Komunikaty PR

Nowa bankowość internetowa oraz sposób autoryzacji transakcji w Toyota Bank

2019-08-19  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maciej Sitarski
multiAN

ul. Płocka 5A/209
01-231 Warszawa
maciej.sitarski|multian.pl| |maciej.sitarski|multian.pl
511-114-178
www.multian.pl/

Toyota Bank Polska wdrożył nowy system bankowości internetowej oraz nowy sposób autoryzacji transakcji – aplikację mobilną. Rozwiązanie spełniające wszelkie wymogi dyrektywy PSD2, umożliwi klientom dokładną identyfikację wykonywanych operacji oraz zagwarantuje maksymalne bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.

Nowa bankowość internetowa Toyota Bank to przejrzyste menu i kafelkowy układ pulpitu z mini aplikacjami zapewniający łatwy i szybki dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu w technologii umożliwiającej wygodne korzystanie z niej z tabletu czy smartfona.

Nowa bankowość zapewnia dostęp poprzez API (Application Programming Interface) dla tzw. TPP (Third Party Providers), którzy na mocy dyrektywy PSD2 od dnia 14 września 2019 r. mogą realizować za zgodą klienta usługi płatnicze bezpośrednio w bankowości internetowej. Obowiązywać będą również przepisy dotyczące m.in. weryfikacji klienta, obowiązku stosowania przez banki mechanizmów tzw. silnego uwierzytelniania klienta (ang. strong customer authentication – SCA) oraz mechanizmów dynamicznego powiązania (ang. dynamic linking). Wprowadzane rozwiązania mają w szczególności zminimalizować ryzyko wykonywania nieautoryzowanych transakcji płatniczych, inicjowanych przez przestępców chcących nielegalnie przywłaszczyć środki klientów banków.

Toyota Bank z maksymalnym wyprzedzeniem podjął działania ułatwiające klientom przygotowanie się do zmian. Pierwsza informacja o zmianie sposobu działania bankowości internetowej i zmianie treści regulaminów wysłana została do klientów już pod koniec kwietnia 2019 r., a samo rozwiązanie spełniające wymogi dyrektywy PSD2 zostało wdrożone 19 sierpnia 2019 r., tak aby zapewnić klientom wystarczająco długi okres czasu na zapoznanie się ze zmianami.  

 

Bank zapewnia możliwość zdalnego przeprowadzania czynności bankowych (w tym zlecania transakcji płatniczych), w dwóch formach:

  1. w formie elektronicznej (bankowość elektroniczna);
  2. telefonicznie (poprzez kontakt z pracownikiem Banku lub obsługę automatyczną).

 

W przypadku obsługi transakcji w formie elektronicznej, wdrożone zostało narzędzie służące do autoryzacji transakcji – aplikacja mobilna. Aplikację Mobilna Autoryzacja Toyota Bank można pobrać z Google Play lub App Store. Przystosowana jest ona do większości urządzeń mobilnych (smartfony, tablety itp.) wyposażonych w aktualnie oferowane oprogramowanie oraz może łatwo zostać dostosowana do ewentualnych przyszłych wymogów bezpieczeństwa regulacyjnego. Od dnia 14 września b.r. będzie to jedyne narzędzie do autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej.

Do dyspozycji klientów ciągle pozostają automatyczny system telefoniczny (IVR) oraz Infolinia. Od 14 września 2019 r. większość usług i dyspozycji możliwych będzie do zrealizowania również tymi kanałami. Jednakże Bank zachęca wszystkich klientów do korzystania z nowoczesnych rozwiązań
w kanale elektronicznym, zapewniających najwyższy poziom bezpieczeństwa.

- Na podstawie analiz prawnych wykonanych przez Toyota Bank, aplikacja mobilna w bankowości elektronicznej jest obecnie jedynym sposobem na pełną realizację wymogów bezpieczeństwa, określonego nowymi przepisami. Nie spełniają ich zarówno stosowane dotychczas tokeny sprzętowe – z uwagi na brak powiadamiania o kwocie transakcji oraz danych odbiorcy, jak i również SMS-y - szczególnie w zakresie wypełnienia wymogu, aby wszelkie zmiany kwoty lub odbiorcy skutkowały unieważnieniem wygenerowanego kodu uwierzytelniającego z powodu braku kontroli nad raz wysłanym kodem SMS.
Z tego względu, ta forma autoryzacji nie była brana pod uwagę w trakcie analiz nad wdrożeniem wymogów ustawy. Wcześniejsze wdrożenie zapewnia klientom elastyczne przejście na nową formę autoryzacji transakcji. Jednocześnie zapewniamy, że zarówno teraz, jak i po 14 września nasi klienci wciąż będą mieli dostęp do bankowości w formie telefonicznej
– mówi Małgorzata Wachowska, Członek Zarządu, Dyrektor Pionu Wsparcia Biznesu i Procesów w Toyota Bank Polska.

 

Na stronie internetowej Banku przygotowany został dla klientów Toyota Bank zestaw informacji o zmianach oraz na bieżąco dodawane są pytania i odpowiedzi na podstawie rozmów z klientami.

 

 

 

 

Informacja o banku:

Toyota Bank Polska S.A. prowadzi działalność na krajowym rynku od 2001 roku. W 2002 bank uruchomił także działalność leasingową w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Oferta banku skupia się głównie wokół finansowania zakupu samochodów Toyota. Usługi banku skierowane są zarówno do Klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. W 2007 roku bank uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Oferta banku została rozszerzona o konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze, a także systemy obsługi poprzez Internet, telefon i SMS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Banki analizują coraz większe zbiory danych Biuro prasowe
2020-03-31 | 13:30

Banki analizują coraz większe zbiory danych

Felieton przygotował Bartosz Tomczyk - Przewodniczący Rady Nadzorczej w firmie Provema. Banki wiedzą o nas coraz więcej. Z jednej strony nam się to nie podoba, ale
Bankowość Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii
2020-03-25 | 11:25

Wakacje kredytowe w Banku Pocztowym w okresie pandemii

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w związku wyjątkową sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa, Bank Pocztowy wprowadza możliwość zawieszenia rat kapitałowych przy
Bankowość Banki muszą się zmienić, aby przeżyć
2020-03-11 | 10:15

Banki muszą się zmienić, aby przeżyć

Sektor finansowy ma coraz większe problemy z oferowaniem atrakcyjnych produktów swoim klientom. Z jednej strony coraz niższe stopy procentowe powodują, że oszczędzanie w bankach

Więcej ważnych informacji

Finanse

Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Handel

Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.