Komunikaty PR

Czy nianie powinny obdarowywać swoich milusińskich z okazji św. Mikołaja?

2019-11-08  |  10:00
Biuro prasowe

Zbliża się czas, gdy będziemy musieli zdecydować, jakie (i czy w ogóle) prezenty damy naszym podopiecznym z okazji dnia św. Mikołaja czy Świąt Bożego Narodzenia. Czy nianie powinny podarować coś swoim milusińskim? Jeśli tak, to czy powinny konsultować to z rodzicami? Na te, oraz wiele innych pytań, odpowiada Monika Perkowska, ekspert Niania.pl, psycholog i terapeuta dzieci i młodzieży.

Czy dawanie dzieciom prezentów przy każdej okazji typu urodziny,  święta, nieobecność opiekunów jest dobre? Czy nie buduje to w nich materializmu lub roszczeniowej postawy na przyszłość?

Podarowanie małych upominków z okazji urodzin, czy świąt jest typowym zwyczajem w naszej kulturze i nie robi dzieciom krzywdy. Materializm bierze się z obserwacji dorosłych, którzy mogliby przejawiać taką postawę. Inną przyczyną materializmu mógłby być niewłaściwy styl wychowawczy, np. szantażowanie dobrami materialnymi lub przekupstwo.

Czy niania, jeśli planuje dać dziecku, którym się opiekuje prezent,  powinna konsultować ten fakt z jego rodzicami?

Dobrze byłoby, aby niania konsultowała z rodzicami swój zamiar kupienia dziecku prezentu. Może też oczywiście zdecydować o tym sama, ale naraża się na zgrzyt komunikacyjny z rodzicami. Podstawą współpracy jest rozmowa. Większość rodziców na pewno nie miałoby nic przeciwko temu, aby ich dziecko otrzymało mały upominek od niani na urodziny czy Dzień Dziecka.

Czy rodzice zatrudniający nianię powinni pomyśleć o np. bożonarodzeniowym prezencie dla niej? Zorganizować takowy w porozumieniu z dzieckiem?

Drobne upominki z okazji świąt stanowią miły gest i rodzice mogą się na takowy zdecydować. Nie powinni tego konsultować z dzieckiem, ponieważ to ich decyzja. Dziecko decyduje tylko w dziecięcych sprawach, np. czy chce podarować własnoręcznie wypiekane pierniczki niani.

Dzieci najlepiej uczą się przez naśladownictwo, ale może istotne, aby niania zachęcała i pomagała dziecku przygotowanie przez niego symbolicznych prezentów dla najbliższych np. pod choinkę?

Niania nie ma obowiązku namawiać dziecka do tego, aby komukolwiek planowało podarowanie prezentu - taką rolę spełniają rodzice. Poza tym, dzieci wierzą, że prezenty przynosi święty Mikołaj, a więc same nie czują się zobowiązane, aby przygotowywać prezenty. Czym innym natomiast jest wspólne szykowanie stołu na święta, czy tworzenie dekoracji.

Czy okres bożonarodzeniowy i tradycja wręczania bliskim prezentów jest istotnym elementem nauki dziecka np. dawania i przyjmowania, ostrzegania potrzeb innych osób, odczuwania wdzięczności?

Okres bożonarodzeniowy sprzyja wdzięczności znacznie mniej niż urodziny czy Dzień Dziecka, ponieważ milusińscy wierzą, że otrzymują prezenty od św. Mikołaja, któremu ciężko jest podziękować. Wdzięczności dziecko uczy się poprzez obserwowanie reakcji dorosłych, kiedy oni coś otrzymują - niekoniecznie materialnego. Dziecko sprawdza, czy podziękują, gdy otrzymają pomoc, mówią, co czują, doceniają wysiłek innych. Wdzięczność w czasie świąt można okazać z powodu wspólnie spędzonego czasu, miłego spotkania, wspólnych przygotowań.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Milion dzieci bez opieki – nianie na ratunek Biuro prasowe
2019-11-13 | 11:00

Milion dzieci bez opieki – nianie na ratunek

Miejsc w żłobkach i nowych placówek opieki dla najmłodszych w Polsce stale przybywa. Jak podaje GUS w raporcie „Żłobki i kluby dziecięce w 2018 roku” liczba takich
Edukacja SANPLAST i Nowe Spojrzenie Na Łazienkę
2019-11-13 | 10:52

SANPLAST i "Nowe Spojrzenie Na Łazienkę"

Celem konkursu było wsparcie młodych i zdolnych projektantów, których zadaniem było opracowanie nowatorskich rozwiązań, służących w codziennym życiu. Konkurs w kwietniu br.
Edukacja Polska po raz kolejny w czołówce światowego rankingu znajomości angielskiego
2019-11-07 | 09:57

Polska po raz kolejny w czołówce światowego rankingu znajomości angielskiego

EF Education First po raz dziewiąty opublikowało raport EF Proficiency Index (EF EPI) - największy na świecie międzynarodowy ranking, w którym przeanalizowana została znajomość

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.