First Data prezentuje „Antytrendbook” – raport poświęcony przyszłości bankowości

Andrzej Maciejewski
Business Edge
Bohomolca 15
01-613 Warszawa
a.maciejewski|businessedge.pl| |a.maciejewski|businessedge.pl
881 334 352
www.businessedge.pl
Publikacja powstała przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF Strategic Foresight. W trakcie ostatniej edycji pod hasłem „Przyszłość zaczyna się tam, gdzie kończą się trendy” uczestnicy dyskutowali o kierunkach rozwoju rynku bankowego. Punktem wyjścia do opracowania „Antytrendbooka” było 5 dyskutowanych trendów:
- Erozja cyberbezpieczeństwa
- Zwiększenie personalizacji i indywidualizowanie doświadczenia klienta
- Wzrost konkurencyjności instytucji niebankowych typu fin-tech
- Wzrost nieufności względem banków
- Wzrost mobilności przez digitalizację i dematerializację
Link do raportu: http://bit.ly/2s15v5B
Przyszłość według First Data
– Laboratorium Przyszłości stało się otwartą platformą komunikacyjną do wymiany poglądów i idei o rozwoju polskiej bankowości z czołowymi ekspertami z branży, którzy na co dzień konkurują ze sobą i chronią dostępu do swoich zasobów intelektualnych. Zauważyliśmy bowiem, że samo podążanie za trendami nie wystarcza – mówi Jolanta Rycerz, członek zarządu First Data Polska. – Jeżeli chcemy mieć wpływ na przyszłość organizacji, usługi czy produktu, musimy znać najnowsze trendy i umieć je kwestionować, szukając argumentów za i przeciw, czyli hipertrendów i antytrendów. Drogowskazem do takich działań jest „Antytrendbook” Laboratorium Przyszłości First Data.
Za metodologię i opracowanie merytoryczne publikacji odpowiada firma 4CF Strategic Foresight, która specjalizuje się w foresighcie strategicznym i badaniu przyszłości różnorodnych branż.
– „Antytrendbook” to nie tylko podsumowanie warsztatów Laboratorium Przyszłości. To również przydatne narzędzie analizy strategicznej, z którego skorzystają czytelnicy oraz ich organizacje poszukujące odpowiedzi na pytania, jak może kształtować się ich przyszłość i przyszłość ich otoczenia – dodaje Norbert Kołos, partner zarządzający 4CF Strategic Foresight.
Tegoroczny raport poza wysoką wartością merytoryczną ma także nietypową konstrukcję. Podstawę „Antytrendbooka” stanowią scenariusze przyszłości, jakie mogą wpłynąć na każdą firmę z branży finansowej. Formuła tworzenia mniej lub bardziej możliwych rozwiązań pozwala znaleźć takie, które albo zahamują trend rozwoju, albo wzmocnią i przyspieszą zmiany.
Raport z Laboratorium Przyszłości „Antytrendbook” można pobrać pod adresem: http://bit.ly/2s15v5B
Zapraszamy do lektury!
O First Data
First Data Polska, właściciel marki Polcard, to firma, która współtworzy rynek płatności, będąc jednym z największych dostawców technologii płatniczych, obecnym na polskim rynku od ponad 25 lat. Oferuje innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel – terminale płatnicze, rozwiązania samoobsługowe wykorzystywane w biletomatach czy paliwomatach, płatności online oraz rozwiązania m-commerce.
Z usług First Data Polska korzystają banki i instytucje finansowe w zakresie outsourcingu kart płatniczych i obsługi bankomatów, doradztwa i wdrażania płatności mobilnych, takich jak: HCE, Google Pay i Apple Pay. First Data Polska zarządza ponad 7 mln kart płatniczych i siecią 1500 bankomatów.
Będąc po dwóch stronach transakcji, First Data tworzy przyszłościowe rozwiązania płatnicze, wykorzystuje do tego know-how światowego lidera elektronicznych płatności, obecnego w ponad 100 krajach, przetwarzającego ponad 3000 transakcji na sekundę o wartości 2,4 biliona USD rocznie.
Więcej informacji: www.firstdata.pl | www.polcard.pl | https://www.linkedin.com/company/first-data-polska-s.a./
O 4CF Strategic Foresight
4CF to polska firma specjalizująca się w zaawansowanym foresighcie strategicznym. Ma jasną misję, którą konsekwentnie realizuje od 2007 r. – bada przyszłość, aby pomóc klientom w podejmowaniu trafnych decyzji strategicznych. Innymi słowy, wspomaga przedsiębiorstwa i instytucje na całym świecie w skutecznej realizacji celów przez kształtowanie przyszłości i wykorzystywanie pojawiających się szans. Firma przygotowuje analizy strategiczne i programy rozwoju, monitoruje wczesne sygnały zmian rynkowych w ramach cyklicznych raportów oraz wdraża kompleksowe projekty związane z analizą trendów, opracowaniem lub aktualizacją strategii i planów badawczo-rozwojowych. Wspiera unikalnymi w skali świata kompetencjami zarządy dużych przedsiębiorstw, jak również działy rozwoju i marketingu. Autorska metodyka 4CF, wykorzystująca m.in. sztuczną inteligencję, przetwarzanie języka naturalnego oraz najnowsze zdobycze badań w dziedzinie innowacyjności, ekonomii i psychologii, sprawdziła się w projektach wielu branż, m.in. FMCG, finansowej, zbrojeniowej, hi-tech oraz medycznej.
Więcej informacji: 4cf.pl

Getin Noble Bank umożliwi składanie wniosków programu Tarcza finansowa PFR 2.0

Polacy przejdą na stałe oprocentowanie kredytów?

Getin Bank wprowadza płatności Google Pay dla kart VISA
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Dostawy szczepionek do państw UE ruszą pełną parą w II kwartale. Wtedy może pojawić się problem z wydolnością systemu szczepień
Komisja Europejska zakontraktowała do tej pory w sumie 2,3 mld dawek szczepionek na COVID-19 od sześciu firm farmaceutycznych. Jeżeli rozmowy z dwoma kolejnymi zakończą się podpisaniem umów, ta liczba jeszcze wzrośnie. – UE już w tej chwili ma dużo więcej dawek, niż sama potrzebuje – mówi dyrektor Przedstawicielstwa KE w Polsce, dr Marek Prawda. Dostawy mają ruszyć w pełni w II kwartale br., ale niektóre kraje się niecierpliwią i prowadzą z producentami indywidualne rozmowy dotyczące zakupu dodatkowych szczepionek. Jak podkreśla ekspert, te negocjacje nie mogą w żaden sposób ograniczać wywiązywania się z dostaw w ramach unijnego programu.
Problemy społeczne
Na Podhalu kryzys z branży turystycznej rozlewa się na inne branże. Część przedsiębiorców zamierza działać mimo obostrzeń

2020 rok był bardzo trudny dla przedsiębiorców turystycznych na Podhalu. Tatry mogło odwiedzić o 40 proc. turystów mniej niż przed rokiem, a największą bolączką jest zamknięcie turystyki w sezonie zimowym. Rządowe tarcze nie obejmą wszystkich poszkodowanych, co powoduje, że kryzys zaczyna się już rozlewać na inne branże. – Doszliśmy do takiego momentu, gdzie jest tylko frustracja, bunt i nieposłuszeństwo. Może się okazać, że faktycznie część biznesów otworzy się mimo obostrzeń – mówi Agata Wojtowicz, prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
Finanse
Fundusze liczą na okazje do inwestowania w branżach dotkniętych kryzysem. Ich aktywność rośnie, ale prawie połowa spodziewa się mniejszych budżetów na inwestycje

90 proc. funduszy aktywnych w Polsce, pomimo pandemii i kryzysu, dobrze ocenia swoją obecną sytuację. 66 proc. określą ją jako stabilną, a 24 proc. spodziewa się poprawy – wynika z badania „Barometr branży Private Equity i Venture Capital”. W 2021 rok wchodzą z ostrożnym optymizmem. – Inwestorzy oceniają, że ten rok będzie szansą na zakup spółek po dobrych cenach, które zostały skorygowane podczas pandemii, albo na sprzedaż firm, które nie zostały dotknięte kryzysem – informuje Piotr Dalak z JP Weber, współautor raportu.
Problemy społeczne
Jurek Owsiak: 29. Finał WOŚP gotowy pod względem organizacyjnym i sanitarnym. Na zbiórkach i aukcjach internetowych uzbierano już ponad 10 mln zł

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo jednego dnia potrafi przybyć na naszym koncie ponad milion złotych. W tych czasach to nieprawdopodobna suma – mówi Jurek Owsiak, pomysłodawca i prezes Fundacji WOŚP. Finał rozpocznie się w sobotę 30 stycznia wieczorem.