Kenya’s Comeback Tour: New Air Access, Big Growth, and the World’s Best Hotel
15% spike in U.S. visitors, a new airport for the Mara, and Travel + Leisure’s #1 hotel—Kenya makes its case as 2025’s must-visit destination
LOS ANGELES , CA, UNITED STATES, May 31, 2025 /EINPresswire.com/ -- Kenya is having a moment—and making it known. With U.S. arrivals up 15.8% in 2024 and a bold target of 28% growth in 2025, the Kenya Tourism Board (KTB) hit the West Coast this week with a high-energy, post-pandemic comeback tour across Los Angeles, San Diego, and San Francisco.Over 200 travel advisors met with more than 20 top Kenyan tourism partners—from luxury safari lodges to cruise operators—sharing what’s new and next, including:
• The planned launch of a new airport in the Masai Mara, improving access to one of the world’s most iconic safari regions.
• Virgin Limited Edition’s Mahali Mzuri earning the title of World’s #1 Hotel by Travel + Leisure.
• The continued expansion of Kenya’s “Blue Safari” cruise offerings along its Indian Ocean coastline.
• The One Tourist, One Tree initiative, a conservation-forward program encouraging each visitor to plant a tree.
“With enhanced direct flight options and travel advisors playing a key role in how people choose to explore the world, this roadshow was about more than just updates—it was about relationships,” said KTB CEO June Chepkemei. “Kenya offers a travel experience that’s deeply personal, sustainable, and unforgettable.”
Agents were also invited to apply to attend the 2025 Magical Kenya Travel Expo (MKTE)—East Africa’s premier tourism trade event, returning October 1–3 at Nairobi’s newly opened Uhuru Gardens National Monument and Museum. The expo is expected to draw over 300 exhibitors and 3,000 industry professionals.
Travel agents were encouraged to submit an application to attend as an official MKTE Buyer as well as to deepen their Kenya expertise through the Magical Kenya Travel Specialist program.
The Kenya Tourism Board (KTB) is a state corporation established and regulated under the Tourism Act 2011. Our mandate is to develop, implement and co-ordinate a National Tourism Marketing Strategy. To market Kenya as the home of human origin and as an all-year-round diverse, sustainable and authentic tourism destination.
Magical Kenya is the flagship tourism brand created and managed by the KTB. Magical Kenya captures the essence of Kenya's diverse offerings, promoting the country as a must-visit destination for local, regional, and international travelers.
# # #
Kylie Robertson
Representative of the Kenya Tourism Board
+1 917-213-1773
email us here
Legal Disclaimer:
EIN Presswire provides this news content "as is" without warranty of any kind. We do not accept any responsibility or liability for the accuracy, content, images, videos, licenses, completeness, legality, or reliability of the information contained in this article. If you have any complaints or copyright issues related to this article, kindly contact the author above.

All-Pro Commercial Cleaning Earns Top Ratings Across Central Florida—Here's Why Customers Keep Coming Back
Audfly’s Directional Sound Modules Becoming a Standard in Smart Devices
Motivando Opens Crowdcube Campaign to Let Users Own a Piece of Moti App
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.