Komunikaty PR

Biletomat bezgotówkowy – nowoczesne rozwiązanie w komunikacji miejskiej

2013-08-01  |  12:00
Biuro prasowe

Całodobowy dostęp do urządzeń, bezpieczny proces płatności kartą oraz oszczędność czasu to główne zalety zakupu przez biletomat bezgotówkowy.

Z niezależnych badań zrealizowanych dla ZTM w 2012 r. wynika, że z autobusów komunikacji miejskiej korzysta około 60% mieszkańców Warszawy. Daje to liczbę 1 310 660 pasażerów dziennie, i aż 439 071 580 rocznie! Ponadto, niezależne badania statystyczne dowodzą, że liczba ta będzie stopniowo wzrastać. Bezpośrednią przyczyną tego zjawiska jest rosnąca liczba mieszkańców stolicy przy jednoczesnych coraz większych utrudnieniach dla transportu indywidualnego, takich jak: zwiększenie liczby pojazdów na drogach, rozszerzenie stref płatnego parkowania czy stały wzrost cen paliwa. Wraz
z rosnącą liczbą pasażerów komunikacja miejska rozwija swoją infrastrukturę aby podnieść jakość usług i asortymentu, a także móc zaoferować klientom nowe rozwiązania. Efektem tego jest bardzo nowoczesny tabor, wyznaczenie wielu bus-pasów, budowa parkingów P+R oraz wprowadzenie bezgotówkowych biletomatów.
Biletomat bezgotówkowy – przyjazne urządzenie
Biletomaty bezgotówkowe w Warszawie zostały wprowadzone w maju 2012 roku. Obecnie w autobusach komunikacji miejskiej działa 740 mobilnych biletomatów, których liczba w najbliższym czasie zostanie powiększona do 1 200 sztuk. Dzięki biletomatom, niezależnie od tego czy jesteśmy w pośpiechu, nie mamy odliczonej kwoty w gotówce czy może aura na zewnątrz nie sprzyja szukaniu najbliższego punktu sprzedaży, możemy spokojnie i bezpiecznie kupić bilet w systemie bezgotówkowym. Możemy także doładować bilet na Warszawskiej Karcie Miejskiej. W drugim przypadku możemy zarówno kupić zupełnie nowe doładowanie, doładować kartę przy kończącej się ważności biletu jak i np. doładować drugą kartę dla swojego dziecka. Sam proces zakupu biletu jest przede wszystkim bardzo intuicyjny. Rozpoczyna się od wyboru wersji językowej, która obecnie obejmuje polski, angielski, rosyjski oraz niemiecki. Kolejnym krokiem jest wybór rodzaju biletu, który chcemy kupić – może to być jednorazowy bilet na przejazd, którego już nie trzeba kasować lub doładowanie karty. Następnie należy zapłacić za wybraną opcję za pomocą dowolnej karty płatniczej.
Bezpieczne płatności
Nowoczesny system płatności bezgotówkowych w biletomatach autobusowych pozwala na szybką i bezpieczną płatność zarówno kartami zbliżeniowymi – PayPass i payWave, jak i klasycznymi z użyciem kodu PIN. Co ciekawe, zakup biletu lub kodowanie karty miejskiej zajmuje nie więcej niż ok. 30-60 sekund! Ponadto, kupujący bilet nie ponosi żadnych dodatkowych opłat czy prowizji, biletomat to po prostu wygodna alternatywa dla zakupu w kiosku lub biletomacie gotówkowym. Transakcje płatnicze dokonywane w biletomacie bezgotówkowym są bezpieczne i poziomem jakości nie różnią się od innych transakcji płatniczych przy użyciu karty.
– Analiza danych statystycznych dotyczących płatności pokazuje, że większość klientów opłacających doładowanie Warszawskiej Karty Miejskiej w naszej sieci mobilnych biletomatów wraca do tego sposobu płatności i korzysta z niego wielokrotnie – mówi Grzegorz Lange z firmy Mera-Systemy, dostawcy biletomatów w warszawskiej sieci autobusów komunikacji miejskiej.  
Dzięki systemowi płatności bezgotówkowych wyeliminowany został również problem przygotowywania gotówki w drobnych kwotach w przypadku ręcznej dystrybucji biletów u kierowców. Jednocześnie zastosowane rozwiązania technologiczne w zakresie oprogramowania oraz bezpiecznych płatności gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa transakcji przeprowadzanych za pomocą kart zbliżeniowych i klasycznych.

Bezgotówkowe biletomaty autobusowe w liczbach:
•    740 biletomatów jest obecnie zainstalowanych w autobusach
•    1200 - do tylu biletomatów zostanie powiększona sieć w najbliższej przyszłości
•    60% mieszkańców Warszawy korzysta z komunikacji miejskiej
•    1 310 660 pasażerów codziennie przewożą autobusy w Warszawie
•    439 071 580 - tyle pasażerów w ciągu roku przewożą autobusy w Warszawie
•    21 151 pasażerów przypada średnio na 1 autobus miesięcznie

Zalety biletomatów bezgotówkowych:
•    Oszczędzasz czas nie stojąc w kolejkach lub szukając najbliższego bankomatu aby wypłacić gotówkę
•    Za bilet możesz zawsze wygodnie i bezpiecznie zapłacić kartą płatniczą
•    Biletomaty bezgotówkowe działają 24h na dobę 7 dni w tygodniu
•    Zawsze zdążysz kupić bilet w środku autobusu
•    Nie musisz stać w kolejce do kiosku po bilet na deszczu lub śniegu
•    Nie musisz pamiętać o skasowaniu biletu

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument W drugiej połowie 2020 r. przybyło zadłużonych bankrutów Biuro prasowe
2021-02-25 | 08:00

W drugiej połowie 2020 r. przybyło zadłużonych bankrutów

Druga połowa 2020 roku była rekordowa pod względem liczby upadłości konsumenckich. Sądy orzekły ją wobec 8,4 tys. osób - to blisko dwukrotnie więcej niż w pierwszym
Konsument Perły Ceramiki UE 2020 dla płytek Opoczno
2021-02-23 | 12:53

Perły Ceramiki UE 2020 dla płytek Opoczno

Jury konkursu Perły Ceramiki UE 2020 przyznało aż siedem nagród kolekcjom płytek ceramicznych i gresowych z polskiego Opoczna, w tym Perłę Ceramiki Dystrybutorów i Perłę
Konsument Electrolux PerfectCare będzie kontynuować edukację ekologiczną w 2021 r.
2021-02-22 | 08:00

Electrolux PerfectCare będzie kontynuować edukację ekologiczną w 2021 r.

Electrolux będzie kontynuować w nadchodzącym roku szerokie działania z zakresu edukacji ekologicznej. Firma będąca liderem kategorii AGD w Dow Jones Sustainability World Index skupi się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

OFE do całkowitej likwidacji. Każda decyzja w sprawie zgromadzonych tam oszczędności będzie oznaczać utratę części środków

1 czerwca ma zacząć obowiązywać nowa ustawa, która ostatecznie zlikwiduje otwarte fundusze emerytalne. Nastąpi to 28 stycznia 2022 roku, a zgromadzone na nich pieniądze zostaną przetransferowane domyślnie na Indywidualne Konta Emerytalne lub na wniosek posiadacza rachunku w OFE do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wybór przyszłego emeryta w każdym z tych przypadków będzie oznaczał utratę części środków. Przeniesienie środków do IKE wiąże się z pobraniem 15-proc. opłaty przekształceniowej, z kolei do ZUS – z podatkiem od emerytur i niemożnością dziedziczenia środków. – Te zmiany nastąpią bez konsultacji społecznych – mówi ekonomistka WSB w Poznaniu, dr Edyta Wojtyla.

 

Handel

Allegro chce przejąć część wartego 340 mld zł rynku zakupów firmowych. Na nowej platformie zniżki hurtowe i odroczone płatności cieszą się największym zainteresowaniem

W czasie pandemii duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do e-handlu. Do internetowych zakupów przekonały się również firmy. Według szacunków przytaczanych przez Allegro wartość zakupów firmowych w kanale online przekroczyła 340 mld zł w 2020 roku. Znacząca część tego rynku jest do zagospodarowania przez ofertę giganta polskiego e-commerce, w czym ma pomóc uruchomiona na początku lutego nowa platforma Allegro Biznes. Korzyści dla kupujących to m.in. odroczona płatność do 60 dni i rabaty przy dużych zamówieniach oraz cenniki hurtowe. W ofercie są nie tylko produkty odpowiadające na podstawowe, ale jednocześnie szerokie potrzeby wszystkich przedsiębiorców, np. artykuły papiernicze, produkty do sprzątania czy sprzęt IT. Oferta jest również dostosowana do bardzo specyficznych branż, takich jak warsztaty samochodowe, firmy budowlane czy gabinety kosmetyczne.

Handel

Powstaje projekt wspólnej europejskiej chmury. Ma przyspieszyć wdrażanie takich rozwiązań w polskich firmach

Ze względu na pandemię koronawirusa masowa migracja polskich przedsiębiorstw do chmury jest już nieunikniona. Firmy wciąż mają jednak obawy dotyczące tego procesu. Przykładowo 44 proc. z nich wymaga, aby ich centra danych podlegały unijnej legislacji. Odpowiedzią ma być GAIA-X, czyli koncepcja europejskiej infrastruktury chmurowej, w ramach której usługi będą świadczone przez lokalnych dostawców z Europy. Projekt może być motorem napędowym do szybszego wdrażania rozwiązań chmurowych w polskich firmach, chociaż jak pokazują najnowsze dane GUS, obecnie już prawie 40 proc. średnich oraz 60 proc. dużych firm w Polsce korzysta z płatnych rozwiązań cloud computingu.

Handel

Kraje globalnego Południa potrzebują lepszego dostępu do szczepionek na COVID-19. Pandemia jest tam nie tylko problemem zdrowotnym, ale także przyczyną głodu

– Najbardziej dokuczliwym skutkiem rozprzestrzeniania się koronawirusa w krajach globalnego Południa jest nie tyle sam COVID-19, co klęska głodu. W wielu krajach pandemia spowodowała zamknięcie lokalnych gospodarek, masowe bezrobocie, przerwanie łańcuchów dostaw i wzrost cen – wymienia Helena Krajewska z Polskiej Akcji Humanitarnej. Dlatego biedne kraje Afryki, Azji czy Ameryki Południowej pilnie potrzebują szczepień przeciwko COVID-19. W ramach programu COVAX do końca tego roku do najbiedniejszych państw ma trafić co najmniej 1,3 mld dawek. To jednak kropla w morzu potrzeb. Pierwsze szczepionki trafiły w ubiegłym tygodniu do Ghany i Wybrzeża Kości Słoniowej.