Strona główna

Arcydzieło pod tytułem Komunikacja

2018-05-27  |  10:35

 

Komunikacja jest jak malowanie obrazu, w wyniku czego przy obu okazjach rezultat może być dwojaki, może przobrazić się w prawdziwe arcydzieło lub może zostać natychmiastowo wchłonięte w przestworza zapomnienia.

 

Zestaw narzędzi, jakie artysta ma do swojej dyspozycji podczas tworzenia studium komunikacji, może należeć do jednej z dwóch podstawowych kategorii, werbalnej i niewerbalnej. Oba rodzaje są równie skuteczne pod warunkiem, gdy po pierwsze, są celowo stosowane, po drugie, użycie ich jest tylko i wyłácznie na poziomie zaawansowanym, który emanuje cierpliwie wypracowanym profesjonalnym warsztatem artysty, i po trzecie, bezsprzecznym i krystalicznie czystym jest cel przekazu dla odbiorców.

 

"Myślcie jak mędrcy, ale mówcie jak zwykli ludzie" ... sztuka klasycznej komunikacji słowami Arystotelesa

 

Siła słów i siła obrazów są równie wszechmocne. W komunikacji na obu poziomach skromność i prostota są kluczowymi sprawami, drogowskazami do używania właściwych słów (lub wizualnych środków przekazu) we właściwym czasie z właściwą intencją i w harmonii z ich rzeczywistym znaczeniem (lub efektem wizualnym).

 

Siła głosu jest bez wátpienia znaczáca. Równie ważna jak przesłanie, ogólny cel komunikowania się, sposób w jaki jest on przekazywany lub niewerbalnie transmitowany, jest najważniejszy. Jakiego tonu głosu używam? Jaki ton głosu wykorzystuje moje firma do komunikacji z rynkiem docelowym? Czy jest to monolog, który odzwierciedla przemowę dyrektora szkoły na zakończenie roku szkolnego, formalna, silna i niemal bezemocjonalna, czy jest to rozmowa angażująca, która ceni różnorodność osobowości i zachęca do odmienności, wspiera się nawzajem, doradza i jest otwarta na przyjęcie uczciwej krytyki dla korzyści ciągłego uczenia się i naturalnej ewolucji intelektu?

 

Ocena tonu głosu i jego zmiana w razie potrzeby jest bardzo skutecznym sposobem zaangażowania właściwych odbiorców w markę lub organizację, która chce przyciągnąć lub zbliżyć się do tej właściwej widowni docelowej. Ta prosta korekta pozwoli innym odznaleźć siebie w firmie, jaká marka reprezentuje. Podobnie jak malarz z paletą kolorów podstawowych, odpowiednimi pędzlami i umiejętnościami, które pozwolą na mieszanie i łączenie różnych odcieni, odkrywanie nowej powierzchni możliwych kombinacji ... komunikacji i autentycznego zaangażowania, tak też komukacja zachęca do szacunkii otwartości względem różnorodnych typów komunikacji i widowni, które tylko oczekujá na to by marki zaczęły przemawiać ich głosem.

Styl komunikacji mówi wszystko, to sá oczy, uszy, ręce, kręgosłup ekspresji osobowości własnej oraz marki. Przesłanie, które organizacja lub marka majá na celu udostępnić, jest ważne, jednak nie tylko to, co jest komunikowane, ale także sposób, w jaki jest przekaz dostarczany, oraz te słowa bádz obrazy, które sá przemilczane i poprostu niewypowiedziane. Ta szara materia, która pozostawia wątpliwości, znaki zapytania i możliwe sposoby reinterpretacji, może doprowadzić do niechcianego wpływu przekazu komunikatu. Ten poziom niewerbalnej transmisji dotyka obszaru ekspresji, co wymaga dalszej analizy percepcji aktu komunikacji, tonalności, wyglądu i stylu ...

Skuteczna, celowa i autentyczna komunikacja jest jak sztuka ... pamiętajmy wiéc o tym (szanowni Państwo i Marki)

"celem sztuki jest reprezentowanie nie zewnętrznego wyglądu rzeczy, ale ich wewnętrznego znaczenia "{Aristoteles}

Ania A Drzewiecka | doctoral reseracher Horizons University, Paris | konsultant ds identifikacji wizualnej & brandingu | kontakt: hello@dotinspiring.com

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 27 maja

Kalendarium

CES 2019

Edukacja

Studia dualne coraz popularniejsze wśród studentów i przedsiębiorców. To szansa dla firm na pozyskanie pracowników z praktyczną wiedzą

Studia dualne, czyli nowoczesny model kształcenia łączący tradycyjne zajęcia akademickie z pracą zawodową, cieszą się rosnącą popularnością wśród studentów i przedsiębiorców. Są najlepszą odpowiedzią na potrzeby rynku pracy – jako alternatywna forma pozyskania pracowników przez pracodawców, którzy podczas zajęć praktycznych mają możliwość zaproponowania studentom stażu i zatrudnienia w swojej firmie. Dla studentów staż w firmie współpracującej z uczelnią to szansa na zdobycie doświadczenia w kierunku, w którym się kształcą, oraz kompetencji miękkich. Na wprowadzenie modelu studiów dualnych decyduje się coraz więcej polskich uczelni, i to już nie tylko na kierunkach technicznych.

Telekomunikacja

Polacy pracują nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji. NASK chce w ten sposób m.in. zapewnić cyberbezpieczeństwo w szkołach

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby przeobrazić nie tylko przemysł czy rynek pracy, lecz także całą administrację publiczną. Jednym z krytycznych obszarów jej zastosowania jest też cyberbezpieczeństwo. Instytut Badawczy NASK prowadzi obecnie badania nad analizą obrazów w oparciu o techniki sztucznej inteligencji i wykorzystaniem tego rozwiązania w celu wykrywania niechcianych treści czy ataków hakerskich. Instytut wykorzysta AI także w celu zapewnienia bezpieczeństwa Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, która połączy szybkim internetem 26 tys. szkół w całej Polsce.

Farmacja

Polska daleko w tyle w leczeniu raka prostaty. Pacjenci apelują o zmianę w programie lekowym

Diagnozę rak gruczołu krokowego słyszy co roku około 10 tys. mężczyzn. W leczeniu tego nowotworu Polska znacznie odbiega od standardów. W Europie już od kilku lat stosuje się nowoczesne leki hormonalne przed chemioterapią, co pozwala wydłużyć życie pacjentów i poprawić jego jakość. To również szansa dla tych, którzy do chemioterapii się nie kwalifikują. W Polsce – mimo wielokrotnych apeli środowisk pacjenckich i lekarzy – nadal nie są refundowane. Program lekowy powinien być nośnikiem postępu, a nie konserwą historyczną, dlatego powinien zostać rozszerzony – podkreśla dr Leszek Borkowski, farmakolog kliniczny ze Szpitala Wolskiego. 

Edukacja

Mała aktywność fizyczna dzieci to zagrożenie dla ich zdrowia. Co piąty uczeń opuszcza lekcje WF-u

Co trzeci ośmiolatek w Polsce ma nadmierną masę ciała. Problem z otyłością ma 12,7 proc. z nich. Co dziesiąty drugoklasista ma nieprawidłowe ciśnienie właśnie ze względu na zbyt dużą wagę. Jednocześnie tylko 24 proc. dzieci ćwiczy przynajmniej godzinę dziennie, co zaleca Światowa Organizacja Zdrowia. Program Aktywne Szkoły MultiSport pomaga to zmienić. Dzięki niemu dzieci odzyskały 43 proc. sprawności fizycznej, którą ich rówieśnicy stracili między 1999 a 2009 rokiem. Niedawno ruszyła druga edycja programu, tym razem dla uczniów z województwa mazowieckiego.