Komunikaty PR

Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży

2019-04-15  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maciej Sitarski
multiAN

ul. Płocka 5A/209
01-231 Warszawa
maciej.sitarski|multian.pl| |maciej.sitarski|multian.pl
511-114-178
www.multian.pl/

Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska zakończyły poprzedni rok ze znakomitym wynikiem – sfinansowały aż o 30% więcej aut Toyoty i Lexusa względem roku poprzedniego. Spośród ponad 22 tysięcy podpisanych umów, 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe. Spółka zapowiada jednocześnie wprowadzenie leasingu konsumenckiego, dalszy rozwój finansowania aut używanych oraz poszerzenie oferty dla przedsiębiorców z segmentu MŚP. Ponadto bank wdroży zupełnie nowy system bankowości internetowej.

- Cele biznesowe zostały przez nas nie tylko wypełnione, ale nawet przekroczone. Wcześniej nie przewidywaliśmy bowiem, że rynek motoryzacyjny w Polsce będzie aż tak dynamicznie się rozwijał osiągając w 2018 roku wzrost na poziomie 10,5 proc. w samochodach osobowych. W osiągnięciu dobrych wyników nie przeszkodziło nam nawet zamieszanie związane z wejściem w życie nowych procedur pomiaru emisji spalin WLTP. Finansowanie zakupów Toyoty i Lexusa wzrosło o 30 proc. w zestawieniu z poprzednim rokiem, co świadczy również o zwiększonym udziale finansowania w sprzedaży – mówi Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.

Toyota Bank i Toyota Leasing Polska podpisały 22 tysiące umów kredytowych i leasingowych, wobec 17 tysięcy w roku poprzednim. 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe, a 1/3 – umowy kredytowe. Wyniki całej branży pokazują, że klienci w Polsce coraz częściej wybierają leasing zamiast kredytu, model ten rozwijany jest również w ofercie dla konsumentów a przedstawiciele rynku, mocno rozwijają ten pierwszy model finansowania aut wśród klientów indywidualnych.

- Pracujemy nad wprowadzeniem bardzo dobrej oferty leasingu konsumenckiego. U nas będzie możliwe także wykupienie auta, choć nie będziemy naciskać by klient to robił. Moim zdaniem najtańszą formą użytkowania samochodu jest jego wymiana co trzy lata i spłacanie tylko tej części wartości rezydualnej, którą samochód w tym okresie traci. Niezależnie od formy finansowania lub zakupu to samochód traci na wartości tak samo. Dzięki konstrukcji opartej o prognozowaną wartość rynkową samochodu po 3 latach, Klient może użytkować nowy samochód płacąc za to nawet o 60% mniej niż w tradycyjnym finansowaniu – mówi Bogdan Grzybowski.

Najpopularniejszą formą finansowania auta w ostatnim okresie, okazał się debiutujący w ubiegłym roku program Toyota Fleet Management Solution (TFMS), czyli wynajem aut przeznaczony zarówno dla dużych firm, jak i dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. W pewnym okresie firma zawierała nawet 600 tego typu kontraktów miesięcznie. Jeśli chodzi o rynek samochodów kosztujących do 150 tysięcy złotych, wróciła popularność oferty opartej na malej wpłacie własnej (około 10 proc.) czyli produkty oparte o wartość rezydualną, niską ratę i możliwość wymiany samochodu po trzech latach na nowy. W przypadku droższych aut, takich jak choćby Lexus, wygląda to mniej więcej „pół na pół”. Klienci nadal korzystają z leasingu tradycyjnego, ale Lexus Fleet Management Solution, zyskuje na popularności.

- Duże korporacje nie dają już nadziei na dalszy wzrost. Dlatego branża leasingowa będzie toczyła ostrą walkę o małe i średnie przedsiębiorstwa. Mamy w tym segmencie rynku mocną pozycję i zrobimy wszystko, by ją utrzymać w kolejnych latach. Duże szanse na rozwój dla branży stwarza także sprzedaż pojazdów używanych. Wielu dealerów otwiera salony z autami z drugiej ręki, a rynek rośnie, bo coraz więcej ludzi chce kupować auta używane z pewnego źródła, jakim jest salon dealerski. Na te samochody klienci również poszukują finansowania, a my mamy dla nich odpowiednią ofertę – podsumowuje Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.

Dużo ciekawych i innowacyjnych rzeczy, dzieje się także za granicą. W Japonii i Stanach Zjednoczonych, Lexus testuje nowatorski program wynajmu aut. Klient może w trakcie użytkowania samochodu wymienić go określoną liczbę razy na inny model. Testy będą trwały minimum rok. Jeśli program zyska uznanie japońskich i amerykańskich klientów, usługa najpewniej trafi także do Polski. To jednak nie wszystko. W Finlandii, japoński koncern sprawdza z kolei nową aplikację, w ramach której klient ma możliwość skorzystania z abonamentu na wynajem samochodów tej marki, a zarazem miejskich skuterów czy rowerów. Abonament zawiera również atrakcyjne rabaty na zakup biletów komunikacji miejskiej.

 

Informacja o banku:

Toyota Bank Polska S.A. prowadzi działalność na krajowym rynku od 2001 roku. W 2002 bank uruchomił także działalność leasingową w spółce Toyota Leasing Polska Sp. z o.o. Oferta banku skupia się głównie wokół finansowania zakupu samochodów Toyota. Usługi banku skierowane są zarówno do Klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw. W 2007 roku bank uruchomił platformę bankowości elektronicznej. Oferta banku została rozszerzona o konta osobiste i oszczędnościowe, lokaty, pożyczki i karty płatnicze, a także systemy obsługi poprzez Internet, telefon i SMS.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2019-07-01 | 08:40

T-Mobile Usługi Bankowe przedłuża promocję dla nowych klientów

Jeszcze do 25 września br. nowi klienci T-Mobile Usługi Bankowe mogą założyć konto oszczędnościowe na bardzo atrakcyjnych warunkach. Przez pierwsze 92 dni oprocentowanie rachunku oszczędnościowego do 50 000 zł wyniesie 3% w skali roku.
Bankowość Zagraniczne zakupy kartą bez kosztów przewalutowania
2019-06-10 | 12:00

Zagraniczne zakupy kartą bez kosztów przewalutowania

Alior Bank udostępnił płatności zagraniczne kartą bez kosztów przewalutowania dla posiadaczy Konta Jakże Osobistego. Dzięki temu, klienci Alior Banku będą mogli za pomocą
Bankowość CHATBOT i LIVECHAT w serwisie internetowym Toyota Bank oraz Toyota Leasing
2019-06-06 | 10:00

CHATBOT i LIVECHAT w serwisie internetowym Toyota Bank oraz Toyota Leasing

W ramach projektu automatyzacji obsługi klienta, Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska wdrożyły w swoim serwisie internetowym usługę chatbota oraz livechat. Innowacyjne narzędzia typu

Kalendarium

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce

Prawo

Na polskim rynku pracy w najbliższych latach zabraknie 3–4 mln pracowników. Kryzys demograficzny wymusi na firmach wiele działań

W najbliższych latach na polskim rynku zabraknie ok. 3–4 mln pracowników, a według prognoz Głównego Urzędu Statystycznego do 2050 roku ta liczba wrośnie już do 10 mln. To jedno z największych wyzwań dla sektora przedsiębiorstw. Kryzys demograficzny będzie wymagać od firm szeregu działań podejmowanych w porozumieniu z administracją rządową i związkami reprezentującymi pracowników. Aktywizacja biernych zawodowo, migracje, wyrównywanie różnic płacowych między kobietami a mężczyznami, tworzenie przyjaznej kultury pracy, automatyzacja i rozwijanie kompetencji miękkich to największe wyzwania dla polskiego rynku pracy w nadchodzących latach – podkreślają eksperci Konfederacji Lewiatan i Komitetu Dialogu Społecznego KIG.

Bankowość

Ponad 67 tys. przypadków wyłudzeń kredytów w ciągu roku na skradzione dane. Szacowane straty banków z tego tytułu to 600 mln zł rocznie

Wyłudzenia kredytów to problem nie tylko konsumentów, lecz także realne straty finansowe dla banków szacowane na około 500–600 mln zł rocznie. Biuro Informacji Kredytowej wspólnie z sektorem bankowym i finansowym współpracują, żeby zapobiegać takim incydentom. Natomiast w przypadku konsumentów kluczowe jest, żeby szybko dowiedzieć się o próbie wyłudzenia i ją udaremnić. W tym celu BIK udostępnia usługę automatycznych Alertów BIK, które alarmują klienta wówczas, gdy jego dane są weryfikowane w procesie kredytowym. Po otrzymaniu powiadomienia, jeśli to nie on jest wnioskodawcą, może się skontaktować z BIK, który pomoże w identyfikacji wyłudzenia i przekaże taką informację do instytucji finansowych. Do tej pory posiadacze Alertów BIK dostali blisko 4 mln takich ostrzeżeń, a usługę systematycznie włączają do swojej oferty kolejne banki.

Patronaty Newserii

XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Przemysł

Ponad połowa firm w Polsce musi ograniczać inwestycje przez braki kadrowe. Przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w swój wizerunek, by przyciągnąć pracowników

Problemy z pozyskiwaniem pracowników, a z drugiej strony rosnący popyt na wykwalifikowane kadry zaostrzają konkurencję między pracodawcami, napędzają wzrost płac i wymuszają większe skupienie na obszarze employer brandingu. Ten przestał już być dla firm opcjonalny, a stał się podstawowym narzędziem zatrzymania dotychczasowych i pozyskiwania nowych pracowników. Pomaga w znalezieniu fachowców na konkurencyjnym rynku pracy, a także ogranicza koszty związane z rotacją i procesami rekrutacyjnymi. Eksperci podkreślają, że w obszar employer brandingu powinny inwestować nie tylko przedsiębiorstwa, które mają problem z rekrutacją specjalistów średniego czy wyższego szczebla, lecz także te, które szukają pracowników tymczasowych.

Sport

Polacy czas wolny nadal spędzają na kanapach. Brak ruchu jest czwartą przyczyną zgonów na świecie

Raz w miesiącu aktywność fizyczną podejmuje 64 proc. Polaków – wynika z badania MultiSport Index 2019. Jesteśmy nadal jednym z najmniej aktywnych społeczeństw w Unii Europejskiej. Prawie połowa z nas spędza w pozycji siedzącej ponad 5 godzin dziennie. Tymczasem Światowa Organizacja Zdrowia uznaje brak ruchu za czwartą przyczynę śmiertelności na świecie.