Komunikaty PR

Dachser rozwija biznes drogowy w Finlandii

2019-12-06  |  12:30
Kontakt
Dominika Sadło
Practum Consulting

Bukowińska 22
02-703 Warszawa
practum|practum.pl| |practum|practum.pl
22 244 58 00
www.practum.pl

Międzynarodowy operator logistyczny Dachser rozwija swój model biznesowy w Finlandii. Dzięki nowemu terminalowi European Logistics (logistyki drogowej), który zostanie ukończony w przyszłym roku w podhelsińskiej Keravie, operator zwiększy możliwości obsługi eksportu i importu towarów do tego kraju.

 

Dachser prowadzi w Finlandii operacje z obszaru logistyki drogowej od 2014 roku. W nadchodzącym roku tamtejsza organizacja krajowa operatora wprowadzi się do obiektu o powierzchni ok. 4,6 tys. mkw. w Keravie. Powstający terminal Dachser EL będzie obsługiwał wszystkie transporty przychodzące, a także dystrybucję na obszar metropolitalny Helsinek.

 

„W ciągu ostatnich pięciu lat znacznie się rozwinęliśmy. Nadszedł odpowiedni czas, aby zrewidować nasz model operacyjny i umocnić zarówno naszą markę, jak i nasze usługi na krajowym rynku”- mówi Tuomas Leimio, dyrektor zarządzający European Logistics Finland, Dachser Finland Oy. Dzięki nowej lokalizacji operator będzie w stanie rozszerzyć ofertę międzynarodowych połączeń dla fińskich eksporterów, a także zoptymalizować usługi importowe z całej Europy do Finlandii.

 

„Jedną z przewag konkurencyjnych jest nasza doskonała lokalizacja. Nowy terminal, budowany na terenie parku logistycznego Kerca, jest strategicznie zlokalizowany w pobliżu autostrady E75, portu Vuosaari, międzynarodowego lotniska i stacji kolejowej”- dodaje Leimio.

 

Na całkowitą powierzchnię obiektu w Keravie składa się 4 tys. mkw. terminala przeładunkowego i 600 mkw. biur. W budynku zastosowane będą najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne od Logicenters, wiodącego dostawcy wyposażenia obiektów logistycznych w Skandynawii. Panele słoneczne zamontowane na dachu oraz ogrzewanie geotermalne pozwolą na znaczne ograniczenie zużycia energii. Zakończenie budowy oddziału planowane jest na drugą połowę 2020 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Tachograf cyfrowy kłopotliwy dla przewoźników Biuro prasowe
2020-01-20 | 15:32

Tachograf cyfrowy kłopotliwy dla przewoźników

Ponad 230 tys. ciężarówek poruszających się po drogach Europy pochodzi z Polski.[1] Eksperci Inelo szacują, że miesięcznie przybywa 1-2 proc. nowych pojazdów, których
Transport W trasę i delegację służbową – karta hybrydowa Shell Card Plus
2020-01-20 | 11:00

W trasę i delegację służbową – karta hybrydowa Shell Card Plus

Karty paliwowe na przestrzeni ostatnich lat zmieniły swoją rolę, przeobrażając się w kompleksowy zestaw usług niezbędnych w trasie. Obserwując ich dynamiczny rozwój,
Transport Nextbike Polska operatorem Oświęcimskiego Roweru Aglomeracyjnego
2020-01-16 | 12:00

Nextbike Polska operatorem Oświęcimskiego Roweru Aglomeracyjnego

14 stycznia 2020 r. Nextbike Polska podpisał umowę z Miastem Oświęcim na dostarczenie i obsługę kolejnego systemu rowerów miejskich w województwie małopolskim. Docelowo system

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Cyberataki wśród najpoważniejszych zagrożeń dla biznesu. Ściganie hakerów wciąż pozostaje dużym wyzwaniem

Prawie 40 proc. firm uznaje incydenty cybernetyczne za najważniejsze ryzyko biznesowe na świecie – wynika z Barometru Ryzyk Allianz 2020. Globalnie zajmują one pierwsze miejsce, a w Polsce trzecie wśród największych zagrożeń dla przedsiębiorców. Chociaż walka z hakerami jest coraz bardziej zacięta, to wciąż pozostaje dużym wyzwaniem. Ostatnie lata były bardzo aktywne pod względem tworzenia nowych regulacji, zarówno na forum unijnym, jak i krajowym. Jak podkreśla prezes ISSA Polska Tomasz Wodziński, w polskim systemie wciąż brakuje jednak edukacji, która przyczyniłaby się do większej świadomości zagrożeń wśród internautów, a z drugiej – regulacji poprawiających ściganie cyberprzestępstw.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Finanse

1,3 mln gospodarstw domowych w Polsce jest dotkniętych ubóstwem energetycznym. Brakuje rozwiązań dla tego problemu

Niskie dochody, wysokie koszty energii i niedostateczna efektywność energetyczna budynków to główne przyczyny ubóstwa energetycznego. W Polsce boryka się z tym problemem ok. 10 proc. gospodarstw domowych, czyli 3,35 mln osób. Największe ryzyko związane z zapewnieniem ciepła dotyczy rodzin zamieszkujących domy jednorodzinne na wsi. – Liczymy, że Europejski Zielony Ład da impuls polskim władzom, aby zajęły się tym tematem – zakładają analitycy Forum Energii.

Transport

W Polsce jest zbyt mało stacji do tankowania pojazdów LNG. To hamuje rozwój rynku tego paliwa

Udział LNG w transporcie morskim i drogowym będzie rósł. – To paliwo przyszłości: ekologiczne, bardziej ekonomiczne, cichsze i jednocześnie szeroko dostępne – ocenia Marcin Płocharski z Polskiej Platformy LNG. Skroplony gaz ziemny sprawdzi się w transporcie drogowym pod warunkiem rozwoju odpowiedniej infrastruktury. W Polsce działają zaledwie cztery punkty ładowania, a pojazdów napędzanych LNG jest nieco ponad pół tysiąca. Na podobną barierę napotyka wykorzystanie LNG jako paliwa w transporcie morskim.

Telekomunikacja

Polskim firmom będzie trudniej o projekty z Europejskiej Agencji Kosmicznej. Koniec mechanizmu wsparcia napędzi konkurencję z innymi państwami

Po siedmioletnim okresie przejściowym zakończył się specjalny program wsparcia dla polskich firm, który miał za zadanie ułatwić im budowanie kompetencji w sektorze kosmicznym. Tym samym Polska weszła w etap dojrzałego członkostwa w Europejskiej Agencji Kosmicznej, a krajowe przedsiębiorstwa będą teraz mierzyć się w otwartych przetargach z zagraniczną konkurencją. Jak podkreśla dr Aleksandra Bukała z Polskiej Agencji Kosmicznej, zainteresowanie tą branżą jest duże i rośnie. Siłą polskiego sektora kosmicznego jest to, że tworzą go głównie podmioty MŚP, które cechują się dużą kreatywnością i elastycznością. Z kolei brak doświadczenia, zaplecza i kapitału to obszary, które wciąż wymagają nadgonienia w stosunku do innych państw.