Komunikaty PR

Edukacja finansowa najmłodszych - kiedy i w jaki sposób warto rozpocząć?

2019-09-11  |  12:30
Biuro prasowe

Rodzice chcą uczyć dzieci oszczędzania i zarządzania finansami od najmłodszych lat – wynika z badań przeprowadzonych wśród Klientów Getin Noble Banku. Aż 90 proc. respondentów potwierdziło, że rozmawia ze swoimi dziećmi na temat finansów, a 56 proc. z nich uważa, że takie rozmowy powinno przeprowadzać się już z przedszkolakiem. Blisko 90 proc. rodziców jest również zdania, że edukacja finansowa, nawet w formie zabawy, powinna być wprowadzana do szkół od najmłodszych lat. 

Nauka zarządzania finansami to temat, który wydaje się trudny, ale podejmowany jest wśród coraz młodszych grup wiekowych. Determinują to czasy, dostępność pieniądza i produktów oferowanych przez banki. Ponad 70 proc. ankietowanych Klientów Getin Noble Banku nie zgadza się ze stwierdzeniem, że wiedza na temat finansów przychodzi z czasem. Uważają natomiast, że warto rozmawiać o pieniądzach nawet z kilkuletnim dzieckiem, a jako najczęstsze uzasadnienie podają, że wraz z rozwojem świadomości społecznej, dzieciom łatwiej jest wytłumaczyć, że pieniądze nie są czymś nieograniczonym. Ponadto ankietowani rodzice opowiadają się za wprowadzeniem elementów edukacji finansowej do programów nauczania w przedszkolach i szkołach. 

Aż 86 proc. respondentów uznało, że dziecko od najmłodszych lat powinno uczyć się gospodarowania własnymi pieniędzmi, a pomóc w tym mają odpowiednio dobrane narzędzia i wsparcie rodziców. 

– W nauce zarządzania finansami wartoszybko zasygnalizować różnicę pomiędzy wydatkami koniecznymi, a przyjemnościami. Ważne jest też uświadamianiena czym polega wybór. To pomoże dziecku w przyszłości w podejmowaniu kluczowych decyzji związanych z planowaniem wydatków – mówi Bartłomiej Wasiuk, Dyrektor Wydziału Rachunków Bieżących w Getin Noble Banku. 

Getin Noble Bank w badaniu zapytał również o preferencje dotyczące sposobów oszczędzania. W przypadku najmłodszych prym wciąż wiedzie tradycyjna skarbonka, natomiast nastolatki oraz ich rodzice coraz częściej skłaniają się ku produktom bankowym. 74 proc. respondentów uważa, że na rynku powinny być dostępne oferty dedykowane dzieciom i młodzieży. Jednocześnie większość przyznaje, że nadal najczęściej wręcza kieszonkowe w gotówce. To oznacza, że Banki czeka niemałe wyzwanie, żeby zachęcić rodziców do korzystania z alternatywnych form dbania o finanse swoich pociech, szczególnie tych nastoletnich.

Z myślą o tej grupie wiekowej, Getin Bank wprowadził niedawno Konto Proste Zasady Junior, dedykowane nastolatkom w wieku 13-18 lat. Ta uniwersalna oferta Banku skłania do systematycznego odkładania pieniędzy oraz daje możliwość szybkiej płatności zbliżeniowej kartą debetową. Rodzice natomiast mogą spokojnie obserwować wydatki swoich pociech i udzielać im wskazówek związanych z zarządzaniem finansami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Reklamowa petarda od Bancovo Biuro prasowe
2019-08-19 | 15:30

Reklamowa petarda od Bancovo

„Odlot” i „Petarda” to historie opowiedziane w nowej kampanii reklamowej Bancovo, która wystartowała 19.08. Jej bohaterem jest Filip – nowy brand hero
Bankowość Nowa bankowość internetowa oraz sposób autoryzacji transakcji w Toyota Bank
2019-08-19 | 14:00

Nowa bankowość internetowa oraz sposób autoryzacji transakcji w Toyota Bank

Toyota Bank Polska wdrożył nowy system bankowości internetowej oraz nowy sposób autoryzacji transakcji – aplikację mobilną. Rozwiązanie spełniające wszelkie wymogi dyrektywy
Bankowość Jedna z pierwszych na świecie kampania reklamowa banku za pośrednictwem TikTok -
2019-08-02 | 14:00

Jedna z pierwszych na świecie kampania reklamowa banku za pośrednictwem TikTok -

200 milionów pobrań w pierwszym kwartale tego roku i jeszcze więcej wszystkich użytkowników - aplikacja TikTok cieszy się ogromnym uznaniem młodzieży na całym świecie.

Kalendarium

Ochrona środowiska

W 2020 roku do recyklingu powinna trafiać połowa odpadów komunalnych. Gminom grożą wysokie kary

Polacy deklarują, że segregują śmieci. Wiele odpadów trafia jednak do jednego kontenera, a gminy nie radzą sobie z ich przetwarzaniem. Tymczasem za nieosiągnięcie 50 proc. poziomu recyklingu odpadów komunalnych w 2020 roku grożą im wysokie kary. Przy obecnym stopniu przetwarzania odpadów kary wydają się nieuniknione – do recyklingu materiałowego plastiku, szkła, metali i papieru trafia blisko 15 proc. odpadów. Problemem jest niska jakość selektywnej zbiórki.

Patronaty Newserii

European Business & Investment Summit 2019 Warsaw

Finanse

Bez inwestycji ubezpieczyciele przegrają walkę o klientów. Branża musi radykalnie zmienić kanały kontaktu i dystrybucji polis

Dotychczasowe kanały kontaktu z klientami i dystrybucji polis ubezpieczeniowych są przestarzałe – branża ubezpieczeniowa musi je radykalnie zmienić, żeby utrzymać konkurencyjność. Ubezpieczycielom za wzór może posłużyć bankowość czy branża muzyczna, która przeszła od fizycznej sprzedaży płyt do cyfrowej dystrybucji – wskazują eksperci Sollers Consulting. Przystosowując się do cyfrowych zmian, firmy ubezpieczeniowe muszą też zadecydować, za którymi trendami podążyć. Najbardziej obiecującym jest w tej chwili wielokanałowa, zintegrowana sprzedaż w ramach cyfrowych platform łączących różne produkty i dostawców usług.

Farmacja

2 mln polskich dzieci cierpi na alergiczny nieżyt nosa. Nieleczony zwiększa o 80 proc. ryzyko rozwoju astmy oskrzelowej

Nieleczony alergiczny nieżyt nosa prowadzi do zaburzenia koncentracji i permanentnego zmęczenia, może mieć także bardzo negatywne skutki zdrowotne w przyszłości. Nawet o 80 proc. zwiększa ryzyko rozwoju astmy oskrzelowej, może też być przyczyną nadciśnienia tętniczego i udaru mózgu. Z problemem tym zmaga się ok. 2 mln dzieci. Najskuteczniejszą przyczynową metodą leczenia jest podjęzykowa immunoterapia alergenowa, która zastosowana odpowiednio wcześnie nawet trzykrotnie zmniejsza zagrożenie wystąpieniem astmy. W Polsce wciąż nie podlega jednak refundacji.

Problemy społeczne

Co roku dochodzi do 27 tys. pożarów budynków mieszkalnych. Dzięki biernej ochronie przeciwpożarowej mogłoby ich być zdecydowanie mniej

Strażacy w 2018 roku wyjeżdżali do 149 tys. pożarów. Prawie połowa z nich miała miejsce w obiektach handlowo-usługowych, coraz więcej jest też pożarów w budynkach mieszkalnych. Rocznie wybucha ich ok. 27 tysięcy. Przed pożarem można się jednak zabezpieczyć. Wdrożenie biernej ochrony przeciwpożarowej spowalnia rozprzestrzeniania się ognia, zapewnia trwałość konstrukcji i zwiększa bezpieczeństwo ludzi.