Newsy

Wiceminister skarbu: Nie mamy pomysłu na prywatyzację Ciechu

2012-02-10  |  11:10
Mówi:Paweł Tamborski
Funkcja:Wiceminister Skarbu Państwa
  • MP4

    Brakuje własnych pomysłów, ale nie ma też doradcy, który mógłby wskazać rozwiąznie. W ostatnim czasie MSP anulowało przetarg na usługi doradcze przy prywatyzacji Ciechu. Na razie wiadomo tylko, że sprzedaż udziałów w spółce planowana jest na najbliższe dwa lata.

    Skarb Państwa posiada blisko 39 proc. akcji Ciechu.

     - Ciech jest na liście spółek, które Skarb Państwa posiada w swoim portfelu. Jest to niewątpliwie spółka, która jest przewidziana do prywatyzacji. Jest wpisana w programie prywatyzacji na najbliższe dwa lata, który, mam nadzieję, będzie zaakceptowany przez rząd w najbliższym czasie - mówi Paweł Tamborski, wiceminister skarbu państwa.

    W procesie prywatyzacji MSP miało korzystać z pomocy profesjonalnych doradców. W styczniu jednak unieważniło przetarg na świadczenie tych usług. Wybrany podmiot miał być odpowiedzialny m.in. za: doradztwo w zakresie opracowania struktury sprzedaży i procedury zbycia akcji, weryfikację ofert, opracowanie rekomendacji wyboru najkorzystniejszej oraz przygotowanie projektów umów związanych ze sprzedażą akcji.

     - My będziemy zastanawiali się, co zrobić z tą spółką, z tymi pakietami, które posiadamy w tej chwili. Nie mamy w tej chwili jeszcze żadnego skonkretyzowanego pomysłu, w jaki sposób tę transakcję, tę prywatyzację przeprowadzić i dokończyć - przyznaje Paweł Tamborski.

    I podkreśla: - Spółka przeszła głęboką restrukturyzację w ostatnim czasie. Jest to taka unikalna sytuacja, w której Skarb Państwa zdecydował się na partycypowanie w podwyższeniu kapitału, uczestniczył w tej restrukturyzacji aktywnie i teraz jest czas na to, aby zastanowić się co dalej.

    Spółka znalazła się w planie prywatyzacyjnym na następne 2 lata. Wkrótce zajmie się nim rząd. W tegorocznym budżecie wpływy z prywatyzacji spółek Skarbu Państwa zaplanowano na poziomie 10 mld zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.