Strona główna

Arcydzieło pod tytułem Komunikacja

2018-05-27  |  10:35
Strona główna

 

Komunikacja jest jak malowanie obrazu, w wyniku czego przy obu okazjach rezultat może być dwojaki, może przobrazić się w prawdziwe arcydzieło lub może zostać natychmiastowo wchłonięte w przestworza zapomnienia.

 

Zestaw narzędzi, jakie artysta ma do swojej dyspozycji podczas tworzenia studium komunikacji, może należeć do jednej z dwóch podstawowych kategorii, werbalnej i niewerbalnej. Oba rodzaje są równie skuteczne pod warunkiem, gdy po pierwsze, są celowo stosowane, po drugie, użycie ich jest tylko i wyłácznie na poziomie zaawansowanym, który emanuje cierpliwie wypracowanym profesjonalnym warsztatem artysty, i po trzecie, bezsprzecznym i krystalicznie czystym jest cel przekazu dla odbiorców.

 

"Myślcie jak mędrcy, ale mówcie jak zwykli ludzie" ... sztuka klasycznej komunikacji słowami Arystotelesa

 

Siła słów i siła obrazów są równie wszechmocne. W komunikacji na obu poziomach skromność i prostota są kluczowymi sprawami, drogowskazami do używania właściwych słów (lub wizualnych środków przekazu) we właściwym czasie z właściwą intencją i w harmonii z ich rzeczywistym znaczeniem (lub efektem wizualnym).

 

Siła głosu jest bez wátpienia znaczáca. Równie ważna jak przesłanie, ogólny cel komunikowania się, sposób w jaki jest on przekazywany lub niewerbalnie transmitowany, jest najważniejszy. Jakiego tonu głosu używam? Jaki ton głosu wykorzystuje moje firma do komunikacji z rynkiem docelowym? Czy jest to monolog, który odzwierciedla przemowę dyrektora szkoły na zakończenie roku szkolnego, formalna, silna i niemal bezemocjonalna, czy jest to rozmowa angażująca, która ceni różnorodność osobowości i zachęca do odmienności, wspiera się nawzajem, doradza i jest otwarta na przyjęcie uczciwej krytyki dla korzyści ciągłego uczenia się i naturalnej ewolucji intelektu?

 

Ocena tonu głosu i jego zmiana w razie potrzeby jest bardzo skutecznym sposobem zaangażowania właściwych odbiorców w markę lub organizację, która chce przyciągnąć lub zbliżyć się do tej właściwej widowni docelowej. Ta prosta korekta pozwoli innym odznaleźć siebie w firmie, jaká marka reprezentuje. Podobnie jak malarz z paletą kolorów podstawowych, odpowiednimi pędzlami i umiejętnościami, które pozwolą na mieszanie i łączenie różnych odcieni, odkrywanie nowej powierzchni możliwych kombinacji ... komunikacji i autentycznego zaangażowania, tak też komukacja zachęca do szacunkii otwartości względem różnorodnych typów komunikacji i widowni, które tylko oczekujá na to by marki zaczęły przemawiać ich głosem.

Styl komunikacji mówi wszystko, to sá oczy, uszy, ręce, kręgosłup ekspresji osobowości własnej oraz marki. Przesłanie, które organizacja lub marka majá na celu udostępnić, jest ważne, jednak nie tylko to, co jest komunikowane, ale także sposób, w jaki jest przekaz dostarczany, oraz te słowa bádz obrazy, które sá przemilczane i poprostu niewypowiedziane. Ta szara materia, która pozostawia wątpliwości, znaki zapytania i możliwe sposoby reinterpretacji, może doprowadzić do niechcianego wpływu przekazu komunikatu. Ten poziom niewerbalnej transmisji dotyka obszaru ekspresji, co wymaga dalszej analizy percepcji aktu komunikacji, tonalności, wyglądu i stylu ...

Skuteczna, celowa i autentyczna komunikacja jest jak sztuka ... pamiętajmy wiéc o tym (szanowni Państwo i Marki)

"celem sztuki jest reprezentowanie nie zewnętrznego wyglądu rzeczy, ale ich wewnętrznego znaczenia "{Aristoteles}

Ania A Drzewiecka | doctoral reseracher Horizons University, Paris | konsultant ds identifikacji wizualnej & brandingu | kontakt: hello@dotinspiring.com

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 maja

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Pandemia nie przeszkodzi w promocji tenisa stołowego wśród dzieci i młodzieży. Rozwój dyscypliny będzie wspierać jeden z największych koncernów energetycznych w kraju

Ponad 2 tys. dzieci na treningach tenisa stołowego, 70 tys. godzin zajęć sportowych, 200 trenerów i sprzęt sportowy o wartości 75 tys. zł to dotychczasowy efekt Narodowego Programu Rozwoju Tenisa Stołowego na lata 2018–2033. Promocja tenisa stołowego, który jest szóstą najpopularniejszą dyscypliną sportową na świecie, będzie kontynuowana mimo pandemii, a wsparcie otrzymają także czołowi polscy zawodnicy, którzy przygotowują się do igrzysk olimpijskich w Tokio. To efekt podpisanej właśnie umowy między koncernem energetycznym Enea i Polskim Związkiem Tenisa Stołowego.

Ochrona środowiska

Trwają ostatnie prace nad projektem Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Energetycznego. Wiosną ma trafić pod obrady rządu

Instytucja nazywana roboczo Narodową Agencją Bezpieczeństwa Energetycznego ma przejąć od energetycznych spółek Skarbu Państwa ich aktywa węglowe. W zamyśle autorów tego projektu ma on służyć bezpieczeństwu energetycznemu kraju i stopniowemu wygaszaniu wydobycia węgla. Spółki energetyczne będą za to mogły skupić się na inwestycjach w odnawialne źródła energii i bloki gazowo-parowe, na które potrzebne są wielomiliardowe nakłady. Projekt wkrótce zostanie pokazany spółkom energetycznym i stronie społecznej, następnie trafi do konsultacji publicznych, a w ciągu miesiąca–dwóch zostanie przekazany pod obrady rządu.

Prawo

Branża pogrzebowa postuluje podniesienie kwoty zasiłku pogrzebowego. W dużych miastach opłata za miejsce na cmentarzu jest znacznie wyższa niż świadczenie z ZUS

– Kwota 4 tys. zł wystarcza na wszystkie usługi związane z pochówkiem świadczone przez firmę pogrzebową, ale problem pojawia się w przypadku opłaty za miejsce grzebalne. W dużych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Gdańsk, jest ona kilkukrotnie wyższa niż zasiłek pogrzebowy – mówi Robert Czyżak, prezes Polskiej Izby Branży Pogrzebowej, i zaznacza, że świadczenie z ZUS powinno być mniej więcej dwukrotnie wyższe. Branża apeluje także o zmianę przepisów regulujących jej działalność, nie tylko ze względów bezpieczeństwa, lecz również ekonomicznych. Szara strefa to ok. 900 mln zł strat dla budżetu rocznie.

Konsument

Prawie dwie trzecie Polaków stara się nie marnować żywności. Nadal jednak przeciętna polska rodzina wyrzuca co roku jedzenie warte ok. 3 tys. zł

Pierwsza odsłona Wrocławskiego Pakietu Pomocowego dla przedsiębiorców ruszyła w marcu 2020 roku, wkrótce po wybuchu pandemii COVID-19. Z programu skorzystało ok. 2 tys. podmiotów. W tym roku projekt będzie kontynuowany. W budżecie na 2021 rok zarezerwowano 50 mln zł na zwolnienia dla firm z podatku od nieruchomości oraz 4 mln zł na zwolnienia z czynszu najmu w lokalach gminnych. – Pandemia uszczupliła dochody miasta o 220 mln zł, ale mimo trudnej sytuacji finansowej będą realizowane zarówno projekty pomocowe, jak i najważniejsze inwestycje infrastrukturalne – zapewnia Marcin Obłoza z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.