Komunikaty PR

Dobry sok w dobrym opakowaniu

2019-12-05  |  16:00
Biuro prasowe

Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC®. Także zakrętka wykonana została z surowca pochodzenia roślinnego – trzciny cukrowej. Ich w pełni roślinne pochodzenie znacznie redukuje wydobycie paliw kopalnych i emisję dwutlenku węgla w całym cyklu życia produkty. Co ważne, to opakowanie kartonowe nie ma zewnętrznej, błyszczącej powłoki – jest matowe (to tak zwane opakowanie typu „craft”). Zachowuje ono przy tym wszelkie właściwości opakowań Tetra Pak, które były znane do tej pory – w pełni chroni produkt przed wpływem czynników zewnętrznych, a co za tym idzie, pozwala zachować wartości smakowe soku oraz zawarte w nim witaminy.

Doskonalenie produkcji i logistyki opakowań jest elementem szerokiej środowiskowej polityki Tetra Pak:

W Tetra Pak zabezpieczyliśmy znaczne środki na ochronę planety i wprowadzanie jak najbardziej przyjaznych środowisku rozwiązań. W latach 2019-2021 przeznaczymy aż 80 milionów euro na technologie i produkty, które będą alternatywą dla jednorazowego plastiku. – mówi Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalna Tetra Pak na rynek polski, czeski, słowacki i węgierski. – Ponad 80% naszego opakowania składa się z surowców roślinnych: kartonu z certyfikowanych zasobów leśnych oraz plastiku wykonanego z trzciny cukrowej. Takie materiały to przyszłość branży opakowań. Są w pełni funkcjonalne, odnawialne, a przy tym lepsze dla środowiska niż inne typy opakowań, ponieważ ograniczają emisję dwutlenku węgla do atmosfery w całym cyklu produkcyjnym i logistycznym związanym z opakowaniem i końcowym produktem – a więc sokiem.

Decyzja o wprowadzeniu nowych opakowań pochodzenia roślinnego we współpracy z Tetra Pak jest przede wszystkim wynikiem tego, że kategoria rozwiązań na rzecz środowiska na polskim rynku przez cały czas się rozwija. Ich wdrażanie powinno stanowić jeden z ważniejszych elementów strategii każdej firmy w branży sokowej – podkreśla Prezes firmy Sokpol, Roman Sobczyk.

Działanie to jest strategiczne także ze względu na zmieniające się przepisy, bowiem od 2021 roku wchodzi w życie tak zwana dyrektywa plastikowa. Nowe ograniczenia będą dotyczyć nie tylko plastikowych słomek i jednorazowych sztućców, ale także zakrętek. Jednym z kluczowych elementów będzie także tzw. eco-design, także w odniesieniu do projektowania i produkcji opakowań.

Wprowadzenie opakowań coraz mniej obciążających dla środowiska jest też odpowiedzią na rosnącą świadomość konsumentów. Badania zrealizowane przez Tetra Pak pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty w opakowaniach ekologicznych. Aż 87% Polaków spodziewa się coraz większej roli spraw środowiskowych, a 86% jest świadomych wzrostu istotności opakowań o niskim wpływie na środowisko. Aż 73% osób najbardziej obawia się negatywnego wpływu jednorazowych opakowań na planetę.

To, że sok jabłkowy naszej marki własnej Vital Fresh jest sprzedawany w opakowaniach wykonanych w przeważającej większości z materiałów odnawialnych, to kolejny krok sieci Biedronka w stronę redukcji zużycia plastiku. Z kolei dla naszych klientów to ciekawa alternatywa – mówi Dagmara Łakoma, Menedżer ds. Ochrony Środowiska z Jeronimo Martins Polska.

Rozwiązanie wprowadzone przy współpracy z firmą Sokpol i siecią Biedronka jest pierwszym tego typu działaniem w Polsce, ale firma Tetra Pak jest przygotowana, by w każdej chwili poszerzyć portfolio klientów, którzy wybiorą opakowania pochodzenia w pełni roślinnego jako zabezpieczenie swoich produktów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe MINIczekolady z Wawelu! Biuro prasowe
2020-02-20 | 12:00

Dużo dobrego w małym formacie – czyli nowe MINIczekolady z Wawelu!

Marka Wawel do swojego portfolio wprowadza nową kategorię słodkości. Na rynku pojawią się MINIczekolady w kieszonkowych opakowaniach idealnych do delektowania się. Atrakcyjny design
Przemysł spożywczy Dżem z jabłek z mazowieckich sadów - nowa, pyszna propozycja od marki Herbapol
2020-02-19 | 07:00

Dżem z jabłek z mazowieckich sadów - nowa, pyszna propozycja od marki Herbapol

Jabłka to najczęściej kupowany owoc wśród Polaków – aż 77% z nas włącza je do swojej diety[1]. Nie tylko świetnie smakują, ale w formie przetworów stanowią
Przemysł spożywczy Czekolada z Wawelu Big Milk – nowe słodkie połączenie w portfolio marki Wawel
2020-02-18 | 15:00

Czekolada z Wawelu Big Milk – nowe słodkie połączenie w portfolio marki Wawel

Do portfolio Wawel dołącza pyszna nowość, jakiej jeszcze na rynku nie było. Czekolada i Miniczekolada z Wawelu Big Milk to produkty, które powstały z idealnego połączenia

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Koronawirus w Chinach zaraża też światowy przemysł i rynki finansowe. Powody do obaw mają m.in. kredytobiorcy we frankach

Na koniec I kwartału można spodziewać się wyraźnego wyhamowania tempa wzrostu PKB w Chinach, do czego przyczynią się m.in. problemy związane z epidemią koronawirusa. To z kolei odbije się na polskiej gospodarce, dla której Państwo Środka jest ważnym partnerem handlowym. Na razie oszacowanie tego wpływu jest trudne, bo wciąż nie wiadomo, ile czasu potrwa zatrzymanie epidemii. Epidemia koronawirusa silnie wpływa też na nastroje na rynkach finansowych i szkodzi wycenie europejskiej waluty. Może również osłabić złotego i przełożyć się na wysoki kurs franka, co z kolei będzie złą wiadomością dla kredytobiorców zadłużonych w szwajcarskiej walucie.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Niedobory wody poważnym problemem na coraz większym obszarze Polski. Kryzys ten będzie się nasilał

Największe niedobory wody w Polsce notowane są w pasie centralnym – od Ziemi Lubuskiej, poprzez Wielkopolskę i Mazowsze, aż po Lubelszczyznę i część Pojezierza Mazurskiego. Jednak specjaliści alarmują, że obszar ten powiększa się i problem suszy dotyczy okresowo kolejnych miejsc na mapie Polski. – Na ilość opadów nie mamy żadnego wpływu, ale możemy przeciwdziałać skutkom ich braku, np. zbiornikami retencyjnymi – podkreśla Sergiusz Kieruzel z Wód Polskich. Programy wspierające takie inwestycje uruchamiane są przez kolejne samorządy. Na dofinansowanie mogą też liczyć rolnicy. Do sukcesu potrzebna jest również edukacja społeczeństwa, jak oszczędzać wodę.

Bankowość

Polacy powinni zacząć oszczędzać. Spodziewany jest dalszy wzrost cen

Według wstępnych danych w styczniu ceny towarów i usług wzrosły rok do roku o 4,4 proc., najmocniej od grudnia 2011 roku. Po raz pierwszy od września 2012 roku inflacja przebiła górną granicę pasma dopuszczalnych odchyleń od celu inflacyjnego. Zdaniem ekonomistów w kolejnych miesiącach odczyty mogą być jeszcze wyższe, dlatego należałoby zachęcić konsumentów do oszczędzania, a nie wydawania pieniędzy.

 
 

Finanse

Popularność najmu mieszkań jest wciąż niewielka. Odsetek wynajmujących jest ośmiokrotnie niższy niż w Niemczech

Wynajem mieszkania nie jest dla Polaków atrakcyjnym sposobem na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych. Po pierwsze, własność jest wciąż postrzegana jako synonim zamożności, po drugie, rynek najmu nie oferuje dostatecznej liczby mieszkań o odpowiednim standardzie. Z tych powodów odsetek dorosłych Polaków korzystających z najmu na wolnym rynku oscyluje w okolicach 5 proc. To wprawdzie dwa razy więcej niż osiem lat temu, ale w krajach Europy Zachodniej odsetek ten dochodzi nawet do 40 proc.