Komunikaty PR

Edukacja finansowa najmłodszych - kiedy i w jaki sposób warto rozpocząć?

2019-09-11  |  12:30
Biuro prasowe

Rodzice chcą uczyć dzieci oszczędzania i zarządzania finansami od najmłodszych lat – wynika z badań przeprowadzonych wśród Klientów Getin Noble Banku. Aż 90 proc. respondentów potwierdziło, że rozmawia ze swoimi dziećmi na temat finansów, a 56 proc. z nich uważa, że takie rozmowy powinno przeprowadzać się już z przedszkolakiem. Blisko 90 proc. rodziców jest również zdania, że edukacja finansowa, nawet w formie zabawy, powinna być wprowadzana do szkół od najmłodszych lat. 

Nauka zarządzania finansami to temat, który wydaje się trudny, ale podejmowany jest wśród coraz młodszych grup wiekowych. Determinują to czasy, dostępność pieniądza i produktów oferowanych przez banki. Ponad 70 proc. ankietowanych Klientów Getin Noble Banku nie zgadza się ze stwierdzeniem, że wiedza na temat finansów przychodzi z czasem. Uważają natomiast, że warto rozmawiać o pieniądzach nawet z kilkuletnim dzieckiem, a jako najczęstsze uzasadnienie podają, że wraz z rozwojem świadomości społecznej, dzieciom łatwiej jest wytłumaczyć, że pieniądze nie są czymś nieograniczonym. Ponadto ankietowani rodzice opowiadają się za wprowadzeniem elementów edukacji finansowej do programów nauczania w przedszkolach i szkołach. 

Aż 86 proc. respondentów uznało, że dziecko od najmłodszych lat powinno uczyć się gospodarowania własnymi pieniędzmi, a pomóc w tym mają odpowiednio dobrane narzędzia i wsparcie rodziców. 

– W nauce zarządzania finansami wartoszybko zasygnalizować różnicę pomiędzy wydatkami koniecznymi, a przyjemnościami. Ważne jest też uświadamianiena czym polega wybór. To pomoże dziecku w przyszłości w podejmowaniu kluczowych decyzji związanych z planowaniem wydatków – mówi Bartłomiej Wasiuk, Dyrektor Wydziału Rachunków Bieżących w Getin Noble Banku. 

Getin Noble Bank w badaniu zapytał również o preferencje dotyczące sposobów oszczędzania. W przypadku najmłodszych prym wciąż wiedzie tradycyjna skarbonka, natomiast nastolatki oraz ich rodzice coraz częściej skłaniają się ku produktom bankowym. 74 proc. respondentów uważa, że na rynku powinny być dostępne oferty dedykowane dzieciom i młodzieży. Jednocześnie większość przyznaje, że nadal najczęściej wręcza kieszonkowe w gotówce. To oznacza, że Banki czeka niemałe wyzwanie, żeby zachęcić rodziców do korzystania z alternatywnych form dbania o finanse swoich pociech, szczególnie tych nastoletnich.

Z myślą o tej grupie wiekowej, Getin Bank wprowadził niedawno Konto Proste Zasady Junior, dedykowane nastolatkom w wieku 13-18 lat. Ta uniwersalna oferta Banku skłania do systematycznego odkładania pieniędzy oraz daje możliwość szybkiej płatności zbliżeniowej kartą debetową. Rodzice natomiast mogą spokojnie obserwować wydatki swoich pociech i udzielać im wskazówek związanych z zarządzaniem finansami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Order Finansowy 2019 dla Provema Biuro prasowe
2020-03-27 | 13:15

Order Finansowy 2019 dla Provema

PROVEMA otrzymała ORDER FINANSOWY 2019 - wyróżnienie miesięcznika Home & Market w plebiscycie najlepszych produktów finansowych, w kategorii pożyczka
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2020-03-27 | 01:00

Otwarta bankowość okiem IT

Holistyczne zarządzanie API rozwinie potencjał otwartej bankowości   Indeks Open Banking Opportunity[1] przewiduje, że ten rodzaj bankowości naprawdę ruszy za trzy do pięciu lat, ale to może się szybko zmienić. Jak wskazują
Bankowość Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii
2020-03-25 | 11:25

Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w związku wyjątkową sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa, Bank Pocztowy wprowadza możliwość zawieszenia rat kapitałowych przy

Więcej ważnych informacji

Bankowość

W czasie pandemii co trzeci Polak zwiększył liczbę płatności online. Rosną obawy o bezpieczeństwo takich transakcji

Stan epidemii sprawia, że Polacy boją się zarówno o swoje zdrowie, jak i finanse. 2/3 rodaków obawia się, że sytuacja negatywnie odbije się na ich domowym budżecie – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej. Zdaniem 40 proc. badanych zawirowania związane z koronawirusem mogą  także spowodować zmniejszenie bezpieczeństwa transakcji płatniczych w sieci. A tych w ostatnim czasie przybywa, szczególnie w związku z częstszymi zakupami produktów spożywczych online. Pozytywne jest to, że ponad połowa Polaków już podjęła albo zamierza podjąć działania zwiększające bezpieczeństwo haseł dostępu do kont bankowych czy poczty mailowej.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Edukacja

[DEPESZA] Zdalne lekcje są dla nauczycieli testem cyfrowych kompetencji. Mogą też unowocześnić model nauczania

Blisko 70 proc. uczniów już w ubiegłym tygodniu uczestniczyło w lekcjach online, a 92 proc. z nich miało zadawane prace domowe – wynika z badania przeprowadzonego przez Brainly. Jednak połowie uczniów brakuje kontaktów z nauczycielami. Jak ocenia dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych, Piotr Stankiewicz, przymusowe zdalne lekcje będą testem cyfrowych kompetencji nauczycieli, ale stworzą również szansę na zmianę dotychczasowego, archaicznego modelu nauczania. – Od dawna mówi się o konieczności przejścia na bardziej angażujący model, w którym nauczyciel nie naucza, ale wspiera dziecko w poznawaniu świata, rozbudza jego pasje, pomaga kształtować kompetencje i samodzielnie się kształcić – podkreśla ekspert.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

W najbliższych dniach przedsiębiorcy będą decydować o utrzymaniu lub cięciu etatów. Największa fala upadłości spodziewana jest latem

W kolejnych dniach przedsiębiorcy muszą zdecydować, czy stać ich na przedłużanie umów z pracownikami. W skali najbliższego miesiąca zagrożone są setki tysięcy miejsc pracy – zauważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Cięć etatów można spodziewać się zwłaszcza w branżach najbardziej zagrożonych bankructwem, czyli m.in. w handlu, gastronomii czy turystyce. Wiele firm już w tej chwili ma ogromne problemy z płynnością, ale największej fali upadłości można spodziewać się na przełomie lata i jesieni – prognozują eksperci kancelarii Zimmerman i Wspólnicy.