Komunikaty PR

Kim jest klient przyszłości? - odpowiedź w najnowszym raporcie First Data

2019-03-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Olga Malecka
First Data Polska

Aleje Jerozolimskie 100
00-807 Warszawa
olga.malecka|firstdata.com| |olga.malecka|firstdata.com
(22) 515 31 00
www.polcard.pl

Warszawa, 19 marca 2019 -  First Data Polska prezentuje najnowszy raport z Laboratorium Przyszłości  “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń”. Raport powstał przy udziale blisko 100 przedstawicieli sektora bankowego, ekspertów First Data i firmy 4CF Strategic Foresight podczas corocznych warsztatów organizowanych przez First Data pod nazwą Laboratorium Przyszłości.

Uczestnicy warsztatów foresightu strategicznego prognozowali, jak zmiany społeczne, demograficzne i technologiczne wpłyną na postawy konsumentów w roku 2030. Jest źródłem wiedzy i inspiracji dla wszystkich uczestników rynku finansowego, którzy szukają odpowiedzi na pytania: Kim jest klient przyszłości? Czego będzie oczekiwał od świata finansów? Jak przygotować się na jego przyjście?

- W tej edycji raportu Laboratorium Przyszłości szukaliśmy odpowiedzi na pytania jakie będą marzenia klientów i jacy będą klienci marzeń w perspektywie 10 lat – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu First Data Polska - Nasza publikacja pozwala wszystkim uczestnikom rynku finansowego już dziś skonfrontować swoje wyobrażenia o przyszłości bankowości z potencjalnymi oczekiwaniami odbiorców usług finansowych.

Raport “Kim jest klient przyszłości? 2030: marzenia klientów, klienci marzeń” opracowali dla First Data Polska eksperci foresightu strategicznego z firmy 4CF, partner merytoryczny Laboratorium Przyszłości.

- Wskazaliśmy obszary, gdzie oczekiwania klientów i banków są zbieżne, ale znalazły się także istotne różnice - mówi Kacper Nosarzewski, partner 4CF. - Naszym zdaniem, walka o rynek klientów przyszłości już trwa. Mamy nadzieję, że nasz raport zachęci czytelników do dalszych analiz foresightowych.

Co znajdziemy w raporcie?

Klienci przyszłości zostali podzieleni na trzy grupy wiekowe, w zależności od swojej sytuacji życiowej w roku 2030 – ich codziennych zachowań, decyzji ekonomicznych i postaw konsumenckich. Są to: wchodzący na rynek finansowy, rozpoczynający proces akumulacji finansowej oraz emeryci. Uczestnicy Laboratorium Przyszłości stworzyli dwa scenariusze przyszłości. Pierwszy z punktu widzenia klienta, drugi z punktu widzenia banku. Scenariusze dotyczyły: wydatków osobistych, postawy życiowej, ulubionych kanałów obsługi i sposobów płatności, także tych, które jeszcze nie zaistnieją w 2030 roku.

W raporcie znalazły się także komentarze przedstawicieli firm i instytucji, które są liderami w opracowywaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań i usług dla klientów - Alior Bank, Bank Pocztowy, Vivus, ING Bank Śląski i Żabka Polska.

Publikacja opisuje również przykładowy dzień z życia klienta przyszłości - Tadeusza, Klary i Tomasza, którzy reprezentują każdą z trzech grup wiekowych.

Raport w wersji PDF można pobrać ze strony Laboratorium Przyszłości First Data: https://fdlab.pl/raporty

O First Data Polska

Od niemal 30 lat nasi klienci korzystają z innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań First Data® Polcard®, które upraszczają proces płatności i ich obsługę. Dzięki nim firmy mogą rozwijać się szybciej, ulepszać relacje z klientami, zwiększać ich lojalność oraz poprawiać wyniki finansowe. Pomagamy przedsiębiorcom dostosować się do szybko zmieniających się warunków handlu i maksymalizować korzyści z każdej transakcji dostarczając innowacyjne i bezpieczne rozwiązania do kompleksowej obsługi płatności w świecie omnichannel, we wszystkich kanałach sprzedaży – tradycyjnym, online i mobilnym.

Zaufało nam 65 tysięcy firm w Polsce. Odkąd jesteśmy częścią First Data, łączymy doskonałą znajomość potrzeb polskiego rynku z doświadczeniem międzynarodowej firmy obecnej w ponad 100 krajach, przetwarzającej ponad 3000 transakcji na sekundę o wartości 2,6 biliona USD rocznie.

Wspólnie z firmami partnerskimi, dostawcami sprzętu i oprogramowania realizujemy wiele projektów integracyjnych dla handlu, hoteli, transportu, instytucji sektora publicznego oraz wielu innych branż, aby płatności były wygodne, szybkie i bezpieczne.

Wspieramy banki i instytucje finansowe nowoczesnymi rozwiązaniami płatniczymi w obliczu rosnącego zapotrzebowania na nowe technologie, pomagając im w budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Innowacyjne produkty i usługi First Data Polska zdobyły wiele nagród i wyróżnień w prestiżowych konkursach Gazety Bankowej, Tygodnika Wprost, Kongresu Gospodarki Elektronicznej.

Więcej informacji: firstdata.pl I polcard.pl I https://www.linkedin.com/company/first-data-polska-s.a./

O 4CF

4CF to polska firma specjalizująca się w zaawansowanym foresighcie strategicznym. Ma jasną misję, którą konsekwentnie realizuje od 2007 r. – bada przyszłość, aby pomóc klientom w podejmowaniu trafnych decyzji strategicznych. Innymi słowy, wspomaga przedsiębiorstwa i instytucje na całym świecie w skutecznej realizacji celów przez kształtowanie przyszłości i wykorzystywanie pojawiających się szans. Firma przygotowuje analizy strategiczne i programy rozwoju, monitoruje wczesne sygnały zmian rynkowych w ramach cyklicznych raportów oraz wdraża kompleksowe projekty związane z analizą trendów, opracowaniem lub aktualizacją strategii i planów badawczo-rozwojowych. Wspiera unikalnymi w skali świata kompetencjami zarządy dużych przedsiębiorstw, jak również działy rozwoju i marketingu. Autorska metodyka 4CF, wykorzystująca m.in. sztuczną inteligencję, przetwarzanie języka naturalnego oraz najnowsze zdobycze badań w dziedzinie innowacyjności, ekonomii i psychologii, sprawdziła się w projektach wielu branż, m.in. FMCG, finansowej, zbrojeniowej, hi-tech oraz medycznej.

Więcej informacji: 4cf.pl

Kontakt dla mediów:
Olga Małecka
marketing&communications manager
First Data Polska SA
+48 22 515 31 00
Olga.Malecka@FirstData.com

Andrzej Maciejewski
senior editor
Business Edge (agencja PR)
+48  881 334 352
a.maciejewski@businessedge.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Getin Noble Bank wspiera swoich pracowników, którzy pracują zdalnie Biuro prasowe
2020-04-02 | 15:30

Getin Noble Bank wspiera swoich pracowników, którzy pracują zdalnie

Bankowy kącik zabaw zapewniający dzieciom pracowników Getin Noble Banku codzienną dawkę rozrywki, zbiór wskazówek dla menadżerów i pracowników dotyczący
Bankowość Banki analizują coraz większe zbiory danych
2020-03-31 | 13:30

Banki analizują coraz większe zbiory danych

Felieton przygotował Bartosz Tomczyk - Przewodniczący Rady Nadzorczej w firmie Provema. Banki wiedzą o nas coraz więcej. Z jednej strony nam się to nie podoba, ale
Bankowość Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii
2020-03-25 | 11:25

Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w związku wyjątkową sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa, Bank Pocztowy wprowadza możliwość zawieszenia rat kapitałowych przy

Więcej ważnych informacji

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Transport

Zmniejszony ruch na drogach spowodował spadek liczby wypadków. Serwisy samochodowe mimo to pracują pełną parą

Pandemia koronawirusa przyczyniła się do zmniejszenia ruchu drogowego i spadku liczby ofiar śmiertelnych. W lutym i marcu – po raz pierwszy od dwóch lat – na polskich drogach zginęło mniej osób. W obecnej sytuacji przemieszczanie się własnym samochodem jest bezpieczniejsze niż korzystanie z transportu publicznego, ale eksperci apelują o bezpieczną jazdę, ponieważ służba zdrowia koncentruje się na zakażonych SARS-CoV-2. Polacy dbają o bezpieczeństwo swoich aut, gdyż ruch w serwisach wciąż jest duży. W przeciwieństwie do salonów motoryzacyjnych, w których większość usług związanych ze sprzedażą samochodów i obsługą klienta działa online.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sport

Koronawirus całkowicie zatrzymał świat sportu. Część klubów i federacji może czekać bankructwo, a niektórzy sportowcy będą rezygnować z kariery

Pandemia koronawirusa sprawiła, że świat sportu stanął. Już wiadomo, że na 2021 rok zostały przełożone igrzyska olimpijskie w Tokio i Euro 2020. Wstrzymane są rozgrywki, wyścigi i turnieje we wszystkich dyscyplinach. Oszacowanie strat jest praktycznie niemożliwe, bo nie wiadomo, jak długo potrwa pandemia. Dla części klubów zawieszenie rozgrywek na dłuższy czas może oznaczać  praktycznie likwidację, także sponsorzy będą renegocjować kontrakty. – Dopóki nie zobaczymy, jak rynek sportu przetrwa pierwszą falę tsunami ekonomicznego, nie jesteśmy w stanie określić, co będzie dalej – ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

[DEPESZA] Pracownicy z Ukrainy w obawie przed utratą środków do życia wracają do kraju. Brakuje oficjalnych komunikatów polskich władz skierowanych do tej grupy

Zgodnie z nową ustawą cudzoziemcy mogą pozostać w Polsce nawet po wygaśnięciu wiz lub zezwoleń na pobyt. Mimo to wielu Ukraińców, stanowiących największą grupę mieszkających w Polsce obcokrajowców, wyjechało lub nosi się z zamiarem wyjazdu po otwarciu granicy polsko-ukraińskiej. Polskie władze, choć przez lata zasłaniały się przed relokacją uchodźców milionem przyjętych pracowników zza wschodniej granicy, zapomniały zadbać o skierowanie do nich rzetelnej informacji o koronawirusie.