Strona główna

Arcydzieło pod tytułem Komunikacja

2018-05-27  |  10:35

 

Komunikacja jest jak malowanie obrazu, w wyniku czego przy obu okazjach rezultat może być dwojaki, może przobrazić się w prawdziwe arcydzieło lub może zostać natychmiastowo wchłonięte w przestworza zapomnienia.

 

Zestaw narzędzi, jakie artysta ma do swojej dyspozycji podczas tworzenia studium komunikacji, może należeć do jednej z dwóch podstawowych kategorii, werbalnej i niewerbalnej. Oba rodzaje są równie skuteczne pod warunkiem, gdy po pierwsze, są celowo stosowane, po drugie, użycie ich jest tylko i wyłácznie na poziomie zaawansowanym, który emanuje cierpliwie wypracowanym profesjonalnym warsztatem artysty, i po trzecie, bezsprzecznym i krystalicznie czystym jest cel przekazu dla odbiorców.

 

"Myślcie jak mędrcy, ale mówcie jak zwykli ludzie" ... sztuka klasycznej komunikacji słowami Arystotelesa

 

Siła słów i siła obrazów są równie wszechmocne. W komunikacji na obu poziomach skromność i prostota są kluczowymi sprawami, drogowskazami do używania właściwych słów (lub wizualnych środków przekazu) we właściwym czasie z właściwą intencją i w harmonii z ich rzeczywistym znaczeniem (lub efektem wizualnym).

 

Siła głosu jest bez wátpienia znaczáca. Równie ważna jak przesłanie, ogólny cel komunikowania się, sposób w jaki jest on przekazywany lub niewerbalnie transmitowany, jest najważniejszy. Jakiego tonu głosu używam? Jaki ton głosu wykorzystuje moje firma do komunikacji z rynkiem docelowym? Czy jest to monolog, który odzwierciedla przemowę dyrektora szkoły na zakończenie roku szkolnego, formalna, silna i niemal bezemocjonalna, czy jest to rozmowa angażująca, która ceni różnorodność osobowości i zachęca do odmienności, wspiera się nawzajem, doradza i jest otwarta na przyjęcie uczciwej krytyki dla korzyści ciągłego uczenia się i naturalnej ewolucji intelektu?

 

Ocena tonu głosu i jego zmiana w razie potrzeby jest bardzo skutecznym sposobem zaangażowania właściwych odbiorców w markę lub organizację, która chce przyciągnąć lub zbliżyć się do tej właściwej widowni docelowej. Ta prosta korekta pozwoli innym odznaleźć siebie w firmie, jaká marka reprezentuje. Podobnie jak malarz z paletą kolorów podstawowych, odpowiednimi pędzlami i umiejętnościami, które pozwolą na mieszanie i łączenie różnych odcieni, odkrywanie nowej powierzchni możliwych kombinacji ... komunikacji i autentycznego zaangażowania, tak też komukacja zachęca do szacunkii otwartości względem różnorodnych typów komunikacji i widowni, które tylko oczekujá na to by marki zaczęły przemawiać ich głosem.

Styl komunikacji mówi wszystko, to sá oczy, uszy, ręce, kręgosłup ekspresji osobowości własnej oraz marki. Przesłanie, które organizacja lub marka majá na celu udostępnić, jest ważne, jednak nie tylko to, co jest komunikowane, ale także sposób, w jaki jest przekaz dostarczany, oraz te słowa bádz obrazy, które sá przemilczane i poprostu niewypowiedziane. Ta szara materia, która pozostawia wątpliwości, znaki zapytania i możliwe sposoby reinterpretacji, może doprowadzić do niechcianego wpływu przekazu komunikatu. Ten poziom niewerbalnej transmisji dotyka obszaru ekspresji, co wymaga dalszej analizy percepcji aktu komunikacji, tonalności, wyglądu i stylu ...

Skuteczna, celowa i autentyczna komunikacja jest jak sztuka ... pamiętajmy wiéc o tym (szanowni Państwo i Marki)

"celem sztuki jest reprezentowanie nie zewnętrznego wyglądu rzeczy, ale ich wewnętrznego znaczenia "{Aristoteles}

Ania A Drzewiecka | doctoral reseracher Horizons University, Paris | konsultant ds identifikacji wizualnej & brandingu | kontakt: hello@dotinspiring.com

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 maja

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska w ogonie Europy pod względem leczenia alergii – z 12 mln osób chorych odczula się tylko 20 proc. Brak leczenia zwiększa ryzyko zachorowania na COVID-19

Alergia to problem 12 mln Polaków. Przyczyną jej rozwoju są alergeny znajdujące się w pyłkach drzew, traw, zbóż, chwastów, odchodach roztoczy kurzu domowego czy w sierści i naskórku zwierząt domowych. Najczęstsze objawy choroby to katar, zatkany nos, zaczerwienienie spojówek, swędzenie oczu czy suchy kaszel. Alergia to nie tylko choroba dokuczliwa, ale i groźna. Nierozpoznana albo nieleczona prawidłowo może prowadzić do rozwoju astmy oskrzelowej. Dlatego lekarze podkreślają, że kluczowa jest szybka diagnoza i leczenie, które zwłaszcza teraz – w czasie pandemii SARS-CoV-2 – może zapobiec wniknięciu wirusa do organizmu przez błony śluzowe.

 

Prawo

Przedsiębiorcy liczą na progospodarcze inicjatywy prezydenta. Oczekują też jasnych standardów stanowienia prawa

Organizacje zrzeszające przedsiębiorców apelują do prezydenta o jasne określenie kryteriów, które musi spełniać ustawa dotycząca spraw gospodarczych, by zyskać jego podpis. Postulują, żeby każda tego typu zmiana prawa była poprzedzona konsultacjami ze stronami dialogu społecznego i przedstawicielami przedsiębiorców, zapewniała odpowiednio długie vacatio legis, a te dotyczące zwiększania obciążeń podatkowych wymagały 3/5 większości sejmowej. – Prezydent nie wpływa bezpośrednio na gospodarkę i przedsiębiorczość, ale może być otwarty na głosy środowiska przedsiębiorców – uważa główny ekonomista Federacji Przedsiębiorców Polskich.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

E-commerce

Sprzedaż okularów przez internet może znacząco wzrosnąć. Polska aplikacja pozwoli przymierzyć oprawki w rozszerzonej rzeczywistości

Narzędzia oparte na rozszerzonej rzeczywistości, które umożliwiają wirtualne przymierzenie produktu przed zakupem w sieci, mogą zminimalizować liczbę zwrotów. – Według niemieckiego zrzeszenia branży internetowej Bitkom co ósmy zakup w internecie jest zwracany do sklepu, co zwiększa koszty poniesione przez sprzedawców – tłumaczy Beata Badzyńska z Sensi Labs, firmy, która stworzyła aplikację Glasses Click & Fit pozwalającą wirtualnie dopasować okulary. Innowacyjne rozwiązanie nie nakłada oprawek na zdjęcie, ale tworzy realny model 3D twarzy, dzięki czemu klient może w telefonie przejrzeć się jak w lusterku. Aplikacja działa na platformie iOS oraz, co było dotąd niespotykane, na Androidzie.

Bankowość

Pandemia może zwiększyć popyt na doradztwo finansowe. Polacy będą szukać sposobów na pomnożenie gotówki

Strach przed koronawirusem i kryzysem w połączeniu z bardzo niskim oprocentowaniem lokat sprawiły, że tylko w marcu i kwietniu Polacy wypłacili z banków rekordową kwotę 46 mld zł, a więcej osób trzyma swoje oszczędności w gotówce.  – Trzymanie pieniędzy w  skarpecie nie jest dobrym zabezpieczeniem na 2020 rok. Podstawą tego zabezpieczenia jest dbałość o finanse osobiste – mówi prezes Fundacji EFPA Polska, Mariola Szymańska-Koszczyc. Jak podkreśla, w trudnych czasach warto zwrócić się do profesjonalnego doradcy finansowego, który pomoże w podjęciu dobrej decyzji i pomnożeniu gotówki. W Polsce rozwój rynku doradztwa finansowego wciąż jednak utrudniają nieprzystające regulacje i przekonanie klientów, że nie muszą płacić za tego typu usługi.