Energia i klimat dla samorządów lokalnych – debata

26 marca
w godzinach:
10:00 - 11:50 POWIADOM
Transmisje

Informacje o prezentowanym materiale

Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju oraz serwis newseria.pl zapraszają na debatę pt. Energia i klimat dla samorządów lokalnych. Debata odbędzie się 26 marca 2024 roku o godzinie 10:00 on-line w serwisie newseria.pl oraz na portalu chronmyklimat.pl.

Debata jest okazją do przedstawienia wyników najnowszego raportu Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju pt.: Energia i klimat - wyzwania przed nową kadencją samorządów w Polsce. W raporcie zostały przedstawione rekomendacje dla rządu do usprawnienia działań samorządów lokalnych w zakresie transformacji energetycznej. Prelekcję wygłosi dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju. Pozostałych uczestników debaty podamy wkrótce. W trakcie debaty będzie możliwość zadawania pytań dyskutantom.

Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju to pierwszy ekologiczny think tank w Polsce. Największymi projektami edukacyjnymi Fundacji skierowanymi do jednostek samorządu terytorialnego w ciągu ostatnich 15 lat jej działalności były m.in.: „Dobry klimat dla powiatów” oraz „ADAPTCITY”. Budowały one zdolność samorządów do realizacji polityki w zakresie przeciwdziałania i przystosowania się do zmian klimatu. Fundacja wciąż kieruje swoje działania do samorządów wykonując m.in. miejskie plany adaptacji, obliczenia emisji gazów cieplarnianych i strategiczne oceny oddziaływania na środowisko, a także organizując szkolenia i konferencje.

 

Działanie dofinansowane przez European Climate Foundation

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.