Komunikaty PR

Elavon wspiera europejskich sprzedawców

2019-09-24  |  10:00
  • Pionierskie partnerstwo branżowe umożliwi wprowadzenie nowych rozwiązań w zakresie zapobiegania oszustwom finansowym i dostosowania się do ustawy PSD2 w Europie.

 

  • Elavon oferuje unikalny system zwalczania oszustw finansowych, który wykorzystuje adaptacyjną analizę behawioralną firmy Featurespace. Rozwiązanie pomoże sprzedawcom zwiększyć szansę na wykrycie oszustwa finansowego, a klientom ułatwi proces dokonywania zakupów online.

 

LONDYN, 18 września 2019: Elavon, wiodący dostawca usług płatniczych, nawiązał współpracę z firmą Featurespace – światowym liderem specjalizującym się w zapobieganiu oszustwom finansowym. Celem kooperacji jest zwalczanie nadużyć finansowych w czasie rzeczywistym oraz ułatwienie konsumentom dokonywania płatności online podczas robienia zakupów.

 

Oferowana przez Featurespace innowacyjna platforma ARIC™ umożliwia wykrywanie oszustw poprzez zastosowanie adaptacyjnej metody behawioralnej, co znacznie poszerzy możliwości sieci Elavon w tym obszarze.

 

Rozwiązanie jest odpowiedzią na założenia wchodzącej w życie we wrześniu 2019 r. unijnej dyrektywy o usługach płatniczych PSD2, która zobowiązuje do wprowadzenia silnego uwierzytelnienia klientów (SCA). PSD2 obliguje instytucje płatnicze, sprzedawców i banki do uruchomienia bardziej skutecznych kontroli bezpieczeństwa płatności internetowych w celu ograniczenia oszustw przy wykorzystaniu kart płatniczych w Europie.

 

Jak wynika z raportu Europejskiego Banku Centralnego, największy odsetek oszustw związanych z kartami płatniczymi w Europie (73 proc.), dotyczy dokonania płatności przy wykorzystaniu karty bez zgody, wiedzy i fizycznej obecności jej posiadacza. Zapobiec temu ma wprowadzenie dwuczynnikowej autoryzacji obowiązującej dla wszystkich transakcji elektronicznych powyżej 30 euro, chyba, że centrum autoryzacyjne zwolni daną płatność z konieczności wpisywania dodatkowej autoryzacji u emitenta.

 

Sieć Elavon ma możliwość wykrywania nadużyć finansowych, co przekłada się na zredukowanie konieczności wprowadzania dodatkowych kontroli bezpieczeństwa, które finalnie mogą skomplikować realizację zakupów online. Raport Elavon “Pocket Shoppers: eCommerce on the Move" pokazuje, że dwie trzecie konsumentów rezygnuje z zakupów w Internecie, jeśli proces ten będzie zbyt trudny, co finalnie może doprowadzić do zwiększenia liczby tzw. „porzuconych koszyków”.

 

Połączenie platformy Featurespace ARIC™ z usługą 3DS firmy Elavon umożliwia handlowcom stosowanie zaawansowanego, wielokierunkowego podejścia w celu zapobiegania oszustwom finansowym. Platforma ARIC™ do monitorowania transakcji wykorzystuje nowoczesne technologie (machine learning), które w czasie rzeczywistym pozwalają tworzyć indywidualne profile zachowań dla posiadaczy kart i sprzedawców. Dzięki temu system umożliwia wykrywanie anomalii i zapobiega oszustwom finansowym we wszystkich metodach i kanałach płatności.

 

Hannah Fitzsimons, EVP i dyrektor generalny Elavon Merchant Services komentuje: „Cieszymy się, że możemy współpracować z Featurspace i wprowadzić na rynek innowacyjne rozwiązanie chroniące zarówno sprzedających, jak i klientów przed oszustwami finansowymi. Zależy nam na stałym zwiększaniu bezpieczeństwa branży płatniczej, dlatego angażujemy się w rozwój najbardziej innowacyjnych metod ochrony w tym obszarze”.

 

Martina King, dyrektor generalny Featurespace powiedziała: „1,3 miliona klientów na całym świecie zaufało firmie Elavon w kwestii ochrony ich interesów, dlatego dla nas to zaszczyt współpracować z wiodącym dostawcą usług płatniczych. Jesteśmy przekonani, że dzięki naszym wspólnym działaniom uda nam się być zawsze o krok przed przestępcami”.

 


 

Elavon

Katarzyna Wojda

EU Market & Segment Lead Poland w Elavon Financial Services DAC

E: Katarzyna.Wojda@elavon.com, P: +48 727 540 126

 

 

Featurespace

 

Michael Touchton

PR and Communications Manager

E: michael.touchton@featurespace.com, P: +1-423-364-5491

 

O firmie Elavon:

Elavon jest wiodącą globalną firmą płatniczą zatrudniającą ponad 4 300 pracowników i prowadzącą działalność w 10 krajach. Spółka, należąca do banku U.S. Bancorp (NYSE:USB), dostarcza przedsiębiorstwom technologie niezbędne do przyjmowania płatności od klientów, niezależnie od tego, czy robią zakupy w sklepach, w domu czy w podróży. Platforma Elavon jest powszechnie znana w różnych krajach, co ułatwia przedsiębiorstwom szybkie i bezpieczne uruchomienie systemu płatniczego.

 

Elavon Financial Services DAC, działający jako Elavon Merchant Services jest autoryzowany przez Central Bank of Ireland oraz Prudential Regulation Authority i podlega ograniczonym regulacjom przez Financial Conduct Authority oraz Prudential Regulation Authority. Szczegóły dotyczące zakresu uprawnień i regulacji przez Prudential Regulation Authority oraz Financial Conduct Authority są dostępne na życzenie.

O firmie Featurespace:

Headquartered in the U.K. and U.S. and with offices in Cambridge, London and Atlanta, Featurespace™ is the world-leader in fraud prevention and creator of the ARIC™ platform, a real-time AI machine learning software that risk scores events in more than 180 countries.

 

The ARIC™ platform combines adaptive behavioral analytics and anomaly detection to automatically identify risk and catch new attacks as they happen. The increased accuracy of understanding behavior strikes the balance between improving fraud and risk detection and operational efficiencies, while also reducing the number of genuine transactions that would be incorrectly declined by as much as 70 percent. For more information, visit www.featurespace.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Getin Noble Bank wspiera swoich pracowników, którzy pracują zdalnie Biuro prasowe
2020-04-02 | 15:30

Getin Noble Bank wspiera swoich pracowników, którzy pracują zdalnie

Bankowy kącik zabaw zapewniający dzieciom pracowników Getin Noble Banku codzienną dawkę rozrywki, zbiór wskazówek dla menadżerów i pracowników dotyczący
Bankowość Banki analizują coraz większe zbiory danych
2020-03-31 | 13:30

Banki analizują coraz większe zbiory danych

Felieton przygotował Bartosz Tomczyk - Przewodniczący Rady Nadzorczej w firmie Provema. Banki wiedzą o nas coraz więcej. Z jednej strony nam się to nie podoba, ale
Bankowość Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii
2020-03-25 | 11:25

Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w związku wyjątkową sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa, Bank Pocztowy wprowadza możliwość zawieszenia rat kapitałowych przy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Nauka

[DEPESZA] Coraz bardziej zaawansowane prace nad szczepionką na SARS-CoV-2. W wyścig z czasem włączyli się także Polacy

Nad szczepionką przeciwko SARS-CoV-2 pracuje wiele prywatnych firm farmaceutycznych i biotechnologicznych oraz ośrodków badawczych na świecie. W laboratoriach trwają testy co najmniej kilkunastu eksperymentalnych preparatów. Mimo przyspieszonego tempa prac szczepionka będzie dostępna za minimum kilkanaście miesięcy. Naukowcy podkreślają, że i tak jest to bezprecedensowa sytuacja, ponieważ w normalnych warunkach prace nad szczepionką przeciw koronawirusowi zajęłyby około 10 lat. W wyścig z czasem włączyła się także polska Agencja Badań Medycznych, która prowadzi prace w międzynarodowym konsorcjum.

 

Bankowość

Niższe koszty pożyczek i wydłużenie czasu spłaty kredytów. Tarcza antykryzysowa ma ułatwić życie zwykłym kredyto- i pożyczkobiorcom

– Zależy nam, żeby konsumenci, którzy ze względu na koronawirusa są w trudnej sytuacji, mogli przetrwać ten czas bez dodatkowych problemów i bez pułapki zadłużenia – podkreśla Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Podpisana przez prezydenta tarcza antykryzysowa umożliwia obniżenie rocznego limitu dla pożyczek udzielanych na więcej niż 30 dni z obecnych 55 proc. do 21 proc. Łączne maksymalne koszty kredytowania bez względu na czas trwania umowy mają zmaleć ze 100 do 45 proc.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Wzrost rynku obuwniczego zahamowany przez koronawirusa. Sklepy stacjonarne odpowiadały za 70 proc. sprzedaży

Jeszcze w lutym firma CCC prognozowała wzrost rynku obuwniczego w tym roku na 3–4 proc. Dziś wiadomo, że trudno będzie utrzymać to tempo, ponieważ sklepy stacjonarne, które od ponad dwóch tygodni pozostają zamknięte, odpowiadały dotąd za 70 proc. sprzedaży. W tym czasie znacząco wzrósł jednak ruch w kanale online. Ten trend może się utrzymać także po opanowaniu pandemii i w znacznym stopniu może  wpłynąć na rynek. Podobnie jak zmiany pogodowe, ekologia oraz globalizacja trendów modowych.