Jak cyfryzować Polskę? Gospodarczy i obywatelski wymiar nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych i informatycznych

14 stycznia
w godzinach:
10:00 - 14:00 POWIADOM
Transmisje

Informacje o prezentowanym materiale

10.00 Przywitanie gości, słowo wstępne– Maciej Rapkiewicz (Członek Zarządu, Instytut Sobieskiego)

 

10.15  Bariery w inwestycjach szerokopasmowych

Xawery Konarski (Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp.j.)

Tomasz Kowal (Orange Polska)

Przemysław Kurczewski (EmiTel)

dr inż. Jarosław Tworóg (KIGEiT)

Moderacja – Janusz Kobeszko (Instytut Sobieskiego)

11.45  Przerwa kawowa

 

12.15  Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

prof. Piotr Gliński (IFiS PAN, Uniwersytet w Białymstoku)

Krzysztof Głomb (Stowarzyszenie Miasta w Internecie)

Paweł Łukasiak (Fundacja Dobra Sieć)

Dawid Szarański (Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego)

Moderacja – Igor Janke (Instytut Wolności)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.