Mówi: | Michał Pawłowski |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Innova |
W połowie 2016 roku na rynek trafi tablet fiskalny. Połączy funkcje drukarki fiskalnej, czytnika kart oraz tradycyjnego urządzenia mobilnego
Spółka Innova pracuje nad tabletem fiskalnym, czyli innowacyjnym urządzeniem, który ułatwi proces sprzedaży. Tablet łączyć będzie cechy tradycyjnego urządzenia mobilnego oraz innych certyfikowanych sprzętów, m.in. drukarki fiskalnej. Użytkownik będzie mógł dzięki niemu przyjmować płatności kartą i zarządzać centrum logistycznym. Budżet projektu to ponad 4 mln zł. Produkt trafi do sprzedaży w połowie 2016 roku.
– Tablet fiskalny jest urządzeniem innowacyjnym pod wieloma względami. Ważne są względy technologiczne. Jest to urządzenie, które łączy kilka światów, które do tej pory nie były przez nikogo połączone, a to dlatego, że są to światy ściśle certyfikowane – mówi agencji Newseria Biznes Michał Pawłowski, wiceprezes zarządu Innova SA.
Oprócz funkcji drukarki fiskalnej tablet ma umożliwić użytkownikowi tworzenie elektronicznych kopii drukowanych rachunków, skanowanie kodów kreskowych oraz przetwarzanie płatności za pomocą kart płatniczych. Oprócz tego będzie mieć wszystkie cechy tradycyjnego tabletu z możliwością zainstalowania własnego oprogramowania, np. wykorzystywanego do zarządzania magazynem.
– Urządzenie jest przeznaczone przede wszystkim do systemów sprzedaży, w których potrzebne są urządzenia fiskalne, ściśle certyfikowane, podlegające regulacjom, a także terminale płatnicze, które również podlegają certyfikacjom – tłumaczy Michał Pawłowski.
W założeniu tablet ma łączyć w sobie funkcje wszystkich certyfikowanych urządzeń wykorzystywanych w procesie sprzedaży. Dzięki niemu prowadzenie biznesu będzie dużo łatwiejsze, a jednocześnie spełnione będą przy tym wszystkie wymogi, jakie sprzedawcom stawia polskie prawo.
– Praca z tabletem będzie odbywać się tak, jak praca z urządzeniami codziennego użytku, np. smartfonami i tabletami, czyli urządzeniami, które są bardzo intuicyjne i łatwe w użytkowaniu – dodaje ekspert.
Tablet będzie można wykorzystywać także w wielu innych obszarach. Dzięki rozwiązaniom fiskalnym i niefiskalnym urządzenie będzie nadawać się do użytku m.in. w systemach logistycznych. Drugą z zalet jest łatwość wprowadzenia dodatkowych usług, takich jak np. obsługa płatności elektronicznych. W Polsce wciąż niski jest odsetek punktów sprzedaży, które akceptują tę formę płatności. Jego zdaniem tablet pozwoli to zmienić.
– Tablet w sprzedaży pojawi się w maju lub czerwcu 2016 roku i od razu w kilku wersjach dla różnych branż. Możliwości komercjalizacji są ogromne i już w tej chwili mamy wielu odbiorców, którzy czekają na to urządzenie – mówi Pawłowski.
Koszt opracowania i wprowadzenia tabletu na rynek szacowany jest na ponad 4 mln zł. Projekt finansowany jest ze środków własnych firmy oraz funduszy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, które udzieliło wsparcia w ramach programu INNOTECH. Jest to ścieżka dla rozwiązaniom z zakresu hi-tech, a spółka Innova uzyskała z tego tytułu łącznie 1,85 mln zł.
– W sektorze systemów sprzedaży, czyli urządzeń do prowadzenia sprzedaży, realizujemy łącznie kilka projektów. Pracujemy nad tym, żeby obsługiwać pełen proces sprzedaży, który obejmuje i płatności elektroniczne, i fiskalizację, i branżowe aplikacje zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i mobilnie – wyjaśnia Michał Pawłowski.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-12: Wysokie ceny elektryków to duża bariera w rozwoju elektromobilności w Polsce. Większy wybór tańszych modeli mógłby pobudzić rynek
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-06: 200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem polskiego rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.