Strona główna

Arcydzieło pod tytułem Komunikacja

2018-05-27  |  10:35

 

Komunikacja jest jak malowanie obrazu, w wyniku czego przy obu okazjach rezultat może być dwojaki, może przobrazić się w prawdziwe arcydzieło lub może zostać natychmiastowo wchłonięte w przestworza zapomnienia.

 

Zestaw narzędzi, jakie artysta ma do swojej dyspozycji podczas tworzenia studium komunikacji, może należeć do jednej z dwóch podstawowych kategorii, werbalnej i niewerbalnej. Oba rodzaje są równie skuteczne pod warunkiem, gdy po pierwsze, są celowo stosowane, po drugie, użycie ich jest tylko i wyłácznie na poziomie zaawansowanym, który emanuje cierpliwie wypracowanym profesjonalnym warsztatem artysty, i po trzecie, bezsprzecznym i krystalicznie czystym jest cel przekazu dla odbiorców.

 

"Myślcie jak mędrcy, ale mówcie jak zwykli ludzie" ... sztuka klasycznej komunikacji słowami Arystotelesa

 

Siła słów i siła obrazów są równie wszechmocne. W komunikacji na obu poziomach skromność i prostota są kluczowymi sprawami, drogowskazami do używania właściwych słów (lub wizualnych środków przekazu) we właściwym czasie z właściwą intencją i w harmonii z ich rzeczywistym znaczeniem (lub efektem wizualnym).

 

Siła głosu jest bez wátpienia znaczáca. Równie ważna jak przesłanie, ogólny cel komunikowania się, sposób w jaki jest on przekazywany lub niewerbalnie transmitowany, jest najważniejszy. Jakiego tonu głosu używam? Jaki ton głosu wykorzystuje moje firma do komunikacji z rynkiem docelowym? Czy jest to monolog, który odzwierciedla przemowę dyrektora szkoły na zakończenie roku szkolnego, formalna, silna i niemal bezemocjonalna, czy jest to rozmowa angażująca, która ceni różnorodność osobowości i zachęca do odmienności, wspiera się nawzajem, doradza i jest otwarta na przyjęcie uczciwej krytyki dla korzyści ciągłego uczenia się i naturalnej ewolucji intelektu?

 

Ocena tonu głosu i jego zmiana w razie potrzeby jest bardzo skutecznym sposobem zaangażowania właściwych odbiorców w markę lub organizację, która chce przyciągnąć lub zbliżyć się do tej właściwej widowni docelowej. Ta prosta korekta pozwoli innym odznaleźć siebie w firmie, jaká marka reprezentuje. Podobnie jak malarz z paletą kolorów podstawowych, odpowiednimi pędzlami i umiejętnościami, które pozwolą na mieszanie i łączenie różnych odcieni, odkrywanie nowej powierzchni możliwych kombinacji ... komunikacji i autentycznego zaangażowania, tak też komukacja zachęca do szacunkii otwartości względem różnorodnych typów komunikacji i widowni, które tylko oczekujá na to by marki zaczęły przemawiać ich głosem.

Styl komunikacji mówi wszystko, to sá oczy, uszy, ręce, kręgosłup ekspresji osobowości własnej oraz marki. Przesłanie, które organizacja lub marka majá na celu udostępnić, jest ważne, jednak nie tylko to, co jest komunikowane, ale także sposób, w jaki jest przekaz dostarczany, oraz te słowa bádz obrazy, które sá przemilczane i poprostu niewypowiedziane. Ta szara materia, która pozostawia wątpliwości, znaki zapytania i możliwe sposoby reinterpretacji, może doprowadzić do niechcianego wpływu przekazu komunikatu. Ten poziom niewerbalnej transmisji dotyka obszaru ekspresji, co wymaga dalszej analizy percepcji aktu komunikacji, tonalności, wyglądu i stylu ...

Skuteczna, celowa i autentyczna komunikacja jest jak sztuka ... pamiętajmy wiéc o tym (szanowni Państwo i Marki)

"celem sztuki jest reprezentowanie nie zewnętrznego wyglądu rzeczy, ale ich wewnętrznego znaczenia "{Aristoteles}

Ania A Drzewiecka | doctoral reseracher Horizons University, Paris | konsultant ds identifikacji wizualnej & brandingu | kontakt: hello@dotinspiring.com

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 27 maja

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Bankowość

Polacy coraz chętniej korzystają z usług assistance. Na znaczeniu zyskuje pomoc medyczna i w podróży

Pakiet usług pomocowych ma 42 proc. Polaków, a co trzeci deklaruje, że korzysta z nich w praktyce przynajmniej raz do roku – wynika z badania Europ Assistance. Największą popularnością niezmiennie cieszy się assistance drogowy, w tym m.in. holowanie samochodu czy możliwość wynajęcia auta zastępczego. Szybko rośnie również liczba Polaków, którzy posiadają i wykorzystują assistance podróżny i medyczny. W tych produktach firmy świadczące takie usługi widzą szczególny potencjał wzrostu, zwłaszcza dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, m.in. możliwości odbycia wideokonsultacji z lekarzem.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Transport

Umacnia się pozycja polskich portów morskich. Dzięki nowym inwestycjom znacznie zwiększą się ich zdolności przeładunkowe

Przeładunki w polskich portach morskich w 2019 roku przekroczyły rekordowe 108 mln ton. Do ponad 3 mln TEU wzrosła też liczba kontenerów, które do nich trafiły. Zaplanowane na kolejne lata inwestycje mają przyczynić się do dalszego wzrostu możliwości przeładunkowych i znaczenia krajowych portów w Europie. Prognozy zakładają, że do 2050 roku zapotrzebowanie na przeładunki kontenerowe będzie ponad trzykrotnie większe niż dziś. Przykładem takiej inwestycji jest budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Prawo

Firmy w finansowych tarapatach wciąż rzadko korzystają z narzędzi naprawczych. Pomocą dla nich może być ustawa antyzatorowa

Wskaźnik upadłości i restrukturyzacji jest w Polsce dosyć niski, a rodzime przedsiębiorstwa rzadko – w porównaniu z innymi krajami Europy – korzystają z przewidzianych prawem środków naprawczo-oddłużeniowych. Ułatwieniem ma być nowelizacja prawa upadłościowego, która wejdzie w życie 24 marca i uelastyczni oraz przyspieszy procedurę tzw. pre-packu, czyli przygotowanej sprzedaży. Przełoży się to m.in. na krótszy czas i niższe koszty postępowania upadłościowego. Z kolei na zmniejszenie skali problemów z płynnością finansową może wpłynąć działająca od stycznia ustawa zatorowa.

 
 

Finanse

Służba zdrowia może sobie nie poradzić bez wzrostu nakładów społeczeństwa. Konieczna publiczna debata na ten temat

Planowany wzrost nakładów na służbę zdrowia do poziomu 6 proc. PKB w 2025 roku może być niewystarczający i nie przynieść żadnych efektów, bo pieniądze zostaną pochłonięte przez inflację w sektorze medycznym i wzrost wynagrodzeń pracowników ochrony zdrowia. Konieczne jest szybsze zwiększanie finansowania, nie tylko z budżetu. – Czeka nas dyskusja w społeczeństwie o wzroście również naszych nakładów na służbę zdrowia – mówi dr Małgorzata Gałązka-Sobotka z Uczelni Łazarskiego. W perspektywie kilku lat może być niezbędne wprowadzenie jak w innych państwach dodatkowego, powszechnego ubezpieczenia pielęgnacyjnego, które pozwoli zbudować stabilny system opieki długoterminowej.