Komunikaty PR

Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży

2019-04-15  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maciej Sitarski
multiAN

ul. Rakietników 27/29/25
02-495 Warszawa
maciej.sitarski|multian.pl| |maciej.sitarski|multian.pl
511-114-178
www.multian.pl/

Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska zakończyły poprzedni rok ze znakomitym wynikiem – sfinansowały aż o 30% więcej aut Toyoty i Lexusa względem roku poprzedniego. Spośród ponad 22 tysięcy podpisanych umów, 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe. Spółka zapowiada jednocześnie wprowadzenie leasingu konsumenckiego, dalszy rozwój finansowania aut używanych oraz poszerzenie oferty dla przedsiębiorców z segmentu MŚP. Ponadto bank wdroży zupełnie nowy system bankowości internetowej.

- Cele biznesowe zostały przez nas nie tylko wypełnione, ale nawet przekroczone. Wcześniej nie przewidywaliśmy bowiem, że rynek motoryzacyjny w Polsce będzie aż tak dynamicznie się rozwijał osiągając w 2018 roku wzrost na poziomie 10,5 proc. w samochodach osobowych. W osiągnięciu dobrych wyników nie przeszkodziło nam nawet zamieszanie związane z wejściem w życie nowych procedur pomiaru emisji spalin WLTP. Finansowanie zakupów Toyoty i Lexusa wzrosło o 30 proc. w zestawieniu z poprzednim rokiem, co świadczy również o zwiększonym udziale finansowania w sprzedaży – mówi Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.

Toyota Bank i Toyota Leasing Polska podpisały 22 tysiące umów kredytowych i leasingowych, wobec 17 tysięcy w roku poprzednim. 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe, a 1/3 – umowy kredytowe. Wyniki całej branży pokazują, że klienci w Polsce coraz częściej wybierają leasing zamiast kredytu, model ten rozwijany jest również w ofercie dla konsumentów a przedstawiciele rynku, mocno rozwijają ten pierwszy model finansowania aut wśród klientów indywidualnych.

- Pracujemy nad wprowadzeniem bardzo dobrej oferty leasingu konsumenckiego. U nas będzie możliwe także wykupienie auta, choć nie będziemy naciskać by klient to robił. Moim zdaniem najtańszą formą użytkowania samochodu jest jego wymiana co trzy lata i spłacanie tylko tej części wartości rezydualnej, którą samochód w tym okresie traci. Niezależnie od formy finansowania lub zakupu to samochód traci na wartości tak samo. Dzięki konstrukcji opartej o prognozowaną wartość rynkową samochodu po 3 latach, Klient może użytkować nowy samochód płacąc za to nawet o 60% mniej niż w tradycyjnym finansowaniu – mówi Bogdan Grzybowski.

Najpopularniejszą formą finansowania auta w ostatnim okresie, okazał się debiutujący w ubiegłym roku program Toyota Fleet Management Solution (TFMS), czyli wynajem aut przeznaczony zarówno dla dużych firm, jak i dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. W pewnym okresie firma zawierała nawet 600 tego typu kontraktów miesięcznie. Jeśli chodzi o rynek samochodów kosztujących do 150 tysięcy złotych, wróciła popularność oferty opartej na malej wpłacie własnej (około 10 proc.) czyli produkty oparte o wartość rezydualną, niską ratę i możliwość wymiany samochodu po trzech latach na nowy. W przypadku droższych aut, takich jak choćby Lexus, wygląda to mniej więcej „pół na pół”. Klienci nadal korzystają z leasingu tradycyjnego, ale Lexus Fleet Management Solution, zyskuje na popularności.

- Duże korporacje nie dają już nadziei na dalszy wzrost. Dlatego branża leasingowa będzie toczyła ostrą walkę o małe i średnie przedsiębiorstwa. Mamy w tym segmencie rynku mocną pozycję i zrobimy wszystko, by ją utrzymać w kolejnych latach. Duże szanse na rozwój dla branży stwarza także sprzedaż pojazdów używanych. Wielu dealerów otwiera salony z autami z drugiej ręki, a rynek rośnie, bo coraz więcej ludzi chce kupować auta używane z pewnego źródła, jakim jest salon dealerski. Na te samochody klienci również poszukują finansowania, a my mamy dla nich odpowiednią ofertę – podsumowuje Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.

Dużo ciekawych i innowacyjnych rzeczy, dzieje się także za granicą. W Japonii i Stanach Zjednoczonych, Lexus testuje nowatorski program wynajmu aut. Klient może w trakcie użytkowania samochodu wymienić go określoną liczbę razy na inny model. Testy będą trwały minimum rok. Jeśli program zyska uznanie japońskich i amerykańskich klientów, usługa najpewniej trafi także do Polski. To jednak nie wszystko. W Finlandii, japoński koncern sprawdza z kolei nową aplikację, w ramach której klient ma możliwość skorzystania z abonamentu na wynajem samochodów tej marki, a zarazem miejskich skuterów czy rowerów. Abonament zawiera również atrakcyjne rabaty na zakup biletów komunikacji miejskiej.

 

Informacja o banku:

Toyota Bank Polska S.A. prowadzi działalność na krajowym rynku od 2001 roku. W 2002 bank uruchomił także działalność leasingową w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Oferta banku skupia się głównie wokół finansowania zakupu samochodów Toyota. Usługi banku skierowane są zarówno do Klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. W 2007 roku bank uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Oferta banku została rozszerzona o konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze, a także systemy obsługi poprzez Internet, telefon i SMS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Alior Bank wspiera Górny Śląsk. Grupa PZU wspiera walkę z koronawirusem Biuro prasowe
2020-05-15 | 17:05

Alior Bank wspiera Górny Śląsk. Grupa PZU wspiera walkę z koronawirusem

Pracownicy Grupy PZU, w tym Alior Banku, zebrali 200 tys. zł na pomoc w walce z koronawirusem. Drugie tyle dołożą spółki wchodzące w skład Grupy. Pieniądze, w sumie 400 tys. zł,
Bankowość Klienci HSBC w Polsce będą mogli skorzystać z Funduszu Gwarancji Płynnościowych
2020-05-05 | 10:12

Klienci HSBC w Polsce będą mogli skorzystać z Funduszu Gwarancji Płynnościowych

HSBC rozszerza zakres wsparcia dla klientów w Polsce. We współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK), zapewni swoim klientom dostęp do płynności finansowej, niezbędnej w
Bankowość Klienci banków muszą zdawać sobie sprawę z podejmowanego ryzyka
2020-05-04 | 14:10

Klienci banków muszą zdawać sobie sprawę z podejmowanego ryzyka

Bartosz Tomczyk - Przewodniczący Rady Nadzorczej w firmie Provema Ostatni poważny światowy kryzys gospodarczy miał miejsce w 2008 roku. Szczególnie dotknięta została

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Pandemia sprzyja większej brawurze na drogach. Bezpieczeństwo mają poprawić wyższe kary i ograniczniki prędkości w samochodach

Z powodu koronawirusa na niektórych drogach krajowych liczba aut spadła nawet o 80 proc. W czasie pandemii Polacy jeżdżą mniej, za to bardziej niebezpiecznie – tylko od 24 kwietnia do 6 maja w wypadkach zginęło 76 osób, czyli średnio sześć–siedem dziennie. Najczęstszą przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość, bo puste ulice zachęcają do większej brawury. O bezpieczną jazdę apelują producenci samochodów. Volvo wprowadza automatyczne ograniczenie prędkości we wszystkich swoich autach do 180 km/h. Kierowca będzie też mógł zaprogramować dodatkowe ograniczenia prędkości maksymalnej.

Handel

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie wirtualnych kas fiskalnych w branży gastronomicznej, hotelarskiej i transportowej. Eksperci spodziewają się powiększenia szarej strefy

Możliwość stosowania wirtualnych kas fiskalnych, zgodnie z projektem rozporządzenia Ministerstwa Finansów, miała mieć tylko branża transportowa, ale w maju rozszerzono katalog podmiotów również o branżę gastronomiczną, hotelarską i handlu węglem. – Nie powinniśmy zaczynać od takich wrażliwych podatkowo sektorów – podkreślają eksperci. Ich zdaniem wprowadzenie wirtualnych kas rodzi pole do nadużyć i unikania rejestracji transakcji, co może prowadzić do wzrostu szarej strefy i zmniejszenia wpływów z VAT do budżetu. Ze względu na łatwość ingerencji w oprogramowanie rośnie też ryzyko wycieku danych i szpiegostwa gospodarczego.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Fundusze unijne

90 mln zł trafi na działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Rusza nabór środków w konkursie ze środków unijnych

Od 25 maja do 31 lipca potrwa nabór wniosków w ramach konkursu na działania w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży. 90 mln zł zostanie przeznaczone na uruchomienie co najmniej sześciu kolejnych Środowiskowych Centrów Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży. Budowa takich ośrodków, do których mogą zgłaszać się młodzież i rodzice z dziećmi z problemami psychicznymi, to element szeroko zakrojonej reformy psychiatrii skierowanej do tej grupy pacjentów. Pandemia wstrzymała jednak prace nad budową kolejnych etapów opieki psychiatrycznej.

Handel

Pandemia przewartościuje układ sił w globalnej gospodarce i zmieni relacje handlowe między krajami. Spadnie znaczenie Chin jako globalnej fabryki świata

Światowy PKB spadnie w 2020 roku o 3 proc. – przewidywał w połowie kwietnia Międzynarodowy Fundusz Walutowy. Mocniej ucierpią kraje rozwinięte, a spośród rynków rozwijających się te europejskie i południowoamerykańskie stracą bardziej niż azjatyckie. Nakładająca się na to wojna handlowa oraz poszukiwanie nowych relacji biznesowych spowodują, że świat może nie wrócić już do kształtu sprzed pandemii koronawirusa. Zdaniem Radosława Pyffela z Akademii Leona Koźmińskiego Polska będzie musiała odnaleźć się w tym nowym świecie nie tylko w aspekcie gospodarczym, ale też społecznym i psychologicznym.