wyłącznie mieszkalny budynek w Unii Europejskiej. Znajduje się tam 38 tys. metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, około 270 apartamentów najwyższej klasy – mówi agencji informacyjnej Newseria Michał Skotnicki, prezes zarządu BBI Development. ‒ Planujemy, że doprowadzenie do stanu deweloperskiego będzie kosztować około 180-190 mln zł i taki stan uzyskamy w II kw. przyszłego roku.
Budowa charakterystycznego wieżowca przy ul. Złotej 44 w Warszawie rozpoczęła się już w 2008 r. Budynek zaprojektował światowej sławy architekt Daniel Libeskind. Co prawda w 2013 r. udało się zakończyć budowę bryły budynku, jednak ze względu na problemy finansowe firmy Orco Property Group, inwestora, nie udało się wykończyć wnętrz. W sierpniu 2014 r. budynek kupiło konsorcjum BBI Development i Amstaru.
Prace nad wykończeniem wnętrz mają zostać wznowione jeszcze w lutym.
‒ Zamierzamy zakończyć prace w częściach wspólnych na przełomie I i II kw. przyszłego roku i doprowadzić do odbiorów w połowie przyszłego roku. To jest ambitny plan, ale jak najbardziej do zrealizowania – zapowiada Skotnicki.
Po ukończeniu budowy przy Złotej 44 znajdzie się 266 apartamentów na 52 piętrach. W budynku będzie też 25-metrowy basen, spa, siłownia oraz recepcja z concierge dla mieszkańców. Skotnicki dodaje, że mieszkańcy będą mieli też do dyspozycji prywatną salę kinową oraz piwnicę win. Wnętrza budynku zaprojektowała firma Woods Bagot z Londynu.
Powierzchnia części wspólnych budynku wyniesie 1,4 tys. mkw., a BBI Development podkreśla, że dzięki tej przestrzeni budynek nie będzie miał konkurenta w stolicy Polski.
‒ Planujemy jeszcze wygospodarować na parterze jakieś dobre miejsce na restaurację. Dzięki tym wszystkim atrakcją budynek nie będzie miał konkurenta przez 3-4 lata w trakcie komercjalizacji na rynku warszawskim – zapewnia Skotnicki.
Czytaj także
- 2024-04-26: Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-08: Warszawa staje się jedną z bardziej zielonych europejskich stolic. Ponad 15 proc. powierzchni stanowią lasy
- 2024-03-14: Zielona rewolucja w budownictwie staje się faktem. Nowa dyrektywa to szansa na czyste powietrze i niższe rachunki
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-01-15: Branża budowlana oczekuje nowych przepisów dotyczących zielonego budownictwa. Brak spójności prawa utrudnia rozwój prośrodowiskowych inwestycji
- 2024-01-16: Rok 2024 może w końcu przynieść stabilizację na rynku nieruchomości. Wiele zależy od tego, jak zaprojektowany będzie nowy rządowy program
- 2024-01-18: Coraz większa świadomość ekologiczna Polaków. Prawie połowa zapłaciłaby więcej za „zielony” dom czy mieszkanie
- 2023-12-19: Branża nieruchomości analizuje wymogi ESG i ryzyka związane z ich niewdrożeniem. Wśród nich ograniczony dostęp do finansowania i niższe wyceny budynków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.