Komunikaty PR

Dobry sok w dobrym opakowaniu

2019-12-05  |  16:00
Biuro prasowe

Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC®. Także zakrętka wykonana została z surowca pochodzenia roślinnego – trzciny cukrowej. Ich w pełni roślinne pochodzenie znacznie redukuje wydobycie paliw kopalnych i emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia produkty. Co ważne, to opakowanie kartonowe nie ma zewnętrznej, błyszczącej powłoki – jest matowe (to tak zwane opakowanie typu „craft”). Zachowuje ono przy tym wszelkie właściwości opakowań Tetra Pak, które były znane do tej pory – w pełni chroni produkt przed wpływem czynników zewnętrznych, a co za tym idzie, pozwala zachować wartości smakowe soku oraz zawarte w nim witaminy.

Doskonalenie produkcji i logistyki opakowań jest elementem szerokiej środowiskowej polityki Tetra Pak:

W Tetra Pak zabezpieczyliśmy znaczne środki na ochronę planety i wprowadzanie jak najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. W latach 2019-2021 przeznaczymy aż 80 milionów euro na technologie i produkty, które będą alternatywą dla jednorazowego plastiku. – mówi Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski. – Ponad 80% naszego opakowania składa się z surowców roślinnych: kartonu z certyfikowanych zasobów leśnych oraz plastiku wykonanego z trzciny cukrowej. Takie materiały to przyszłość branży opakowań. Są w pełni funkcjonalne, odnawialne, a przy tym lepsze dla środowiska niż inne typy opakowań, ponieważ ograniczają emisję dwutlenku węgla do atmosfery w całym cyklu produkcyjnym i logistycznym związanym z opakowaniem i końcowym produktem – a więc sokiem.

Decyzja o wprowadzeniu nowych opakowań pochodzenia roślinnego we współpracy z Tetra Pak jest przede wszystkim wynikiem tego, że kategoria rozwiązań na rzecz środowiska na polskim rynku przez cały czas się rozwija. Ich wdrażanie powinno stanowić jeden z ważniejszych elementów strategii każdej firmy w branży sokowej – podkreśla Prezes firmy Sokpol, Roman Sobczyk.

Działanie to jest strategiczne także ze względu na zmieniające się przepisy, bowiem od 2021 roku wchodzi w życie tak zwana dyrektywa plastikowa. Nowe ograniczenia będą dotyczyć nie tylko plastikowych słomek i jednorazowych sztućców, ale także zakrętek. Jednym z kluczowych elementów będzie także tzw. eco-design, także w odniesieniu do projektowania i produkcji opakowań.

Wprowadzenie opakowań coraz mniej obciążających dla środowiska jest też odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów. Badania zrealizowane przez Tetra Pak pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty w opakowaniach ekologicznych. Aż 87% Polaków spodziewa się coraz większej roli spraw środowiskowych, a 86% jest świadomych wzrostu istotności opakowań o niskim wpływie na środowisko. Aż 73% osób najbardziej obawia się negatywnego wpływu jednorazowych opakowań na planetę.

To, że sok jabłkowy naszej marki własnej Vital Fresh jest sprzedawany w opakowaniach wykonanych w przeważającej większości z materiałów odnawialnych, to kolejny krok sieci Biedronka w stronę redukcji zużycia plastiku. Z kolei dla naszych klientów to ciekawa alternatywa – mówi Dagmara Łakoma, Menedżer ds. Ochrony Środowiska z Jeronimo Martins Polska.

Rozwiązanie wprowadzone przy współpracy z firmą Sokpol i siecią Biedronka jest pierwszym tego typu działaniem w Polsce, ale firma Tetra Pak jest przygotowana, by w każdej chwili poszerzyć portfolio klientów, którzy wybiorą opakowania pochodzenia w pełni roślinnego jako zabezpieczenie swoich produktów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Dineout Poland – rewolucja w rezerwacjach stolików Biuro prasowe
2020-01-21 | 10:00

Dineout Poland – rewolucja w rezerwacjach stolików

Polacy kochają poznawać nowe smaki, a najprzyjemniejszą okazją do skorzystania z bogactwa kuchni świata w pysznym wydaniu jest wieczór w restauracji. Dzięki aplikacji Dineout Poland w
Przemysł spożywczy Rebranding Crunlight
2020-01-17 | 17:00

Rebranding Crunlight

Crunlight to przekąska, która odpowiada potrzebom współczesnych kobiet. – Naszym celem było stworzenie produktu, który w idealny sposób spełni oczekiwania
Przemysł spożywczy Kampania napojów roślinnych Sante Organic
2020-01-17 | 17:00

Kampania napojów roślinnych Sante Organic

„Naturalnie pyszne” – to hasło startującej kampanii. – Naszym celem jest zakomunikowanie istotnych - z punktu widzenia współczesnych konsumentów - 

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł

Mateusz Szczurek: Spowolnienie gospodarcze jest już faktem. Powtórki z wielkiego kryzysu sprzed dekady jednak nie będzie

W trzecim kwartale 2019 roku gospodarka Unii Europejskiej wzrosła o 0,3 proc. kwartał do kwartału, natomiast kraje strefy euro odnotowały wzrost o 0,2 proc. Dane Eurostatu wskazują, że kwartał wcześniej oba obszary powiększyły swój PKB również o 0,2 proc. Choć to wyraźnie mniej niż w 2016 czy 2017 roku, Europa ciągle odnotowuje wzrost. Zdaniem byłego ministra finansów Mateusza Szczurka sytuacja w niemieckim przemyśle samochodowym się ustabilizowała, a polska gospodarka ma się na tyle dobrze, że nie należy oczekiwać dramatycznych wydarzeń.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Konsument

Polska na piątym miejscu w UE pod względem rozwoju fotowoltaiki. Ten rok może być rekordowy dla branży

Ubiegły rok przyniósł prawdziwy boom w fotowoltaice, a moc w instalacjach PV przekroczyła próg 1 GW. Pod względem przyrostu nowych mocy znajdujemy się już na piątym miejscu w Europie. Rozwój sektora mocno przyspieszył m.in. dzięki rządowym programom, takim jak Energia Plus, Czyste Powietrze czy Mój Prąd. W ramach ostatniego dofinansowano ponad 27 tys. instalacji PV. Dodatkowym bodźcem dla rynku może być obowiązująca od listopada ujednolicona stawka VAT na instalacje fotowoltaiczne montowane również w innych miejscach niż dachy budynków mieszkalnych.

Finanse

Bitcoin pnie się w górę. W tym roku inwestorów czekają duże zmiany

Wycena bitcoina oscyluje w tej chwili wokół 8,6 tys. dol., co oznacza, że „złoto internetu” zyskało na wartości przeszło 1000 dol. w ciągu niecałego miesiąca. Część analityków prognozuje, że w tym roku w wyniku planowanego na maj tzw. halvingu, czyli zmniejszenia nagrody za wykopanie pojedynczego bloku BTC, cena poszybuje do rekordowego poziomu 100 tys. dol. Ma się do tego przyczynić także ograniczona podaż i rosnąca adopcja kryptowaluty. Co istotne, mimo bardzo dużej zmienności popularność bitcoina wśród inwestorów nie słabnie.

Bankowość

Większe wsparcie finansowe dla zielonych projektów. Banki i sektor finansowy będą coraz aktywniej walczyć ze zmianami klimatu

Zmiany klimatyczne wyłoniły nową kategorię ryzyka finansowego i stanowią dziś jedno z głównych zagrożeń dla światowej gospodarki. Według szacunków IPCC do końca stulecia mogą kosztować ją nawet 69 bln dol. Aby je spowolnić i wypełnić swoje zobowiązania klimatyczne do 2030 roku, Unia Europejska musi wypełnić lukę inwestycyjną sięgającą 260 mld euro rocznie. W sfinansowaniu inwestycji zapobiegających globalnym zmianom klimatu dużą rolę ma do odegrania sektor bankowy, który już odczuwa rosnącą presję na tzw. zielone finansowanie. Odzwierciedla to m.in. gwałtownie rosnąca popularność zielonych obligacji i listów zastawnych.