Newsy

Wirtualna rzeczywistość wkracza na rynek reklamy. Duże zmiany spodziewane w przyszłym roku

2015-03-11  |  06:10

Wirtualna rzeczywistość zyskała na znaczeniu wraz z głośnym ostatnio zakupem za 2 mld dolarów firmy Oculus przez Facebooka. Nowa komunikacja z klientem przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości ma przypominać rewolucję technologiczną, jaka miała miejsce na rynku telefonii komórkowej podczas wprowadzaniu smartfonów.

Nagle się okazało, że ten temat, który wcześniej był interesujący głównie dla graczy komputerowych, staje się teraz tematem mainstreamowym. Sieć hoteli Marriott, Lexus i Bentley wchodzą w tę technologię. Spodziewamy się, że prawdziwy boom wirtualnej rzeczywistości jest jednak przed nami i rozpocznie się dopiero w 2016 roku mówi agencji Newseria Biznes Piotr Baczyński, prezes firmy Immersion.

Jego zdaniem sytuacja ta będzie porównywalna do startu pierwszych smartfonów albo nawet do początku internetu.

Nagle pojawi się nowa platforma komunikacyjna. Pozwoli ona na przekazywanie informacji w nowy sposób, na pokazywanie przedmiotów w ich realnej skali, lokalizacji podobnych do tego, jak są odczuwane w rzeczywistości. I to jest ogromne spektrum możliwości dla każdej branży: od sprzedawców butów poprzez turystykę, hotelarstwo, aż po samochody czy nieruchomości – dodaje.  

Baczyński uważa, że wraz z popularyzacją tego rozwiązania firmy będą musiały dostosować swoją komunikację, podobnie jak było z mediami społecznościowymi.

Po raz pierwszy od lat 60., czyli od rozwoju telewizji, przestajemy odbierać świat przez płaskie ekrany. Zaczynamy wchodzić w środek, w ten świat, który jest za ekranem. To nowy kanał, za pomocą którego możemy dotrzeć do klientów. I tylko od innowacyjności i pomysłowości firmy zależy to, na ile skutecznie wykorzystają tę nową platformą – uważa prezes Immersion.

Według niego obecnie firmy w Polsce skupiają się na rozwiązaniach, które pozwolą im w ciekawy i innowacyjny sposób  zaprezentować produkty. Obecnie stosowana przez firmy wirtualna rzeczywistość pozwala na przykład użytkownikowi wejść do środka samochodu, zobaczyć, jak wygląda deska rozdzielcza, jak wyglądają szczegóły. Pozwalają także na zmianę elementów wystroju wnętrz w czasie rzeczywistym.

Podobny trend pojawia się teraz w nieruchomościach, dlatego że wirtualna rzeczywistość pozwala na bardzo realistyczne odczucie tej przestrzeni, w której możemy się znaleźć. Możemy zobaczyć mieszkanie, które chcielibyśmy kupić na długo zanim zostanie ono zbudowane, możemy wejść do środka, rozejrzeć się, zmieniać wystrój czy przestawiać meble – mówi prezes.

Baczyński dodaje, że również w takich branżach jak turystyka czy medycyna już obecne rozwiązania dotyczące wirtualnej rzeczywistości sprawdzają się lub będą mogły się sprawdzić. Wśród firm, które oferują odpowiednią technologię, jest m.in. Oculus i Samsung.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.