Boom na rowery elektryczne w Polsce

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.
Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl
Boom na rowery elektryczne w Polsce
Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie KROSS. Największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – tak twierdzi ponad połowa badanych, natomiast 42% docenia szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Wnioski z badania zleconego przez polskiego producenta rowerów KROSS jednoznacznie pokazują, że jednoślady z napędem elektrycznym są coraz powszechniejsze. Polacy myślą o ich zakupie już nie w kategorii marzeń, a realnych planów.
Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 roku będzie większa niż rowerów tradycyjnych i przewidują, że w 2030 roku osiągnie 17 mln. Dane dotyczące polskiego rynku także wypadają optymistycznie. Według prognoz udział rowerów elektrycznych w krajowym rynku rowerowym w 2026 roku osiągnie 28%, a jego wartość wyniesie 25 mln zł. Co oznacza, że e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy Włoszech, stała się faktem również w Polsce. Przyczyn tego zjawiska jest wiele – rower stał się jednym z symboli slow life. Coraz więcej ludzi chce prowadzić zdrowszy i wolniejszy tryb życia. Rosnąca świadomość ekologiczna mieszkańców miast także ma przełożenie na ich codzienne wybory zarówno konsumenckich, jak i dotyczących wyboru środków transportu. Ponadto poprawiający się stan infrastruktury wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a spadek cen rowerów elektrycznych w ostatnich latach i zróżnicowanie oferty sprawiły, że niemal każdy może znaleźć odpowiedni model na własną kieszeń. To nie przypadek ani chwilowa moda, wręcz przeciwnie – eksperci w elektrycznych rowerach upatrują klucza do przyszłości miejskiego transportu. A rosnące ceny paliw być może jeszcze szybciej przekonają kolejnych użytkowników do przesiadki na dwa kółka, w tym na rowery elektryczne.
Elektryczne rowery zyskują na popularności
Aż 86% badanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych w Polsce – wynika z badań przeprowadzonych w lutym przez agencję Difference na zlecenie KROSS. Dla dzisiejszych konsumentów liczy się użyteczność i komfort. 84% ankietowanych uznało, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. Ponad połowa przyznała, że posiadanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym może wpłynąć – i to pozytywnie – na sposób korzystania z roweru jako środku transportu. Blisko 1/3 badanych uważa, że dzięki silnikowi użytkownicy częściej będą sięgali po jednoślady, a 36% pytanych docenia możliwość przejechania większych odległości. Wśród wielu zalet e-bike’ów ankietowani zwracają szczególną uwagę na wygodę, funkcjonalność i oszczędność. Z badania wynika, że największą przewagą roweru elektrycznego nad konwencjonalnym jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy (53%). Następne zaś plasują się: szybkość dotarcia do celu (42%) oraz większa ekonomiczność w porównaniu do samochodu (42%).
- Cieszy nas wzrost popularności e-bike’ów wśród Polaków – mówi Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż. To nowoczesny i ekologiczny środek transportu, który zrewolucjonizuje transport miejski i do którego należy przyszłość. Dokładamy starań, żeby rowery elektryczne, które są w naszej ofercie, odpowiadały potrzebom klientów. Nie tylko dbamy o jak najwyższą jakość, lecz także rozszerzamy ofertę – w tym sezonie marka KROSS wprowadziła funkcjonalne elektryczne rowery cargo, będące idealnym rozwiązaniem dla świadomych ekologicznie konsumentów, a także dla klientów biznesowych, np. firm usługowych – dodaje Jacek Bugaj.
Otwartość na nowe
Polacy widząc wzrost popularności rowerów elektrycznych, chcą być częścią e-rewolucji, szczególnie że dostępność i cena nie stanowi już bariery. Połowa ankietowanych przyznała, że chętnie wypróbuje ten środek transportu, jak tylko nadarzy się okazja. Natomiast co trzeci z badanych zadeklarował, że jazdę „elektrykiem” ma już za sobą. Wśród nich znaleźli się zarówno właściciele e-bike’ów (13%), jak i osoby, które nie posiadają własnego jednośladu ze wspomaganiem elektrycznym (23%), ale miały okazję go wypróbować. Co interesujące, blisko połowa badanych planuje zakup roweru elektrycznego w przyszłości lub go nie wyklucza. Zdecydowanie najczęściej rozważaną marką roweru elektrycznego jest KROSS.
Szeroki wybór rowerów elektrycznych KROSS
Marka KROSS proponuje swoim klientom trzy główne typy rowerów elektrycznych: górskie rowery elektryczne (modele o sportowym zacięciu idealnie sprawdzające się w każdym terenie, a w szczególności na podjazdach w terenach górskich), elektryczne rowery typu trekking (pozwalające na wygodne przemierzanie leśnych ścieżek) oraz elektryczne rowery miejskie (doskonale sprawdzające się w codziennym przemieszczaniu się po mieście, a także jako przyjazna środowisku alternatywa na dojazdy do pracy). Rowery elektryczne KROSS zostały wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku. Przy projektowaniu użyto najwyższej jakości baterii oraz silników pochodzących od najlepszych producentów tego typu rozwiązań na świecie – Shimano oraz Bafang.
Badanie zostało zrealizowane przez agencję Difference na zlecenie KROSS na reprezentatywnej grupie Polaków oraz na konsumentach rowerów elektrycznych.
***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.