Strona główna

Arcydzieło pod tytułem Komunikacja

2018-05-27  |  10:35
Strona główna

 

Komunikacja jest jak malowanie obrazu, w wyniku czego przy obu okazjach rezultat może być dwojaki, może przobrazić się w prawdziwe arcydzieło lub może zostać natychmiastowo wchłonięte w przestworza zapomnienia.

 

Zestaw narzędzi, jakie artysta ma do swojej dyspozycji podczas tworzenia studium komunikacji, może należeć do jednej z dwóch podstawowych kategorii, werbalnej i niewerbalnej. Oba rodzaje są równie skuteczne pod warunkiem, gdy po pierwsze, są celowo stosowane, po drugie, użycie ich jest tylko i wyłácznie na poziomie zaawansowanym, który emanuje cierpliwie wypracowanym profesjonalnym warsztatem artysty, i po trzecie, bezsprzecznym i krystalicznie czystym jest cel przekazu dla odbiorców.

 

"Myślcie jak mędrcy, ale mówcie jak zwykli ludzie" ... sztuka klasycznej komunikacji słowami Arystotelesa

 

Siła słów i siła obrazów są równie wszechmocne. W komunikacji na obu poziomach skromność i prostota są kluczowymi sprawami, drogowskazami do używania właściwych słów (lub wizualnych środków przekazu) we właściwym czasie z właściwą intencją i w harmonii z ich rzeczywistym znaczeniem (lub efektem wizualnym).

 

Siła głosu jest bez wátpienia znaczáca. Równie ważna jak przesłanie, ogólny cel komunikowania się, sposób w jaki jest on przekazywany lub niewerbalnie transmitowany, jest najważniejszy. Jakiego tonu głosu używam? Jaki ton głosu wykorzystuje moje firma do komunikacji z rynkiem docelowym? Czy jest to monolog, który odzwierciedla przemowę dyrektora szkoły na zakończenie roku szkolnego, formalna, silna i niemal bezemocjonalna, czy jest to rozmowa angażująca, która ceni różnorodność osobowości i zachęca do odmienności, wspiera się nawzajem, doradza i jest otwarta na przyjęcie uczciwej krytyki dla korzyści ciągłego uczenia się i naturalnej ewolucji intelektu?

 

Ocena tonu głosu i jego zmiana w razie potrzeby jest bardzo skutecznym sposobem zaangażowania właściwych odbiorców w markę lub organizację, która chce przyciągnąć lub zbliżyć się do tej właściwej widowni docelowej. Ta prosta korekta pozwoli innym odznaleźć siebie w firmie, jaká marka reprezentuje. Podobnie jak malarz z paletą kolorów podstawowych, odpowiednimi pędzlami i umiejętnościami, które pozwolą na mieszanie i łączenie różnych odcieni, odkrywanie nowej powierzchni możliwych kombinacji ... komunikacji i autentycznego zaangażowania, tak też komukacja zachęca do szacunkii otwartości względem różnorodnych typów komunikacji i widowni, które tylko oczekujá na to by marki zaczęły przemawiać ich głosem.

Styl komunikacji mówi wszystko, to sá oczy, uszy, ręce, kręgosłup ekspresji osobowości własnej oraz marki. Przesłanie, które organizacja lub marka majá na celu udostępnić, jest ważne, jednak nie tylko to, co jest komunikowane, ale także sposób, w jaki jest przekaz dostarczany, oraz te słowa bádz obrazy, które sá przemilczane i poprostu niewypowiedziane. Ta szara materia, która pozostawia wątpliwości, znaki zapytania i możliwe sposoby reinterpretacji, może doprowadzić do niechcianego wpływu przekazu komunikatu. Ten poziom niewerbalnej transmisji dotyka obszaru ekspresji, co wymaga dalszej analizy percepcji aktu komunikacji, tonalności, wyglądu i stylu ...

Skuteczna, celowa i autentyczna komunikacja jest jak sztuka ... pamiętajmy wiéc o tym (szanowni Państwo i Marki)

"celem sztuki jest reprezentowanie nie zewnętrznego wyglądu rzeczy, ale ich wewnętrznego znaczenia "{Aristoteles}

Ania A Drzewiecka | doctoral reseracher Horizons University, Paris | konsultant ds identifikacji wizualnej & brandingu | kontakt: hello@dotinspiring.com

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 maja

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Festiwal Biegowy Tauron 2020
Biogen

Bankowość

Od lutego Polacy wycofali z depozytów ponad 64 mld zł. Wciąż jednak obawiają się bardziej ryzykownego inwestowania

Po wybuchu pandemii i ścięciu stóp procentowych przez RPP banki obniżyły oprocentowania lokat i zaostrzyły kryteria przyznawania kredytów, a Polacy wycofali z depozytów ponad 64 mld zł, by nie ponosić realnych strat. Wzrosło za to zainteresowanie rachunkami inwestycyjnymi, większość jednak obawia się ryzyka związanego z inwestowaniem na giełdzie lub w funduszach.

Internet

Ostatnie dni na konsultacje zmian w ustawie o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Nowe przepisy wpłyną m.in. na koszty usług telekomunikacyjnych

Jeszcze tylko kilka dni Ministerstwo Cyfryzacji czeka na uwagi do nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Termin ich składania mija 6 października. – Przepisy muszą być zgodne z powstającym na poziomie UE Kodeksem Usług Cyfrowych i z pewnością wpłyną na ceny i koszty usług telekomunikacyjnych – wskazuje Wiesław Paluszyński, prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego, przewodniczący Sektorowej Rady ds. Kompetencji Teleinformatyka i Cyberbezpieczeństwo. Jak ocenia, dłuższe konsultacje powinny pozwolić na doprecyzowanie zawartych w ustawie niejasnych i politycznych kryteriów oceny firm, które będą dostarczać infrastrukturę do budowy sieci 5G w Polsce.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Sport

Trwają przygotowania do Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w 2022 roku. To okazja do szerokiej promocji regionu i Polski w świecie

Polska jest pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, która organizuje Światowe Forum Miejskie. Jego idea to rozwiązywanie problemów, przed którymi stoi dziś większość miast na świecie. – Nie bez powodu jest ono organizowane w Katowicach. Kiedyś nie był to region kojarzony z zielenią, czystością czy nowoczesnością, ale to się zmieniło i chcemy to pokazać – mówi Grzegorz Puda, pełnomocnik rządu ds. organizacji World Urban Forum.

 

Transport

W przyszłym roku szybciej będzie przybywać stacji ładowania dla elektryków. W marcu zacznie obowiązywać unijna dyrektywa

Na koniec sierpnia w Polsce funkcjonowały 1253 ogólnodostępne stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych, a 33 proc. z nich stanowiły szybkie ładowarki prądu stałego. Polski rynek wciąż dzieli duży dystans od europejskich liderów, np. Niemiec, gdzie liczba ładowarek już w zeszłym roku przekroczyła 20 tys. To może się jednak zmienić już za kilka miesięcy. Od marca 2021 roku zacznie obowiązywać unijna dyrektywa, która na deweloperów i właścicieli budynków mieszkalnych oraz niemieszkalnych nałoży obowiązek zabezpieczenia odpowiedniej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Wymóg obejmie zarówno nowo powstające, jak i modernizowane budynki.